• Meli

Vita tråden del 8

här skrivs det på som bara den. Har inte varit inne på lääänge. Har haft lite projekt, målat om väggar, till vitt såklart, och sen lite loppismöbler som fått vit färg och nya knoppar.

Men sen har jag ett litet bekymmer.....vi behöver en våningsäng. Den enda jag gillar är Hemnes på IKEA. De har ju många av sina hemnes sängar i vitt, men våningsängen, finns den bara i antikbets, eller? Och är det någon som vet om man annars kan hitta någon liknande någon annan stans. En vit då alltså. Är inte så sugen på att köpa en ny på IKEA och börja måla direkt...

• Meli

Måste bara ställa en fråga. Är inne på många av bloggarna och suger in massor av underbar inspiration... men bäddar ni så där fint varje dag, eller är det vid speciella tillfällen bara?

• Meli

skåne tjej

Jag har för mig jag har sett snygga på ILVA.

• Meli

Camilla R

JHag såg med på det linneskåpet, verkligen fint, men det verkar som om det bara finns i gult.... men jag hoppas att hemnesmöblerna inte är helt uppdaterade, då jag skulle behöva våiningssängen, som bara verkar vara i antikbets på internet, och jag vill ju ha en VIT modell....

• Meli

Vaniljdröm

Fy vad hemskt, tänker på er...

Jag tycker dock visst att man får vara ledsen inför barn, att det är nyttigt för dem att veta att även vuxna kanvara det, och att det är en del av livet att vara ledsen ibland. Men man måste ju någorlunda förkllara varför, alltså så de förstår att det finns en anledning.....

Kram

• Meli

mmmm, jo, en vit Ektorp är min dröm med. Hade vi haft ett ordentligt allrum med plats så hade det blivit en sådan där, men i vanliga vardagsrummet går det inte....katter som springer ut och in och småbarn.... inte så snyggt om det är sjaskig heller. Men jag har i alla fall införskaffat en vit Ektorp TUllsta-fåtölj, den används ju inte lika mycket.

• Meli

Det finns ju många målarexperter här, så jag undrar... jag har hittat en jättefin gammal gunstol på svärföräldrarnas vind. Den är målad i avskavd originalfärg, och jag skulle ju vilja ha den vitmålad. I med färgen är så avflagnad, finns det något sätt att få bort färgen och få en jämn grund förutom att slipa, slipa, slipa för blotta livet? Inte helt lätt när den är som den är ju...

• Meli

Det här linneskåpet, www.blocket.se/vi/16249704.htm fyndade jag på blocket för några dagar sen och håller på att vitmåla. Jag menar, vad ska man annars göra BF+1
    Handtagen ska ju bytas ut till något trevligt, någon som har en bra webshop med fina handtag/knoppar, och lite tips? Orkar inte riktigt ge mig iväg, så internethandel är perfekt just nu

Tack för alla tips om hur man får bort färgen från gungstolen. Det blir nog avlutning, för jag struntar ju i om det döljer sig några vackra målningar under, vill ju ändå ha den vit, eller inte alls

• Meli

Här är också undebart väder. Vet inte om man kan plocka fram poolen eller inte. Det är ju ändå bara början på maj, kan ju kanske bli kallt igen

Svar på tråden Vita tråden del 8