• Anonym (Klumpen)

Trycka fram små vita klumpar i halsen?

När jag var yngre kunde jag plötsligt få upp små vita, illaluktande klumpar i munnen som jag raskt spottade ut. De kom inte ofta men ibland. På senare år har jag upptäckt att det på sidorna inne i munnen (långt bak, mer i halsen så att säga) finns små "hålrum" där dessa vita klumpar huserar. Om jag trycker med en tops eller liknande så kommer de fram och jag kan "rensa" ur dessa hålrum.

Någon annan med samma "problem"?

• Svar på tråden Trycka fram små vita klumpar i halsen?
  • Anonym (Klumpen)
    Nudel skrev 2008-04-26 00:31:18 följande:
    TS!Ibland får jag bara en propp lite då och då. Då blir det inga större effekter. Men ibland kan jag se 5 eller fler sitta i de där "hålen". Oftast är det DÅ det känns på andedräkten.Men som sagt, en del är grön/gula. Kanske är det då de ger ifrån sig lukt. Då dem är halvröttna (ursäkta informationen).
    Ja, så är det kanske. Mina är mer vita med en svag ton av gult. Men visst stinker de om man klämmer på dem. Urk!
  • Anonym (Klumpen 2)
    Anonym (vidrigt) skrev 2008-04-26 00:32:05 följande:
    Skönt att veta att man inte är ensam om detta problemet, har alltid trott det.

Samma här!!

Ska nog kolla upp detta lite mer, tror jag bestämt!
    Kollade just i halsen, men jag kan inte se något konstigt. Hittar inga gropar heller.

• Nudel

Groparna vi talar om.. Jag troddde att det vra nå slags gångar som gick upp till näsan eller något liknande. Mina hål är stora, har typ tre styckna på varje mandel.

Men hålen ska alltså vara självaste mandeln då eller? En gropig sådan?

• AnnaGBG
    Nudel skrev 2008-04-26 00:39:29 följande:
    Groparna vi talar om.. Jag troddde att det vra nå slags gångar som gick upp till näsan eller något liknande. Mina hål är stora, har typ tre styckna på varje mandel.Men hålen ska alltså vara självaste mandeln då eller? En gropig sådan?
    Nja, mina gropar var ju små. Några mm i diameter kanske. Halsmandlarna såg ut som hemmarullade köttbullar typ. Fundersam 

veronicaq skrev 2008-04-26 00:48:27 följande:
    fi fan...jag ryser i hela kroppen av era beskrivningar haha....
  • caropia

När jag hör detta blir jag riktigt glad att mina halsmandlar är bortopererade USCH!
    Låter ju riktigt obehagligt!

• Nudel

Jag har googlat lite nu..

Jag drabbas ju som mest av dessa proppar då jag har feber, halsont och så vidare.

Har kommit fram till att det måste vara halsmandelinfektion som jag drabbas av (?)

Irriterande. SÅ många gånger jag varit hos vårdcentralen för dessa problem som uppstår ungefär varannan/var tredje månad. Och ingen har gjort någon grundligare undersökning, förutom att ta de jädrans halsodlingen som aldrig visat något fel.

Sist jag var till vårdcentralen flinade ena sköterskan åt mig och sa "som vanligt är det inget fel på dig så du får gå hem utan medicin". Jag frågade då varför jag fick dessa proppar. Hon sa att det berodde på en infektion. Då jag sedan ifrågasatte om det verkligen inte var något fel så fick jag bara till svar att jag skulle gå hem utan medicin eftersom hon inte såg något fel på odlingen..

Som sagt jag ska till sjukhuset väldigt snart eftersom jag tjatat åt mig en remiss. I början av nästa vecka har jag tid. Hoppas man blir tagen på allvar nu bara

Finns det fler med mina symptom? Inte bara proppar utan oxå feber med mera?

Ursäkta TS om jag tar plats men tog chansen att fråga nu då det ändå finns en tråd om dessa proppar och liknande problem

• Helheim
    caropia skrev 2008-04-26 00:57:56 följande:
    När jag hör detta blir jag riktigt glad att mina halsmandlar är bortopererade USCH! Låter ju riktigt obehagligt!
    Agree!!

min polare har samma problem och jag trodde hon drev med mig när hon sa det. Tack vare FLå vet jag nu att problemet finns och att det är fler som har det. jag ska tala om det för henne så känner hon sig inte så ensam

Lycka till ni som har det och hoppas det går över!!
  • katten

ja hade sånna när ja va yngre men aldrig nu för tiden
    ja tror inte ens ja ser mina hals mandlar hehe

• Anonym

Jag har! Tyvärr!

Jag tog upp det sist hos vårdcentralen. Han sa då att det är bara att stå ut för man opererar inte bort halsmandlarna för en sån sak. Man kan få mera problem med dom borta.

Jag lider verkligen och kan "pluppa ut" varje kväll. jag petar med en virknål eller skaftet på en kam (har smal ände). Jag har haft de sen jag var runt 13. Är idag 26.

Svar på tråden Trycka fram små vita klumpar i halsen?