Vita tråden del 8
Lite nytt i min blogg " Om färldrarskap"
ljuslyktanssken.blogspot.com/
Lite nytt i min blogg " Om färldrarskap"
numberone: Jätte fina stolar i bloggen, får jag fråga vilken vit färg du använt dig av och vilken blankhet? Har själv stolar att måla. Så jag passar på att fråga, om det inte gör nåt.
FASEN ALLTSÅ BEHÖVER LITE HJÄLP : Jag håller på att måla om ett gammalt wisky skåp, och jag har en färg som heter Beckers Elegant Aqua Lackfärg halv blank 40 ( som är vattenburen lackfärg) och när jag målar så ser ytan vad ska man säga TORR ut. Riktigt torrt ser det ut som och den klibbar sig har spett med vatten, ser ut som små klumpar på vissa ställen Alltså ska jag ha en annan färg kanske som är lite blankare, känns blä just nu. Tar tacksamt emot tips KRam / Ulrika
Jag vet att jag frågat tusen miljoner gånger ( Känns det som) hihihi men jag tar och frågar en gång till jag lovar hihihi en sista gång.JAg får skylla på att jag ammar och sover dåligt om nätterna att mitt minne är som det är.
Jag ska nu inhandla färg till vardagsrummet Vad heter färgen som ni målat väggarna med?
Juliah: Tusen tack för svaret, jag kom på igår att jag kunde prov måla lite på väggarna, har vanlig vit och antik vit färg hemma så vi har testat lite på väggarna. För att se vad vi vil ha. Tycker att det är så konstigt då vi måla om ett sovrum så ser det alldeles för gult ut och den färgen ska vara samma som vi har i kök och hall + i ett annat sovrum. Och där ser det vitt ut inte alls så där nikotin gult ut. Jag har inte burken kvar från den målningen men de måste bara ha gett oss fel färg då. För de ska ju liksom inte skilja så. Så det satte igång tankarna det här med vad vi ska ha för färg till vardagsrummet för jag vill inte att det ska bli för gult liksom. Så det har varit lite sömnlösa nätter med tankar om färg, blir man trött på sig själv eller. hihih Det är ju bara att välja färg och bestämma sig. Annars så är det ju bara att måla om sen om det känns fel. hihihhi. Nå väl, på färghandeln är de ju rätt duktiga så de kan säkert hjälpa till och blanda om man säger att jag vill ha vitt men inte för gult. Vad är äggskals vit för färg går den mot det lite ljus gråa i sken? Jag gillar lite mer blankt i färgen det är inte så vanligt säger de, men i danmark har jag hört. Gillar då det ser blankt ut. Kanske därför föresten som vårat ena sovrum ser gulare ut då den är matt. Önskar dig och alla andra en fortsatt trevlig dag.
Malin 79: Tusen tack för svaret
Flüggers vattenburna akrylemalj/snickerilackfärg visst var det den som ni här / de flesta av er använder sig av vid om målning av möbler.
Vaniljdrömmar: Tusen tack, hihih y på slutet alltså hihih att jag inte tänkt på det tidigare nu känner jag mig korkad hahahahahah.
Råvitt funderar vi på. Den är väll VIT, i alla lägen?
PD77: Tusen tack
Vaniljdröm: Antikvitt är jätte fint.
Kika in på mina nuvarande projekt om ni vill, mina målar projekt som det känns nu så känns det som att jag ALDRIG ska bli klar.
VÄLKOMMNA IN
Lillsyrran: Jag har en bebis kanin i en vagga och en liten kanin tror att den är 28 cm nåt, vill oxå beställa en större men vet inte heller riktigt vilken storlek. Tror att jag ska köpa den som är 52 cm Och den stora på 87 cm ska jag önska mig ( Köpa till mig själv och slå in på själva julafton hihi som barnen får ha) Funderar på att köpa den i st 33cm oxå , barnen delar rum så jag har en varsin vagga åt dom med en varsin bebis kanin i. Åh jag vill ha alla kaniner ihihih Man skulle vara lite rikare, hihih man får nog köpa lite då och då. Jag har en docksäng som är vid fötterna som en större kanin ska sova i så jag funderar på att ha lite i olika storlekar.