• emmiss82

Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )

Jag har inte förstått vad som är en pojk - respektive flickmage?! Tycker man hittar olika info överallt...
    Så nu en gång för alla, hur ska den se ut för att vara det ena eller det andra?!

Visa gärna bilder på era magar också, till er förklaring!!
    Den som vill kan kolla på min i bildgalleriet och gissa!

• Svar på tråden Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )
  • skorpiona

Om jag fattat rätt så är en pojkmage mer en kula fram på magen, som knappt syns bakifrån. Medan en tjejmage "väller ut" även på sidorna och inte lika tydligt är en "kula". Kort och gott kan man säga att det inte ska synas bakifrån att man har en gravidmage om man väntar en kille, medan det syns om man väntar en tjej...

Sen är det nåt med att ligga högt eller lågt också, men det har jag inte fattat!

Ofta tar man ju magbilder från sidan och då är det svårt att se "tecknen"... Jag fick en son och om du vill kan du titta på magen i mitt galleri.

• skorpiona

Tror dessutom man måste ha gått längre i graviditeten än v20 innan man kan spekulera om det... men jag är definitivt ingen expert!

• emmiss82
    skorpiona skrev 2008-04-25 10:09:34 följande:
    Om jag fattat rätt så är en pojkmage mer en kula fram på magen, som knappt syns bakifrån. Medan en tjejmage "väller ut" även på sidorna och inte lika tydligt är en "kula". Kort och gott kan man säga att det inte ska synas bakifrån att man har en gravidmage om man väntar en kille, medan det syns om man väntar en tjej...Sen är det nåt med att ligga högt eller lågt också, men det har jag inte fattat!Ofta tar man ju magbilder från sidan och då är det svårt att se "tecknen"... Jag fick en son och om du vill kan du titta på magen i mitt galleri.
    Tack för ditt svar. Det du skriver har jag också hört. Men i flera trådar har jag hittat att en pojkmage ska vara platt där fram.. alltså som att man "gått in i en vägg"....
    Då blir det ju väldigt motsägelsefullt.
    Ska kika på din mage nu... :)
  • milla   1982
    skorpiona skrev 2008-04-25 10:09:34 följande:
    Om jag fattat rätt så är en pojkmage mer en kula fram på magen, som knappt syns bakifrån. Medan en tjejmage "väller ut" även på sidorna och inte lika tydligt är en "kula". Kort och gott kan man säga att det inte ska synas bakifrån att man har en gravidmage om man väntar en kille, medan det syns om man väntar en tjej...Sen är det nåt med att ligga högt eller lågt också, men det har jag inte fattat!Ofta tar man ju magbilder från sidan och då är det svårt att se "tecknen"... Jag fick en son och om du vill kan du titta på magen i mitt galleri.
    så har jag oxå fått höra. O på mig syns det bara från sidan/framifrån inte bakifrån - och mycket riktigt väntar jag en pojke enligt UL
    BF 3 juni 2008
  • Missy Cat

Ja det undrar jag med.

Jag har hört att en tjejmage gör att man blir bred mer runt höfterna och ser gravid ut bakifrån.
    Medans en pojkmage bara skjuter fram. (att man inte ska se gravid ut bakifrån)

När jag väntade dottern var magen rund som en basketboll och bakifrån kunde man inte se att jag hade en gravidmage. alltså pojkmage??

Den här gången ser magen nästan likadan ut. Lite mer spetsig kanske.. men jag tycker den ser nästan likadan ut.

Jag har funderat lite på varför en mage skulle se olika ut beroende på vad det är för kön som ligger ihopkrupen därinne.
    Tror mer att det är hur man själv ser ut i kroppen och hur barnet ligger därinne som avgör hur formen på magen ser ut.

• milla   1982
    emmiss82 skrev 2008-04-25 10:12:02 följande:
    Tack för ditt svar. Det du skriver har jag också hört. Men i flera trådar har jag hittat att en pojkmage ska vara platt där fram.. alltså som att man "gått in i en vägg"....Då blir det ju väldigt motsägelsefullt.Ska kika på din mage nu... :)
    Så ser min pojk-mage ut ju! Platt framtill, hihi!

Det hade jag inte hört förut. Så har den varit hela graviditeten.

Har även hört att om man får en hormonrand på magen så är det en pojke.
    BF 3 juni 2008
  • emmiss82

Din mage var ju lite platt där fram faktiskt...
    Fin bröllopsbild förresten!!

• emmiss82

Hur är det dära med att den ligger högt eller lågt då?!

• Missy Cat
    milla 1982 skrev 2008-04-25 10:14:22 följande:
    Så ser min pojk-mage ut ju! Platt framtill, hihi!Det hade jag inte hört förut. Så har den varit hela graviditeten.Har även hört att om man får en hormonrand på magen så är det en pojke.
    Hormonrand över hela magen hade jag med dottern och visst var den ganska platt kvällen före förlossningen?
    www.familjeliv.se/hem/missy_cat/galleri.php

Och jag tycker den är ganka lik denna gång med.
    www.familjeliv.se/hem/missy_cat/galleri.php%3Aa+graviditeten
  • Fru annmi
    emmiss82 skrev 2008-04-25 10:20:34 följande:
    Hur är det dära med att den ligger högt eller lågt då?!
    Skrocken säger Högt Flicka & Lågt Pojke
    Appropå denna Hormonrand så sägs det att Om den slutat i navel'n är det tjejja & går den Över är det kille

*hihi*...Men som sagt gammal Skrock
    Lycka Till mé era Små ♥
Svar på tråden Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )