• Mikka82

Concealer eller foundation först?

Använder man concealer eller foundation först när man sminkar sig? Kommer inte ihåg!! :-S

• Svar på tråden Concealer eller foundation först?
  • Me o Mike

ja found... ska du ha först..

• meic

va? jag använder concealern först... och sen foundation för att täcka över den, concealern har ju en helt annan färg. hmm...

• Aros
    meic skrev 2008-04-26 19:51:31 följande:
    va? jag använder concealern först... och sen foundation för att täcka över den, concealern har ju en helt annan färg. hmm...
    Samma gör jag, annars så blir nyansskillnaden för stor. Tycker heller inte concealern gör riktig nytta om man tar den efter foundation.
  • Spartacus

jag tror att man i vanliga fall(som sminkös) använder concealer först för att täcka blemmor, rodnader och blå ringar och över det concealern för att ge huden en jämn ton... ovanpå det puder och sedan rouge

i vilket sammanhang? jag själv använder aldrig concealer eftersom det alltid ser tjockt, kakigt och onatuligt ut... håller mig till väldigt lite mineral-puder och inget annat, speciellt nu på sommaren då man kan få lite färg också...

lycka till!

• Carin84

man borjar med concealer sen foundation, har pratat med en make up artist om det

• Aros

Spartacus: finns concealer i mineralsmink också. Kör numera också bara mineralsmink. Aldrig mer kletigt kladd som täpper igen porerna.

• Mikka82

Vad är detta mineralsmink och varför är det bättre än det övriga sminket?? vart får man tag på sånt?

• miss Y

concealer för att täcka blämmor, sedan foundation.
    men jag kör enbart concealer och sedan bara ögonmake när jag väl sminkar mig. känns fräschare och mindre kladdigt så. concealern är i samma hudton som jag har.

Svar på tråden Concealer eller foundation först?