Inlägg från: Memoria |Visa alla inlägg
  • Memoria

Vita tråden del 8

Trollen: Härligt, ibland skall man ha tur!

Fru Puffen: Fina kuddar! Bilden gjorde sig jättebra mot skogen istället för altanen.

Nu blir det sängen för mig.

Natti natti

• Memoria

BoK: Hmm lurigt. Brudklänningen, har den blivit gardiner?

• Memoria

Bok: *glosögd* Ger upp och väntar med spänning tills imorgon för att se om någon annan hittar den.

• Memoria

Godmorgon!

Idag bär det av till Liserbergs trädgårdsmässa. Några fler som skall dit?

BoK: aha.. kunde det vara på någon tavla. Får kika igen.

Camilla R: Tänkte om du skulle ringa till dem och be dem skicka en till dig. Annars får du säga till om du vill att jag går och köper kaffe!

• Memoria

peak: Det är ett fika häfte med massor av mumsiga recept av bla Leila. Folk har pratat lite granna om den i tråden, tror det var Juliah som varit med och gjort recept på något i den.
    Kollade för skojs skull i vår affär här nere och fick tag på ett ex.

Tror föresten att det inte alls är ovanligt att butiks och egenföretagare hjälper till om det är något. Fast det är nog knappast någon i butikstrådarna som erkänner det.

camilla: Inget extra jobb så, handa måste jag ju ändå så småningom. Om jag tar mig en tur till den affären på söndag, kan jag kolla efter den igen. Hoppas de finns kvar då.

Vaniljdröm: hmm va knepigt att gardinerna var uppslitna.

Hos Martina: Japp, tom hela helgen! Massvis med utställare och föreningar där. Har roat mig med att rita egna trädgårdsskisser för att ta med för ev. konsultation av experterna som finns där.

• Memoria

hej hej och grattis på morsdag alla ni som bor i grannlandet! Superhyvää Äitienpäivää!

Dags igen att ta mig en titt i tråden. På tok för mycket att hänga med i, men roligt att dyka in här och där.

Något som var mindre kul  var den stackars flickan i Vaniljdröms bekantskapskrets. Stackars liten och hennes familj som redan innan haft det svårt! *extra kram till dig också Vaniljd.*

LinaoMatilda: Va fint du gjort det på trappen!

Juliahs tvättstuga är helt underbar, förstår varför många vill ta efter den!! inkl jag själv

Söt liten stol du hittat Enji!

Glaskupan var också jättesöt som någon hade fyndat!!

• Memoria

Sylt: Vilka fina kuddar du gjort! Tycker verkligen deras tyger är söta.

Kajsa: Usch, stackars er och dottern. Kör hårt och ring ner dem nu så att ni får en tid för op. *kramar om*

numberone: härligt att se att inte alla har perfekta vita hem ännu!

Vanilj: Inte ett till... önskar de hittar bättre botemedel mot cancer.

Malins79: Bara hemma med barn skriver du... det är ju verkligen inte bara.  Du skulle också få mycket gjort om du hade någon som satt barnvakt åt dig. De få stunderna när de väl somnat känns det som om man måste ladda batterierna, inte lägga massa värdefull tid på att fixa och greja. Även om det för somliga är just det som får dem att ladda upp igen.
    Försök inte jämföra dig med andra utan tillåt dig att bara vara!

• Memoria

tjock kulan: Ja, det blev en härlig Lisebergstur. Mycket folk och MYCKET vackra blommor. Trots det köpte jag bara med mig två trädgårdsböcker hem. Bla en för det underbara kampanjpriset av 10 kr!

I söndags gjorde även jag små loppisfynd, ett vitt emaljfat med blå kant(de som liknar sodabehållarna) för 5kr och två nysilver ljustakar för 2kr st!! Köpte även en ny springform med prislappen kvar för 5 kr.  Riktigt roligt med loppisar när man känner sig så nöjd när man hittar något bra!

Musli: Åh vilken rolig blogg att följa. Huset såg ju verkligen läskigt ut nu, fast man anar ändå att det har stooor potensial! Fick ni med alla möbler mm i rummen?! Nice!

Lasseliten: Krya på dig!

Kajsa: Jag hade valt grå eller någon fin blåfärg på markisen. Helt beroende på om ni har vita utemöbler med romantiska kuddar eller teak bord som ser lite mer moderna ut.

Anton: Säg vad du bakade ur boken sedan så vi får lite expertutlåtande. Jag lääängtar efter att göra brownisarna, de ser så goda ut på bild. Nästan så att det är fuktfläckar från min mun i boken

• Memoria

Anton: Morotskakan såg jättesmaskig ut! Bra val Jag har också en tanke på att testa de olika recepten i boken, men med planen att äta nutrilett ett tag innan det är dags för syskonverkstad, går det inte ihop så bra. Fundersam

Milda maränger: Det var jättehärligt! Perfekt ställe att gå till om man ville ha lite trädgårdsinspiration. Härligt somrigt det blev i badrummet!

• Memoria

misak: Jag har köpt jättesöta krukor på willys. Helvita med tre små prickar i grupp över hela krukan. Ser lantliga och söta ut och billiga! 19kr/st

Svar på tråden Vita tråden del 8