Inlägg från: Memoria |Visa alla inlägg
  • Memoria

Vita tråden del 8

Tjock kulan: Nu gjorde du mig nyfiken, men länken går inte att få fram.

• Memoria

Tjock kulan: Åh så söta! Synd att man inte hade större trädgård och bodde i Helsingborg.

LoM: Fin soffa! Hur ser det ut i resten av vardagsrummet? Tyckte absolut att den kunde stå där.

Märks tydligt att det är många borta på shopping. Hoppas på många bilder när de är tillbaka.

• Memoria

God morgon!

Här vaknade jag precis och fick hjärtsnörp direkt när jag inte hittade Cornelia. Eftersom det var så tyst trodde jag att hon sov och att D var uppe vid datorn. Tomt i sängen, tomt i vagnen och grinden stod öppen. Hjääälp! Inser att de åkt iväg någonstans och låtit mig sova. Gulligt! De var på Hornbach och köpte grejer till toaletten.

Tjock kulan: Hoppas du lyckas få hem en extra lampa sedan. Håller tummarna!

Bea: Va gulligt av henne att skicka dem till dig!

• Memoria

kikar in lite sent för att säga hej till tråden och välkomna tillbaka alla Danmarks resinärer. Skall bli roligt att se mer bilder på sakerna ni shoppat.

Bea:  Usch och fy, stackars mannen. Hoppas verkligen det blir något mer allvarligt!

Tjockkulan: Låter som om du hittade finfina saker på loppisen idag.

• Memoria

Hoppar in och gör ett försök att läsa ikapp några sidor men kom helt av mig efter de mystiska meddelandena i mimmis gästbok. Stackars dig!

Va skönt att du fått reda på vem det är även om det inte löser problemet.

Roligt med alla fina bilder på bloggarna från Danmarksresan.

Jag förstår mycket väl varför det skulle vara bättre med ett slutet forum, fast som någon annan skrev, så är det den "levande" tråden som är rolig att följa. Bloggarna är bra också, för bilder, men det är här inne som man får veta lite mer om fynden, färgval, affär mm. Som att vara bakom scenen till alla vackra hem i bloggarna. Tipsen är ju underbara!

Om jag visar mig tillräcklig ofta kanske jag får smita med in också?

• Memoria

Haha sitter och tänker på det. För varje gång ni pratar om att stänga forumet så ploppar det upp nya ansikten i tråden. 

• Memoria

Godmorgon!

Vill börja med att be om ursäkt om någon kände sig träffad av min kommentar igår. Menade verkligen inget negativt eller syftade på någon särskild. Jag är själv rätt ny och pratar sällan eftersom jag inte har så mycket att tillföra heller. Fast jag gillar tråden och gillar att läsa ikapp då och då.

Lycka till med städningen alla torsdagsstädare! Själv skall jag ut på långpromenad med picknick på en stor lekplats där C kan få springa av sig.

Ha det gott!

• Memoria

Truffles: Fin lösning på "blomlådorna" fast eftersom jag är så praktiskt av mig, så hade jag inte fixat att vattna dem jämt. På sommaren vill ja ha mycket blommor fast med så lite jobb som möjligt. Om du orkar, absolut!!!

• Memoria

Sylt: Tycker att det såg finare ut med det runda, men inte så praktiskt om ni skall äta där. Så mindre bord säger jag med

Bea: "Det är vårt hem, inte bara en hållplats på väg mot DRÖMHEMMET! " Så klokt sagt! Förstår precis din känsla av inredningsstressen. Man ser allt fint och ser inte alla andra förutsättningar att få det där hemmet. Billigt och egna loppisfynd kan många gånger vara vackrare än alla saker man kan köpa på Elvira eller Rice mfl! Skönt att du känner att du hittat  din stil.

Var det någon som letade efter den där fika boken från Gevalia? Fanns några kvar i Ica Nödinge om det skulle hjälpa.

• Memoria

Trollen: Jättefint skåp!  Blev helt fräslt i den där katalogen men saknade prisuppgifter. Är det någon katalog som butiker får?

Svar på tråden Vita tråden del 8