Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )

Ja det undrar jag med.

Jag har hört att en tjejmage gör att man blir bred mer runt höfterna och ser gravid ut bakifrån.
    Medans en pojkmage bara skjuter fram. (att man inte ska se gravid ut bakifrån)

När jag väntade dottern var magen rund som en basketboll och bakifrån kunde man inte se att jag hade en gravidmage. alltså pojkmage??

Den här gången ser magen nästan likadan ut. Lite mer spetsig kanske.. men jag tycker den ser nästan likadan ut.

Jag har funderat lite på varför en mage skulle se olika ut beroende på vad det är för kön som ligger ihopkrupen därinne.
    Tror mer att det är hur man själv ser ut i kroppen och hur barnet ligger därinne som avgör hur formen på magen ser ut.

• Missy Cat
    milla 1982 skrev 2008-04-25 10:14:22 följande:
    Så ser min pojk-mage ut ju! Platt framtill, hihi!Det hade jag inte hört förut. Så har den varit hela graviditeten.Har även hört att om man får en hormonrand på magen så är det en pojke.
    Hormonrand över hela magen hade jag med dottern och visst var den ganska platt kvällen före förlossningen?
    www.familjeliv.se/hem/missy_cat/galleri.php

Och jag tycker den är ganka lik denna gång med.
    www.familjeliv.se/hem/missy_cat/galleri.php%3Aa+graviditeten
  • Missy Cat
    pellen94 skrev 2008-04-25 10:31:06 följande:
    Hjärtljuden stämde inte heller här...Dottern hade nog kring 140 hela tiden. Denna gång har de varit 140-150.
    Min dotter hade: 145, 136, 140, 140.
    Nuvarande: 148, 146, 140, 144, 140
  • Missy Cat
    emmiss82 skrev 2008-04-25 10:34:59 följande:
    Hur är det sagt med hårväxten på kroppen då?! Mitt växer som ogräs....
    Jag läste att växer håret på benen samma som innan eller långsammare är det flicka
    Och växer det fortare är det en pojke.

Det stämde när jag väntade dottern. Behövde inte raka benen lika ofta.
    Samma den här gången men nu vet ja inte om det stämmer.

Mitt huvudhår växte mycket med dottern, blev tjockt.

Båda gånerna har magen blivit mer luden
  • Missy Cat
    April123 skrev 2008-04-29 08:53:10 följande:
    nåt som brukar stämma är att om hormonlinjen syns tydligt blir det en pojke.
    Jag hade en väldigt tydlig hormonrand över hela magen och fick en flicka.

Den här gången kan jag ana en svag svag rand under naveln
Svar på tråden Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )