• Spicy woman

Åkte ni i väg på någon skolresa? Med övernattning.

Om ja. I så fall vart och var det en eller flera gånger?

Själv så i 6:an Flög vi till Stockholm och bodde en natt på Långholmen.
    I 9:an vart det Båt över till England och vi var där i 4 dygn.

• Svar på tråden Åkte ni i väg på någon skolresa? Med övernattning.
  • Angel in sight

Fiskeboda i 6an. Provade på att leva som på medeltiden och så. Rätt trevligt.
    Tallin i 3an på gymnasiet. Det var dock en resa med alla i klassen utan skolans inblandning, vi åkte över en helg och söp och dansade i princip. Faktiskt väldigt kul!

• cissi77

3an åkte vi på läger till en ö
    4:an åkte vi till Väsarö
    6an var vi 3 dagar i Göteborg
    9an åkte vi till Kreta i 1 vecka (super kul men dock mycket fylla)fattar inte idag att föräldrarna lät oss åka

• Marie IE B
    Marie IE B skrev 2008-04-29 18:38:16 följande:
    I sexan var vi tre dagar i Köpenhamn (1982)I nian var vi en vecka i London (1985)I trean på gymnasiet var vi 10 dagar i Lloret de Mar, Spanien. Bussresa med Lion Beach(1988)
    Detta var alltstå resor vi samlade pengar till och ordnade själva (åkte under skoltid). De resor vi fick från skolan var dagresor, i 6:an till Göteborg och i 9:an till Stockholm.
  • Indiansommar

I 9:an åkte vi en vecka till Gotland och cyklade! Vi hade SÅ kul!! Minns det som i går fast det är 22 år sedan nu!

• mooogn

Jag gick i musikklass så det blev kombinerade klassresor/turnéer.

I sexan åkte vi en vecka till Danmark och i nian en vecka till Finland.

I gymnasiet åkte vi iväg till Prag (med omnejd) i en vecka

...nu har vi försökt i tre år...
  • Amira

Spicy woman skrev 2008-04-29 10:00:50 följande:

Vad roligt ni måste ha haft det.
    Ohja =)
  • Elli47

När vi gick i 9:an så fick vi åka till Abisko några dygn och sova i militärtält! Rätt skoj!

• Lady Bling

I sexan åkte vi tåg till Göteborg, Liseberg och åkte paddanbåten och sjöng med någon skolklass därifrån.

I nian åkte vi buss via danmark och Tyskland (kollade på koncentrationsläger där och på Berlinmuren) till Österike, Badgastein. Vi var även i Saltzburg någon gång på vägen. Sjöng där i Badgastein på hotell Saltzburger hof (gick musikklass).

• Aros

I 6an åkte vi till Fulufjäll och fjällvandrande och bodde i stuga i en helg.

• FilleCilla

Japp! I 3:an åkte vi till Gotland en vecka (1987) och i 9:an till åland på cykelsemester en vecka(1994)

Rätt modig måste jag säga av våra föräldrar och lärare att dra iväg en hel vecka med 23 st 9 åringar till gotland. Våran dotter är 9 nu och dom ska övernatta 1 natt i en stuga som ligger ca 3 mil från hemmet..

Mina älsklingar är mitt allt.. Cecilia 9811 och Filip 0406.
  • h81

i sexan var vi äventyrsresa uppåt i andet, tror det var tors-söndag?? paddlade storkanot, åkte forsränning o trmpade dressin

i nian var vi i grekland en vecka!!

*nöjd med mina klassresor*

..var tillomed på klassresa med gymnasiet.. fast bara en natt över till danmark, hmm.. VAD kan syftet med den resan varit?? hehe..

Svar på tråden Åkte ni i väg på någon skolresa? Med övernattning.