Du måste logga in för att svara i en tråd.

• emmiss82

Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )

Jag har inte förstått vad som är en pojk - respektive flickmage?! Tycker man hittar olika info överallt...
    Så nu en gång för alla, hur ska den se ut för att vara det ena eller det andra?!

Visa gärna bilder på era magar också, till er förklaring!!
    Den som vill kan kolla på min i bildgalleriet och gissa!

• Svar på tråden Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )
  • Missy Cat
    emmiss82 skrev 2008-04-25 10:34:59 följande:
    Hur är det sagt med hårväxten på kroppen då?! Mitt växer som ogräs....
    Jag läste att växer håret på benen samma som innan eller långsammare är det flicka
    Och växer det fortare är det en pojke.

Det stämde när jag väntade dottern. Behövde inte raka benen lika ofta.
    Samma den här gången men nu vet ja inte om det stämmer.

Mitt huvudhår växte mycket med dottern, blev tjockt.

Båda gånerna har magen blivit mer luden
  • emmiss82

Missy Cat skrev 2008-04-25 10:39:08 följande:

Jag läste att växer håret på benen samma som innan eller långsammare är det flickaOch växer det fortare är det en pojke.Det stämde när jag väntade dottern. Behövde inte raka benen lika ofta.Samma den här gången men nu vet ja inte om det stämmer.Mitt huvudhår växte mycket med dottern, blev tjockt.Båda gånerna har magen blivit mer luden
    ok..intressant

jag har fått också fem svarta tjocka hårstrån på min mage...just nedanför naveln.. som en liten raggarsträng *gulp*
  • milla   1982

Hjärtljuden stämmer inte på mig (om det nu är en pojke som UL visade)

Han ligger oftast mellan 146-150

BF 3 juni 2008
  • BeccaStina

va tror ni om mig då?
    Hjärtljuden har legat på 142 varge gång,
    alla "tester" jag har gjort på olika gravid sidor pekar på tjej. va tror ni? har bilder i mitt galleri på magen.

• Lilla Linda

Jag tycker att de som väntar tjejer blir tjockare/svullnare över hela kroppen medan de som väntar killar mest får en mage och behåller sin vanliga kropp i övrigt
    någon annan som tycker så?=)

• henlin
    Lilla Linda skrev 2008-04-25 15:33:55 följande:
    Jag tycker att de som väntar tjejer blir tjockare/svullnare över hela kroppen medan de som väntar killar mest får en mage och behåller sin vanliga kropp i övrigtnågon annan som tycker så?=)
    Det stämde då inte på mig i alla fall!!
  • SNöViT
    pellen94 skrev 2008-04-25 10:25:54 följande:
    Min mage putade rakt fram förra graviditeten, så det syntes knappt bakifrån att jag var gravid. Jag hade hormonrand ned till naveln. Ut tittade en dotter Denna gång är det troligtvis också en tjej och magen ser likadan ut. Hormonranden är svagare denna gång och kom först sista veckorna. Nu är jag på bf+9
    Hade samma som dig bägge mina graviditeter och bägge gångerna tittade det ut pojkar :)
  • substitutet

Har oxå hört att om man bara ser gravid ut på magen blir det en pojke, och om man ser gravid ut på hela kroppen, även bakifrån, blir det en flicka.

Sen har mormor något skrock med halsbränna. Hon påstår definitivt att om man har mycket halsbränna så får man ett barn med mycket hår på huvudet :)

• ennie

Finns ingen pojk resp flickmage. Detta är ren skrock. Fick höra med 1:an att jag hade en typisk killmage. Ut kom en tjej. Med 2:an sa alla att jag hade flickmage, ut kom en kille.

• Smulanflen

Om man ska gå på hjärtljuden så väntar vi en flicka.
    Magen, en pojke
    Mycket hicka, en flicka
    Mycket halsbränna, mycket hår. Det var lite kul, för när vi var på Tittut så sa hon att han hade mycket hår & visa oss lite lockar. Så det ska bli kul & se om det stämmer när han bestämmer sig för att komma.

Jag vet att vi ska få en pojke så det är lite kul & läsa allt skrock

• Tjejis

De jag har träffat säger att jag har en "typisk killmage" sitter rätt långt ner och är bara en mage...syns inte för övrigt på kroppen. Har även fått svarta små hårstrån under naveln (mycket charmigt) och hjärtljuden har legat mellan 140 - 146...
    Och i min mage ligger en liten pojke =)
    Tror inte så mycket på de där skrockgrejerna, men det är alltid skoj att lyssna på.

• April123

nåt som brukar stämma är att om hormonlinjen syns tydligt blir det en pojke.

• Missy Cat
    April123 skrev 2008-04-29 08:53:10 följande:
    nåt som brukar stämma är att om hormonlinjen syns tydligt blir det en pojke.
    Jag hade en väldigt tydlig hormonrand över hela magen och fick en flicka.

Den här gången kan jag ana en svag svag rand under naveln
  • Inka
    emmiss82 skrev 2008-04-25 10:34:59 följande:
    Hur är det sagt med hårväxten på kroppen då?! Mitt växer som ogräs....
    Ja,då ska det vara en pojke har jag hört!
    Själv hade jag en typisk pojkmage förra gången,syntes bara bakifrån...ser likadan ut denna gången men den är mindre spetsig
    (fick en pojke förra gången,tror det är en pojke till)
    Har dock inte fått nån hormonrand än, är i v 24.
  • pyretochbönan0809

Frågade min bm av ren nyfikenhet och hon sa att hon fått 2 flickor och hennes magar har sett HELT olika ut =)

* ~ * v.30 - bf 16/7 * ~ *
Svar på tråden Vad är pojkmage vs flickmage?! Snälla förklara skrocket.... : )