• Mikka82

Concealer eller foundation först?

Använder man concealer eller foundation först när man sminkar sig? Kommer inte ihåg!! :-S

• Svar på tråden Concealer eller foundation först?
  • Me o Mike

Dom sminköser JAG har jobbat med kör med foun först.. Och dom produkter ni har hemma.. Det beror ju lite på vad ni har.. Nyansskillnaden ska ju inte va såå stor..

• Sofia Johanna

förslag på en riktigt bra concealer någon?

• Me o Mike

Cover all mix!!! Makeup store! Den knäcker ALLT!!

Sofia Johanna skrev 2008-04-27 08:48:47 följande:

förslag på en riktigt bra concealer någon?
  • Sofia Johanna

ja det är den runda med tre olika färger eller hur? provat den o den täcker riktigt bra.. men känns ju så ohygiennisk/opraktisk för att man måste använda fingrarna.. kanske värd att prova iaf..

• Me o Mike

Inte ska du ha fingrarna heller! Köp en pensel till!

Sofia Johanna skrev 2008-04-27 08:55:29 följande:

ja det är den runda med tre olika färger eller hur? provat den o den täcker riktigt bra.. men känns ju så ohygiennisk/opraktisk för att man måste använda fingrarna.. kanske värd att prova iaf..
  • elision
    Spartacus skrev 2008-04-26 19:54:42 följande:
    jag tror att man i vanliga fall(som sminkös) använder concealer först för att täcka blemmor, rodnader och blå ringar och över det concealern för att ge huden en jämn ton... ovanpå det puder och sedan rouge i vilket sammanhang? jag själv använder aldrig concealer eftersom det alltid ser tjockt, kakigt och onatuligt ut... håller mig till väldigt lite mineral-puder och inget annat, speciellt nu på sommaren då man kan få lite färg också...lycka till!
    Vilket märke använder du på mineralpudret?
  • Honey1982

jag är själv make up artist på make up store och har alltid foundation först, sen concealer. detta är för att foundationen i sig täcker, vilket innebär att man kan ta mindre concealer. tycker man att concealern blir för tjock så tunna ut den med en svamp!

• Spartacus
    elision skrev 2008-04-27 08:59:24 följande:
    Vilket märke använder du på mineralpudret?
    loreals... den kostar ca 150 spänn och går att köpa vartsomhelst!
    den är hur grym som helst och mig fungerar fan inte andra på!

man får inte vara torr när man använder den bara för man borstar på det.. men den ger en väldigt naturlig yta om man bara använder lite.. man ser bara slätare ut precis som det ska vara!
  • Me o Mike

tack

Honey1982 skrev 2008-04-27 10:28:08 följande:
    jag är själv make up artist på make up store och har alltid foundation först, sen concealer. detta är för att foundationen i sig täcker, vilket innebär att man kan ta mindre concealer. tycker man att concealern blir för tjock så tunna ut den med en svamp!
  • elision
    Spartacus skrev 2008-04-27 10:31:00 följande:
    loreals... den kostar ca 150 spänn och går att köpa vartsomhelst!den är hur grym som helst och mig fungerar fan inte andra på!man får inte vara torr när man använder den bara för man borstar på det.. men den ger en väldigt naturlig yta om man bara använder lite.. man ser bara slätare ut precis som det ska vara!
    Okaj...tackar....ska prova den =))...
  • aiight
    MulleNuh skrev 2008-04-27 08:52:26 följande:
    Cover all mix!!! Makeup store! Den knäcker ALLT!!Sofia Johanna skrev 2008-04-27 08:48:47 följande:
    jag upplevde makeupstores sån 'torr' och hård

men den kanske var gammal som jag testade??
    det var en sådan med tre färger i som man applicerar med pensel
  • Me o Mike

ja det måste den ha varit.. För den är helt suverän!

Svar på tråden Concealer eller foundation först?