-
Var köper man bivax? Skall ju mot diana trakter i midsommar...mimmamum skrev 2008-05-28 08:15:39 följande:FruP, det beror lite på! Jag lovar att berätta allt nästa vecka! *håller er på halster*Angående färgval! Jag gillar obruten vit eller med några stänk grått i. Gillar inte antikvit/stockholmsvit då den är lite åt det gula hållet. När jag målar möbler använder jag råvit grundfärg + bivax som jag stryker på några gånger så det blir en skyddande hinna = lättare att torka av! Underarbete är tråkigt men lönar sig! Slipa åtminstone möblerna för bättre fäste!
-
Jaha nu har jag äntligen tagit mig fram till de sista inläggen ni gjorde i går kväll (det är ju över midnatt... Här kommer lite kommentarer:
LCroft: Vilken superfin altan!
Tack Krya på dig vännen!! Skall kolla efter bivax när jag handlar mer vit färg. Hjälper det mot grå ränder på det vita också? Vilket jättefint bord du håller på med.Det ljuva livet skrev 2008-05-29 21:14:27 följande:Jag fick från färgaffären i dag, flüggers bivax. Håller på att måla ett bord shabbyvitt till en vän. *är galet avundsjuk på att hon ska få bordet, som jag har hittat i en container men inte hade nån bra plats för*Skönt! Det är hemskt att hosta så man inte får sova ordentligt.knyttis skrev 2008-05-30 07:22:35 följande:Godmorgon!Var till akuten igår kväll, fick bra medicin som hjälpt mig genom natten. Pust!Tog en bild på min nya vattenkanna från Bruka tidigare, bjuder på enkel bild.Ja nu får jag se upp.. Skrattade gott i alla fall.Truffles skrev 2008-05-30 08:39:38 följande:God morgon! Hinner inte in så mycket till er som jag skulle vilja. Men idag fick jag börja dagen med ett skratt och tänkte att det kanske det var fler som behövde. Kanske om man varit på akuten till exempel? Krya på er alla sjuklingar i tråden. I en stor kommun har fem kannibaler anställts som handläggare. Första arbetsdagen säger chefen: Ni har nu fast arbete, tjänar bra och kan äta i vår matsal, så låt de andra människorna vara ifred! OK? Kannibalerna lovar att inte röra kollegerna. Efter fyra veckor kommer chefen igen och säger: Det saknas en städerska, är det någon av er som vet var det har blivit av henne? Alla kannibalerna skakar på huvudena och svär på att de inte har med saken att göra. När chefen har gått vänder sig en av kannibalerna om till de andra: Okej, vem av er miffon har käkat upp städtanten?? Den bakersta kannibalen svarar med låg röst och skuld i blicken: Det var jag. Din förbannade jävla idiot!, säger den förste De sista fyra veckorna har vi ätit områdeschefer, teamledare,projektledare och IT-konsulter utan att någon har märkt det och så skulle du prompt sätta i dig städkärringen!!!!! DLL, var/när har du visat bordet till din väninna? Var det pelarbordet du hittat i en container? Vill se!Klart jag vågar! Men nu blev jag ju supernyfiken på hur det blev efteråt. Jag vill ju se meeeer än dörren. fast det ser jättefint ut det jag kan se redan nu.malins79 skrev 2008-05-30 10:16:12 följande:villanordaker.blogspot.com/Nytt inlägg, för er som vågar.
Peak och Camilla vad fina ni är. Kul att se bilder.Grattis! Skall följa bloggen med nöje. Du skriver väl här när du uppdaterar?Videli skrev 2008-05-30 14:34:19 följande:Är nog världens lyckligaste idag Ny blogggardochhagar.blogspot.com/ -
Nä äta får de göra ute och sova får de göra i tält.MAGU skrev 2008-05-31 08:02:06 följande:Kom på en sak! Ni som har barn och har "hela huset" vitt: upplever ni det som jobbigt att hålla rent, eller får barnen bara komma in för att äta och sova?!
