Inlägg från: Anonym (1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (1)

Springmask

Jag hade aldrig springmask som barn (vad jag kan minnas iaf) utan fick det första gången när jag var 20. Sedan dess har det återkommit lite då o då. Väldigt obehagligt men svårt att bli av med. Har märkt det mer sen vi flyttade. Det ska tydligen kunna spridas via tvättstuga o liknande. Så det är väl det.

Men tvätta lakan, handdukar o dammsug ofta så brukar det funka. Plocka även bort masken.

På mig kan det också krypa över till underlivet, riktigt obekvämt. Stackars flickan. Du får förklara att det är jättevanligt!

• Anonym (1)

Anonym (Sandra) skrev 2008-04-27 22:25:46 följande:

Jag hade också mycket springmask när jag var liten, och de vandrade upp i slidan.Jag har fortfarande springmask då och då, mår väldigt dåligt över detta, men vågar inte söka hjälp för det.När jag var liten fick min mamma och pappa sitta och plocka bort maskarna ur rumpan och vi behandlade oss, men sen blev jag resistent mot medicinen (även den receptbelagda) så vi körde med vitlök istället.Nu är det enda som hjälper att plocka bort dessa själv, det går över på några dagar om man plockar bort dem så fort de dyker upp.
    Hur då med vitlök?
Svar på tråden Springmask