Vita tråden del 8
Nu äntligen tjejer kan jag visa upp ett av mina målnings projekt jag blivit klar med. Jag vill även passa på att tacka för alla goda råd och tips ang det här med att måla om en möbel.
Nytt
ljuslyktanssken.blogspot.com/
Nu äntligen tjejer kan jag visa upp ett av mina målnings projekt jag blivit klar med. Jag vill även passa på att tacka för alla goda råd och tips ang det här med att måla om en möbel.
Nytt
Ninizen, Malin 79, Tjockkulan: Tusen tack vad glad jag blev. hihih När jag såg denna hylla så såg nästan butiksägaren ut som typ ska du köpa den för det fanns ju massor annat denna hade han som förvaring till smått i sin loppis butik. Men jag kände direkt i hjärtat denna ska min son få ha i sitt rum, den är i lagom höjd och så.
Trevlig resa ni som ska ut och resa och trevlig valborg till er alla.
Thaleia: Åh så söta tavlor, vart har du hittat dom vill oxå beställa såna? Dom är så söta!
Ni som varit på resa gud så skoj, så kul att ses i verkligheten. Och vad skoj med shopping m.m Ser framemot att läsa och se bilder om er resa. Läste att det fanns en blogg träff i stockholm, vore kul att skriva upp sig, men jag har ju inte skrivit här så länge, det kanske är för dom som skrivit här ett tag kanske?
I dag har jag varit på lite promenader, fram och tillbaka från en loppis butik hihih, första vändan Var ett par stolar som jag transporterade på bussen. Jag frågade busschaffören lite försiktigt - Får jag åka med tror du med dessa stolar? Jo då det fick jag om jag höll i stolarna. Jodå det lova jag. hihihi ( Ingen av oss har körkort)Jag köpte även ett litet vitrinskåp för 90 kr, som jag hade tänkt hämta då jag lämnat stolarna. Andra vändan vart ett annat par pinn stolar så nu har jag 4 olika sorters pinnstolar i hemmet. + att jag har 2 andra olika sorters stolar hemma. Min man trodde att jag skulle hämta vitrinskåpet han bara skaka på huvudet då jag kom hem med fler stolar.
- Jag sa jo du du förstår hur mycket skulle inte stolarna kosta på Ikea som vi prata om att köpa förut? Nu har jag fyndat BILLIGA STOLAR förstår du! Nu har vi stolar så det räcker och blir över hihihihi. 2 st av pinnstolarna är lite ovanliga som inte finns i affärerna nu så det är ju lite kul med lite annorlunda. Ska visa sen då de är målade.
Milda maränger: Åh så fint du visar i din blogg. Super fint. Önska att det var mitt hem. hihiihi. Erat kök är ju helt underbart.
Pärla1: Åh så fint, så fina saker och vilken härlig kista. Minns nu en kista jag har ägt från 1800 talet som jag har kastat . Det ångra jag djupt i dag. Hur för du över bokstäverna på kistan gör du schablon av bostäverna eller använder du sånt där papper så att du sen fyller i på fri hand?
Milda maränger: Så snurrit det blev jag blanda i hopp lite olika bloggar. Jag skulle ju skriva super fint barnrum och vilka härliga köks detaljer du visar i din blogg. De små stolarna du visar i barn rummet, jag har fyra sånna stolar med ett runt bord, jag har inte bestämt mig än för vilken färg det ska bli, har så svårt att bestämma mig. Dina stolar var jätte fina. Vilken blankhet har du på färgen som du målat dom med?
Vem har bloggen villahemmet.blogspot.com/ ? Så himlarens snyggt hem. Så underbart fint kök . Super fint. Blev tvungen att visa min man han tyckte det var jätte fint.
Lite nytt i min blogg
Ni måste ju bara kika in i denna blogg, hon syr så fina saker bland annat haklappar m.m
hugolle.blogspot.com/
Milda Maränger: Martina Haaag skall jag få träffa live i morgon, hon kommer till en av våran öppna förskola som hon ska hålla ett föredrag på. Ska bli jätte kul, hon e super bra författare och skådespelare. Underbar älskade den är för rolig.
Mimmi:Fy så obehagligt.Herre gud vilken människa, hur kan man skriva så. Jag blev tvungen att ropa på min man och berätta. Han tyckte oxå det var fruktansvärt. Känns inge kul att blogga i vetenskap om att det finns sånna människor. Går det inte att spåra via polisen eller nåt?
Numberone: Åh gipsmage, det har vi oxå gjort.Jag handla mitt på apoteket och så hade jag plastfolie under istället för olja. Vi hade precis städat hemma, e hm det skulle vi aldrig ha gjort det blev ju gips damm överallt hihih. Åh jag minns det som igår när vi gjorde våran, hihih JAg hade tänkt sitta och titta på tv tills gipset skulle torka. Men Näe det tyckte inte Vide om i magen Så jag fick stå ´hela tiden, hade ont i bäckenet och benen. Så var jag trött. Men till slut var det klart. Det var värt varje sekund, det är ju verkligen ett minne för livet. Lycka till
Hejsan
Som alltid bjuder ni på så gott i era bloggar.
Vi håller fortfarande på med en del målning hemma, när jag hitta denna tråd för ca 1 år sedan så blev jag så inspirerad av era bloggar och kände att jag liksom hittat hem vad det gäller inredning osv Om hur jag vill ha det här hemma. Och nu har alla väggar blivit vita hihihih. Vi håller på med vardagsrummet nu, och det har grundmålats, nu återstår bara att måla med den slutgiltiga färgen. Och står i frågan vit eller stockholmsvit " bruten vit"? jag har " bruten vit i alla de övriga rummen. Hm Beslut ångest. Minns att när vi måla i sommras så tyckte jag när vi grundmåla att åh så vitt och frächt sen då vi måla med den brutna vita färgen sen så hm den va ju liksom inte lika vit. Åh nåt råd tror ni? Som det känns nu så vill jag ha vitt och ser det konstigt ut mot hallen min i bruten vit så är det ju bara att måla om den. hm
I kväll ska jag i väg till våran öppna förskola och lyssna på Martina Haag som kommer dit. Ska bli jätte kul.Kommer kännas konstigt att gå dit utan barn. Sen ska jag gå och jobba sen ska jag hem och titta på barnmorskorna.Önskar er en fortsatt trevlig dag.