Här lever vi i huset. Det åker upp svarta fötter som varit ute och lekt barfota i våra vita soffor. Jag har lagt ett fårskinn på det mest känsliga stället och i övrigt får vi ta av och tvätta överdragen när det behövs. Vi hade mörkblå överdrag tidigare och jag tycker inte de kändes renare efter en tid. Jag hänger filtar över soffkarmarna för att i möjliga mån spara för smutsiga fingrar. Barnen vet att de inte får äta i soffan och inte heller på den vita mattan som ligger under. De sitter helt enkelt på golver framför, eller vid matbordet, där man kan torka av. -
Svarta händer smutsar ju ner lika mycket på ek och glas. Har man bara material som går att städa lätt är det ju ok oavsett vilken färg.MAGU skrev 2008-05-31 09:09:11 följande:Jag hoppas att ni förstod att min sista mening var på skoj. Det var bara den första frågan som var fullt på allvar! Dvs om ni upplever att det lätt blir smutsigt. Vi har vita soffor nu och jag upplever det som att de lätt blir smutsiga och tänkte då att om man hade mer vitt så skulle det bli mer städning efter svarta händer på diverse ställen...
-
Eftersom jag är här och skriver så sällan den sista tiden, vill jag passa på att önska er en superhärlig dag på vita hem träffen. Synd att jag inte kunde vara med.
Kramar till er alla!! -
Det där är ju mitt jobb. Att kolla nurarna och framför allt kolla att inte kisset backar till njurarna när man kissar är en vanlig undersökning vi gör på barn. Du kan läsa mer om den på http://www.karolinska.se/templates/Page____36684.aspx?epslanguage=SVLCroft skrev 2008-06-25 15:19:27 följande:Tack snälla ni Videli: Så underbar hall! Kajsa: Vill också shoppa kläder Vet att UVI inte är att leka med, dessutom har vi tyvärr "släktfel", mormor har kronisk UVI, min moster har haft jätteproblem med njurarna som liten, jag själv har stundom också väldiga besvär med UVI som klättrar upp i njurarna innan jag märker det så det känns verkligen surt att liten nu ska behöva dras med samma problem. Men jag är glad att de kollar upp så noga och verkligen undersöker henne. Har fått tid till UL för njurarna den 17:e juli, tills dess kommer hon att ha medicin på. Och om det då visar nåt speciellt blir hon remitterad till ett större sjukhus var det görs noggrannare undersökningar. Hoppas på det bästa. Och hon är så duktig, var nyss och gav henne mera medicin och hon sitter så snällt och håller fram handen när de ska ge henne medicinen i kanylen. Nu ska vi försöka vila en stund, så trött att det bara snurrar i huvudet. Grillkåtan är färdigmålad och blev så fräsch, ska ta bilder bara jag orkar. Har köpt nya dynor dit, nu är det bara mattor på golvet som fattas. Känns inte alls som en hemsk grillkåta mera utan lite blandning med lusthus faktiskt
Lycka till. -
Nu var det länge sedan jag skrev något inlägg igen. Så mycket att läsa tillbaka och så mycket att kommentera. ´
Grattis till alla nyblivna mammor! Jag skriver särskilda inlägg i era gästböcker.
Till alla er andra önskar jag en härlig sommar. På måndag börjar semestern och en tur till Göteborg, eller rättare sagt till Hindås, väntar. -
Vilken lycka! Då kan jag flytta lite närmare hem då..! Jag drömmer också om en Smeg och maken kan nog tänka sig en sådan om ifall våra nuvarande kylskåp går sönder... Nåja vi skall ju bygga om hela huset i år så man kan ju inte få allt. Visste du att Smeg är ett Italienskt märke?juliah skrev 2008-07-07 08:45:51 följande:Hej tjejer, Jag är uppslukad av köksplaner, sjuka barn och lite annat förnärvande.Ville bara säga att idag ska förhoppningsvis ett kylskåp beställas, det blir en Smeg retro creme färgad. Nu kanske lasseliten får liiite mer plats för mat i sitt
Har även tittat på Elles nya garderob. Den blev verkligen jättefin. Hur söt som helst. -
Här kommer en bild på vårt senaste nyförvärv... Inte direkt vitt men lite GreenGate tycker jag allt att det är.
