• emmiss82

Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )

Jag har inte förstått vad som är en pojk - respektive flickmage?! Tycker man hittar olika info överallt...
    Så nu en gång för alla, hur ska den se ut för att vara det ena eller det andra?!

Visa gärna bilder på era magar också, till er förklaring!!
    Den som vill kan kolla på min i bildgalleriet och gissa!

• Svar på tråden Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )
  • skorpiona

Tror det är så att flickor ligger högt och pojkar lågt, men kommer inte riktigt ihåg!

Finns ju en massa andra tecken man kan kolla efter också... Som sagt rand på megen blir en pojke, hjärtljud under 140 (tror jag det var) blir också en pojke osv... Kolla kinensiska kalendern här på fl, många har sagt att det stämmer!! Har gjort det för mig, visade pojke förra gången och denna gången flicka, och jag tror iaf det blir en flicka!!

• pellen94

Min mage putade rakt fram förra graviditeten, så det syntes knappt bakifrån att jag var gravid. Jag hade hormonrand ned till naveln. Ut tittade en dotter Denna gång är det troligtvis också en tjej och magen ser likadan ut. Hormonranden är svagare denna gång och kom först sista veckorna. Nu är jag på bf+9

• Fru annmi
    skorpiona skrev 2008-04-25 10:25:09 följande:
    Tror det är så att flickor ligger högt och pojkar lågt, men kommer inte riktigt ihåg!Finns ju en massa andra tecken man kan kolla efter också... Som sagt rand på megen blir en pojke, hjärtljud under 140 (tror jag det var) blir också en pojke osv... Kolla kinensiska kalendern här på fl, många har sagt att det stämmer!! Har gjort det för mig, visade pojke förra gången och denna gången flicka, och jag tror iaf det blir en flicka!!
    Just dé ♥ Ljuden mé varé ju...
    runt ca. 130-144/148 Pojke
    över ca 150-160 Tös

Detta har faktiskt stämt på mina
    Fast,det hänger ju självklart på om bebis är trött eller lite stressad,vaken eller sover
  • emmiss82

Tack för alla era svar... Det är så kul att spekulera

• pellen94

Hjärtljuden stämde inte heller här...Dottern hade nog kring 140 hela tiden. Denna gång har de varit 140-150.

• Missy Cat
    pellen94 skrev 2008-04-25 10:31:06 följande:
    Hjärtljuden stämde inte heller här...Dottern hade nog kring 140 hela tiden. Denna gång har de varit 140-150.
    Min dotter hade: 145, 136, 140, 140.
    Nuvarande: 148, 146, 140, 144, 140
  • emmiss82

Hur är det sagt med hårväxten på kroppen då?! Mitt växer som ogräs....

• skorpiona
    emmiss82 skrev 2008-04-25 10:34:59 följande:
    Hur är det sagt med hårväxten på kroppen då?! Mitt växer som ogräs....
    det vet jag inget om... Tror det växer som ogräs oavsett! Det gör mitt också!
  • emmiss82
    skorpiona skrev 2008-04-25 10:37:42 följande:
    det vet jag inget om... Tror det växer som ogräs oavsett! Det gör mitt också!
    haha ok
Svar på tråden Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )