Inlägg från: Carro W |Visa alla inlägg
  • Carro W

VArför blir min äggröra vattning?

Ska den bli det? Jag har provat några olika recept och det slutar alltid med att det står lite vatten i skålen. Ser inte så fräscht ut...

Är på jobbet nu så jag kan inte ta fram de recept jag har provat men antar att det är "vanliga".

• Svar på tråden VArför blir min äggröra vattning?
  • Carro W
    Garderobshylla skrev 2008-04-25 14:58:15 följande:
    För mycket vätska brukar det vara, lr att du inte stekt ordentligt. Personligen tycker jag om när det är lite "slabbigt" men snyggt är det ju inte direkt.
    Den ska ju vara mjuuuuk och krääämig. Det känns som att vätskan träcker ut när den har stått några minuter.
  • Carro W

annca
    Vad har du för värme? Kanske bättre att använda grädde?

• Carro W
    danitra skrev 2008-04-25 15:22:07 följande:
    Saltar du för tidigt kanske?Det ska man göra precis i slutet.
    Hmm ja det gör jag nog. Kanske inte salta förrän vid bordet då?
  • Carro W

Detta tips fick jag i en av mina andra trådar:

"Jag rekommenderar Mat Tinas lyx äggröra, den är jättegod och inte det minsta nyttig.

Till två personer används tre ägg och 50 gram smör. Rör i hop på låg värme (stod 2:an i receptet men jag hade det på 5 av 12)i 10-15 minuter. Det tar tid, men är värt det! PÅ slutet rörs dill i.

Jättegott!"

• Carro W

HA! Jag lyckades faktiskt
    Gjorde äggröra i förmiddags eftersom vi hade vänner över på brunch. Smälte en stor klick smör och rörde ner äggen som vispat upp lätt. Plattan på svag värme, rörde då och då. Varken saltade eller kryddade utan sa till att folk fick göra det jsälva.

ÄGGRÖRAN VATTNADE INTE SIG Tjoho!

Svar på tråden VArför blir min äggröra vattning?