-
Jepp en bur till vår hamster Sir Lancelot.
-
Jag gillar verkigen mitt från Himla. Det understa vita på sidan 132 http://www.himla.se/webkatalog2008pdf_spring/BED_HIMLA.pdfmimmi006 skrev 2008-07-12 23:49:06 följande:Stilrent så det passar till det mesta... funderar på ett på hemtex, det nya U.S ass., men är inte hundra. Men det är nog det finaste billiga som jag har sett!
Pure white heter det! Det var väl ett namn som passar oss?
Min mamma köpte vårt, som julklapp, på ouletet butiken vid Gärdet i Stockholm. -
Tala om precis vad du vill ha. Vilket märke och vilken affär och ge lite förslag i olika prisklasser. Du kan ju skriva en önske lista i Bloggen , kanske även med bilder, och hänvisa till den.Beatrize74 skrev 2008-07-13 11:36:38 följande:Hej...störtar in med en fråga så här lite oförskämt. Jag fyller år snart...men...vad ska jag säga att jag önskar mig till de runtomkring som frågar som inte är ett DUGG intresserad av olika märken och som bara frågar "Vad är det?" om jag säger "Himla", "Lexington", "House Doctor", "Miljögården" eller något annat???Hur gör ni när ni önskar er saker?1. Låter bli att specificerar och hoppas att de vet ungefär vilken stil som är "er" i alla fall?2. Halvspecificerar er "En sådan som finns där och där!"3. Helgarderar er. "Den finns där och där och kostar si och så...jag har lagt undan ett ex!" 4. Försöker önska er presentkort där ungefär de sakerna ni vill ha finns.5. Önskar er saker som det inte "gör" något om det blir lite fel...typ ehhh..olika former av förbrukningsvaror eller saker som inte "syns"?Om någon annan kommer in här och läser så ser det ju superytligt ut kan jag tro. Men jag vet att NI förstår hur jag menar. (Var det du Jea som bestämt skrev att svärfar skulle få tillbaka sin clown, eller hur var det?)
Vill de inte titta där så önska presentkort. Alla vill väl ge något som mottagaren verkligen vill ha? Men se för all del till att det finns något för den med skral kassa också. -
Passar också på att slänga in en fråga såhär innan jag går och sover... Ja jag räknar med att kunna läsa en massa bra svar i morgon när jag vaknar.
Vad tycker ni att man skall göra med en massa vita linnedukar i storlek 130 x 130 ca? Mamma kommer att få en massa dukar över när hon flyttar och det är ju inte det mest användbara formatet.
Har ni några bra förslag? Tror ni att det skulle göra sig på Blocket eller Tradera? Skall man ta söder dem och sy kuddar av dem? Kan någon använda dem till gardiner eller något annat innovativt?
Vi sover på saken!
Natti Natti -
Jag kör en totalt otrendig men mycket praktisk bil. En Renault Kangoo. Det var super när jag hade barnvagn med syskonsits. Bara att sälla in vagnen för bilen är så hög att man inte behöver vika ihop den. Jag gillar även skjutdörrarna när man skall sätta in barn i bilbarnstol. Man riskerar inte att outta in dörren i sidan på bilen bredvid. Skönt också när barnen blir större och öppnar själva. Enda downside är att man måste sätta silicon på listen runt dörren under vintern så det inte fryser.Videli skrev 2008-07-13 23:52:57 följande:Åååå en helt annan fråga... Vad kör ni för bil? Måste köpa en och vet inte riktigt vad jag ska ha. Den kan nämligen inte kosta alltför mycket. Helst hade jag ju velat ha en Volvo CrossCountry eller en Volvo XC men dom är för tok för dyra just nu, men är inne på en fyrhjulsdriven bil...
http://www.renault.se/sv/Personbilar/Kangoo/Showroom/Farger--Falgar.aspx
På plussidan liggger även att den drar under 0,6 lite milen på landsväg och inte mycket mer i blandad körning.
