• Spicy woman

Åkte ni i väg på någon skolresa? Med övernattning.

Om ja. I så fall vart och var det en eller flera gånger?

Själv så i 6:an Flög vi till Stockholm och bodde en natt på Långholmen.
    I 9:an vart det Båt över till England och vi var där i 4 dygn.

• Svar på tråden Åkte ni i väg på någon skolresa? Med övernattning.
  • Nandez

I sexan åkte vi till Rauma i Finland där vi bodde i varsin familj, sen kom de och hälsade på oss.
    I nian åkte vi till dåvarande Leningrad, det var en upplevelse. Detta var 1977.

Nu är våren här.
  • Spicy woman
    Nandez skrev 2008-04-28 18:18:51 följande:
    I sexan åkte vi till Rauma i Finland där vi bodde i varsin familj, sen kom de och hälsade på oss. I nian åkte vi till dåvarande Leningrad, det var en upplevelse. Detta var 1977.
    Kan jag tänka mig.
  • Lantani

8:an var vi på koncentrationsläger (stavning?) och kollade med 2 nätter övernattning,

annars har jag inte varit iväg på någon resa förutom typ till lissaberg 1 gång om året under högstadiet och sedan i 5 åkte vi till backen i danmark.

• Krabbolina

Jo men visst!
    I sexan åkte vi till Norge strax utanför Oslo och på hemvägen åkte vi inom Skara Sommarland. Tror vi var borta i en vecka. Bodde på en skola i Norge, vi hade brevväxlat med en klass så det var dem vi träffade. Tror det var såndär vänortsresa så vi fick bidrag ifrån kommunen.

I nian åkte vi tåg till stockholm och var där nog en vecka eller iaf mån-fre. Vi hade sparat pengar och sålt saker för att kunna åka iväg.

• Meria

6:an till västkusten, tältade en natt utanför lärarens sommarstuga

8:an åkte vi till London, 5 dygn. Var inte med klassen, utan skolans val "rockband". Vi spelade på en scen där 2 ggr, sen party resten av tiden.

2:a året på gymnasiet for vi till London igen, då med klassen. Hade haft tema Shakespeare och åkte dit för att kolla in The Globe och annat. 5 dygn då med.

♥ Loketok 0612 & Lillfräs v.8 ♥
  • Spicy woman
    Lantani skrev 2008-04-28 18:20:25 följande:
    8:an var vi på koncentrationsläger (stavning?) och kollade med 2 nätter övernattning,annars har jag inte varit iväg på någon resa förutom typ till lissaberg 1 gång om året under högstadiet och sedan i 5 åkte vi till backen i danmark.
    I Polen alltså?
  • Sexymala

Jag har vart iväg på massor! I 4:an eller 5:an var vi några nätter i Danmark, i 6:an var vi i Norge några dagar, i 8:an på Island i en vecka, i 9:an Stockholm en vecka, andra året på gymnasiet var vi i Polen/Krakow några dagar och i trean var vi i Åre några dagar. De två på gymnasiet var kopplade till olika kurser!

Detta innan alla regler "Mot" skolresor!

• Lucky Little Me

i 3:an åkte vi till kolmården och bodde på deras "lantgård" i fem dagar, 6:an åkte vi till högby bruk (tror jag d hette) även detta i fem dagar

• Min familj

Vi var i Linköping i 3:an över dagen (bodde i Norrköping då)
    6:an minns jag inte
    9:an bodde vi i Danmark tors-sön och tog färjan till Tyskland en dag

Stolt mamma till ängeln Gabriel (3½ år, (6år), Rasmus 22 mån och en Emelie i magen
  • Lantani

saxenhausen i tyskland.

Spicy woman skrev 2008-04-28 18:21:43 följande:

I Polen alltså?
Svar på tråden Åkte ni i väg på någon skolresa? Med övernattning.