Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Kajsa M skrev 2008-05-11 22:04:51 följande:
    Godkväll igen! Hänger inte alls med här längre. Har stora bekymmer här hemma och kan inte alls prioritera datorn. Hoppas alla har det bra och att det inreds flitigt! Ska försöka kika i bloggarna för att få se lite fint i alla fall...Kram till er alla!
    Hej, undrat var du varit någonstans.
    Hoppas inte det är något allvarligt.
  • malins79
    Kajsa M skrev 2008-05-11 22:15:24 följande:
    Det är lillan som blivit mkt sämre. Vi sitter med henne hela nätterna nu. Hon får inte luft.
    gud så hemskt det låter. Har ni fått tid för operation?
    Kan du jobba?
  • malins79

God morgon!

Vet inte riktigt vad jag och barnen ska hitta på idag. Jag behöver dammsuga av övervåningen. Sen är jag sugen på att skaffa lite jord och frön så vi skulle kunna odla i en pallkrage, sallad till mig och morötter till barnen i såfall.

Hoppas det blir lite bilder från er tvättstuga Juliah!

• malins79
    13 år emellan skrev 2008-05-12 07:48:01 följande:
    God morgon!Ja, det blev ju inget jobbande i helgen. Stel som en pinne satt jag med en nack-krage på och TÄNKTE på allt jag ska göra sedan istället...Vi åkte och hälsade på en riktigt nära väninna som bor på landet utanför Trelleborg. Hon bjöd på en UNDERBAR rådjursfilé, men stekta kantareller och ört- och rödvinsglacerade potatis. Äh, det var så gott så att smaklökarna hoppar upp och slår klackarna i gommen - bara av att berätta om det! Vi satt på hennes ljuvliga innergård och drack vin och pratade halva natten! Båda David och jag känner oss superinspirerade efter den resan. Deras hus är tydligt präglat av att de bor halårsvis i Frankrike. Det är väldigt kontinentalt och med värmen vi haft i helgen kunde jag nästan svära på att vi sat någonstans i södra Provance!Så, fastän jag haft en 7-in-i-### nackspärr, så har jag haft den trevligaste helgen på riktigt länge!!!
    Låter som ni hade det jättetrevligt!
  • malins79
    Tjock kulan skrev 2008-05-12 08:07:24 följande:
    Godmorgon i trådenSolen skiner idag med, underbart . Idag blir det sång på öppna förskolan och avslutning på babysimmet.13 år emellan: Låter underbart, inte nackspärren men träffen o middagen hos väninnan .Någon i tråden som har en blomsterlåda av pil? Jag har köpt en med tanke att fästa den på väggen under köksfönsterna MEN där finns inga förborrade hål eller upphängningsanordningar på lådan????. Kan man köpa vanliga konsoller tro? sådana som man har till blomsterlådor av plast i vanliga fall?. Min man tycker vi ska borra rätt igenom korgen rätt in i väggen men jag tror inte lådan kommer hålla för en sommar till i så fall
    Ingen aning!
  • malins79

Rusta hade fina prickiga diskborsta, i cerise, turkos och grönt.
    Fanns servetter till som var fina *tips*

• malins79

Ang Sommartorpet, jag känner nästan att jag måste kolla bara för att se hur "galet" det blir.

Jag blir så avis på er som håller på att sy, måla, rensa i lträdgårdslanden etc.
    Jag har ingen ork till att ta tag i saker längre. Jag har lite möbler som jag vill måla men Saga har börjat att somna lite innnan nio på kvällen (Jacob vaknar runt halv sex )ocn maken är i stort sätt borta varje kväll så jag har läggningen själv av båda barnen.
    Så när de somnar orkar jag inget. 
    Saga är på dagis tis, ons och fredagar mellan 9-14 och då försöker jag göra lite men jag hinner aldrig det som jag vill, för det är hela tiden en massa hushållssysslor och helgerna bara försvinner, jag hinner aldrig göra något kreativt. För ska maken göra något hemma så har jag barnen och hela markservicen så det hinns inte med något.
    Jag kanske bara är lat, men jag vill göra en massa men jag orkar inte.
    Fy vad negativ jag låter...hoppas ingen blir bortskrämd

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-05-12 21:47:07 följande:
    Malins: Låter som att du har fullt upp. Helt förståeligt att du inte orkar göra något mer än ta hand om barnen och det nödvändiga i hemmet. Hur gammal är Jacob?
    Jacob fyllde 1år den 25 april, lärde sig gå förra tisdagen så han börja bli stora killen, Saga fyller 4år om två veckor
  • malins79
    Vaniljdröm skrev 2008-05-12 21:45:18 följande:
    Ett dödsfall till. Två st på en vecka. Den här gången en äldre släkting till maken på 72 år men de behövs de med.Cancer här med. Jag hatar cancer Var hämtar ni energi när ni som bäst behöver den? Hur gör man för att hålla det på avstånd?
    Kram.

Jag skrev precis ett inlägg om att jag inte orkar något, jag har ingen energi så jag kan tyvärr inte hjälpa till.
Svar på tråden Vita tråden del 8