Men Nja Cool kan man ju knappast kalla den. -
Jag försökte skriva svar i din blogg men kan inte skriva så länge du inte tillåter namn och url. Här kommer i alla fall textenSussi N skrev 2008-07-14 09:11:17 följande:Godmorgon, underbart två veckor semester till framför mig.Har bara skummat bakåt..Ugglan, ska bli spännande att följa din renovering.Misak, jag såg mamma Mia i förrgår och kan bara säga till alla, se den NU. Bea, en ide spruta utan dess like. Jag är så avundsjuk på Vaniljdröm som vann kudden. Nu skall jag blogga om en sak jag vill ha hjälp med, måla eller inte måla??
Jag tycker den skall få vara som den är ifall allt det andra i rummet är vitt. Det bryter snyggt mot det vita och med vita kuddar i blir det ju ljust i alla fall. Jag planerar att bryta av min vita träsoffa med mörkbruna kuddar, så ditt blir ju samma fast tvärt om. -
Stackare! Lider verkligen med dig. Men det kommer ju något gott ut på slutet i alla fall. Här kommer en tröstkram i alla fall.lillafruluva skrev 2008-07-14 09:16:00 följande:Goddagens!Har min lediga idag och ska bege mig och hoppas att de vackra muggarna och skålarna finns kvar som jag såg i helgen! Vita med vacker form och rosmönster Tror min rygg kommer att ta kål på mig, foglossningen börjar hörja vilt och stödbältet hjälper inte mycket, hur ska det sluta??Jag har också Ikeas Leksvik vitmålad i hallen!
-
Jag tyger INTE du skall måla. Du kommer att förstöra den där underbara känslan av Indisk kolonialstil som soffan har.Sussi N skrev 2008-07-14 09:57:38 följande:Tror att jag ändrat den inställningen nu...Allt är vitt, vitt utom faktiskt väggarna, jag ville måla ner rummet då vi flyttade in, första gången någonsin jag kännt så.Nu är jag väldigt kluven, men mannen och andra som ser väggarna tycker färgen är underbar, så vi får se.Men alla detljer i rummet är vita, visar dom en annan dag.Jag är rädd att soffan skall se ut som alla möbler gjorde på 80-talet om den blir vit, det har väl med rottingen att göra.
-
Jag skrev mitt svar innan jag läst ditt. Kul att vi tycker det samma i alla fall.Tjock kulan skrev 2008-07-14 10:24:32 följande:Jag håller med BoK fint att bryta av med mörka möbler till det vita, blir lite kolonialstil på det hela om man har vitt för övrigt i rummet. Om du målar den så är jag rädd för att den kommer dofta 80-tal
-
Grattis. Såg att din Blogg var omnämd i Allt i Hemmet.MiaMariah skrev 2008-07-15 11:25:46 följande:Jag har förresten vunnit 500 pix på Nordljus *glad*
-
Oj vad tråkigt. Men jag är säker på att du snabbt hittar ett nytt jobb.LCroft skrev 2008-07-15 15:35:28 följande:Hej vänner!Har inte läst tillbaka nåt men tänker ändå vara fräck och komma och berätta lite trista nyheter åtminstone för min del. Jag kommer att bli utan jobb, 65 personer som blir uppsagda från jobbet då de lägger ner en enhet och även vi på adminstrationen drabbas, 3 stycken som ska bort därifrån och har man kommit in sist.. ja då är man först ut. Nå man ska inte gråta över spilld mjölk, men lite retar det mig att jag hade 3 ställen att välja på och trodde att det här var det säkraste, men sånt är livet.