Inlägg från: Birks och Kalles mamma |Visa alla inlägg
  • Birks och Kalles mamma

Vita tråden del 8

Beatrize74 skrev 2008-05-02 08:41:48 följande:
    Hoppar in med en fråga - Birk och Kalles blogadress...jag har tappat bort den - är det någon som kan länka?
    Vi har ju ingen riktig Blogg egentligen men adressen är www.vanrillaer.com och så får du skriva in att du vill läsa svenska inlägg istället för de engelska som är default när man kommer in. Ändring gör du i högerkolumnen.
  • Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2008-05-02 09:27:59 följande:
    Jag har bloggat om GODHET - se bara vad jag fick av Birk och Kalles mamma. Tänk vad omtänksamt! (Jag är nästan så tacksam så hon blir generad tror jag) beasbarnslikheter.blogspot.com
    Japp!!
  • Birks och Kalles mamma

Här kommer en bild på någon som tagit fel på årstid... Eller kanske inte!

• Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2008-05-05 08:24:26 följande:
    Godmorgon!Jag känner mig lite håglös. Jag vill ha så fint, men inser att det inte är läge just nu, att fokus ligger på utbyggnationen och att det är så det måste få vara. Det ligger liksom brädor på vardagsrumsgolvet till och med. Utbyggnationen går låångsamt. Dels har ju maken varit dålig med hjärtat då (eller vad det nu var, förhoppningsvis var det något annatn som har med musklerna att göra), men sedan så har det blivit lite snett i grunden, den har vridit sig lite, vilket innebär att vi måste sätta distanser bakom en av väggskivorna och mäta upp igen. Småjobbigt att aldrig känna att det bara flyter på. Inte ens primern...flyter på. Trots att både jag och maken blanade enligt bruksanvisningarna så blev det bara "gröt" av det, så den flöt inte alls ut. Vi fick åka tillbaka med den och de konstaterade att något inte stod rätt till med blandningen från början. Trist det med. Och vi som hade börjat lägga ut på golvet, det ser inte så bra ut nu när vi måste fylla på resten, lite ojämnt så där eftersom det ser mer ut som om man smackat på en liten mängd betong på enliten klick av golvet. Nåväl!Pysselsugen är jag i alla fall, men avskyr just nu allt som har med hushållsarbete att göra. Alltså verkligen AVSKYR, det rent av bär mig emot. Jag tror att det är det faktum att jag fått sköta allt själv så lång tid som gör det tungt. Att VARJE dag plocka ur diskmaskinen, tvätta, hänga tvätt, vika tvätt, lägga undan tvätt, göra rent toaletten, dammsuga, vattna blommor, planera mat, laga mat, torka undan efter mat...det gör mig GALEN!Jag förstår verkligen inte hur mamma fixade att göra det VARJE DAG nästan hela sitt liv. Vilken kvinna!I jämförelse känner jag mig lat som en oxe. Nepp...nu är det faktiskt HUSHÅLLET som väntar. BLÄ! Sedan ska jag ta med barnen ut och även se till att låna lite böcker på biblioteket. Jag ska klippa rosor också och kanske åka iväg till Solhems handelsträdgård (som jag bloggat lite om tidigare) och se om jag kan hitta några fina blommor...det piggar alltid upp och gör att det känns lite fräschar inne. Ha en bra dag!Kram Bea
    Ja det är trögt att ta hand om allt själv. Det blir lättare vart efter barnen blir större. Såg du föresten mitt blogginlägg där jag länkade till din sida?
  • Birks och Kalles mamma
    Beatrize74 skrev 2008-05-05 09:13:14 följande:
    Birks och Kalles mamma - hihi..ja, jag kikade in till dig igår. Vad roligt, nu vet jag vad jag mer "behöver" till köket. Går det att skriva kommentarer i din blogg? Jag har kikat runt, men inte hittat något ställe att skriva på?...Ett smakprov på ett litet "använd vad du har" projekt. beasbarnslikheter.blogspot.com/
    Ja i teorin skall man kunna kommentera om man är inloggad. Klicka på diskutera så får du en röd länk att skriva in mailadress och användarnamn i. Password kommer direkt via mail. Som inloggad kan du då även se alla foton i fotoalbumet. Allt från när vi gifte oss på Landsort till resan barnen och jag gjorde till Belgien nu sist. Maken
  • Birks och Kalles mamma
    Bea: Maken provade att skriva kommentar men lyckades inte så det vore bra om du kunde testa.
  • Birks och Kalles mamma
    Camilla R skrev 2008-05-05 09:54:53 följande:
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-05 09:01:45 följande: Nej, det är faktiskt en Amaryllis som tagit rätt på årstid Dess naturliga blomningstid är senvinter/vår, MEN vi driver på lökarna på hösten för att lura dem, för att ha dem som julblomma!
    Jag sparade jullökarna över vintern i gässtugan, med take på at jag skulle plantera ut dem. Nu blev de istället stående på trappen hela förra sommaren och i gässtugan i vinter igen. Och se, nu har de tagit tillbaka sin rätta tid och vill blomma. Fast jag har ingen lust att ha den inne.
  • Birks och Kalles mamma
    Camilla R skrev 2008-05-05 09:54:53 följande:
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-05 09:01:45 följande: Nej, det är faktiskt en Amaryllis som tagit rätt på årstid Dess naturliga blomningstid är senvinter/vår, MEN vi driver på lökarna på hösten för att lura dem, för att ha dem som julblomma!
    Vi var förresten i dina trakter i lördags för då åkte vi igenom Skurusundet.
  • Birks och Kalles mamma
    Camilla R skrev 2008-05-05 10:16:35 följande:
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-05-05 10:07:28 följande: Vad var ni ute på för äventyr då??? Nyfiken som jag är
    Vi var ute och försökte se Sälar. Vi åkte först ner förbi Sandhamn och ut till Bullerön en ö långt ut i havsbandet där Bruno Liljefors hade en atelje. Sedan åkte vi tillbaka mot Vaxholm och tog vägen genom Skenoraström, vidare förbi Ingarökyrka och sedan över till Baggenstäket och vidare förbi Skurusundet innan vi vände fören mot Vaxholm igen. En härlig tur. Fast några sälar såg vi inte men vi åt en god, men sen, lunch på Nämdökrog.
Svar på tråden Vita tråden del 8