Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Sylt skrev 2008-04-30 08:19:28 följande:
    Godmorgon!Jag har lite som skall fixas idag inför finbesöket   . Hinner inte med FL som jag borde *asg*Sen försöker jag att ligga lite lågt om var jag bor, vet att Jea har samma uppfattning......

Oj, förlåt!

• malins79

Vanilj, jag röstar för att bygga in. Tror inte man "stör" sig på att hatthyllan hänger lite i fönstret.

• malins79

Oj, här var det lugnt! Märks att det är många som är på shopping.

Ha en trevlig helg!

• malins79

God morgon!

Idag ska vi åka till svärisarnas sommarhus i Steninge, Halmstad. Så i em blir det en tur in till Halmstad, jag behöver nya jeans bla. Ikväll ska vi grilla.

Vi åker hem igen imorgon kväll när barnen ska sova så att vi hinner göra något mer här hemma under helgen, har tyvärr inte blivit så mycket mer än att jag städade av huset snabbt igår.

• malins79

God kväll!

Hoppas helgen varit bra för er alla!

Själv har jag haft en mysig helg tillsammans med familjen i svärisarnas sommarhus.

• malins79
    Anton2005 skrev 2008-05-04 21:32:53 följande:
    God kväll i tråden!Har haft härligt långledigt och varit nere på Nötholmen i Strömstad, gud vilket underbart ställe.Sambon och jag fick mycket egentid eftersom det var min mamma och hennes man vi besköte där och de mer än gärna tog Anton hela dagarna.Vi passade på att åka till Göteborg en snabbis för att göra ett könsUL och nu är det helt säkert att det är en liten kille i magen.Anton sa helt oväntat att lillebror i magen ska hete Algot...vi har ingen aning om vart han fått namnet ifrån, har frågat på dagis men de vet inte heller. Vi har hela tiden sagt att om det är en kille så blir det Alexander men nu börjar jag gilla Algot, sen skulle det vara lite roligt eftersom Anton kom på namnet. Vad tycker ni?Nu ska jag läsa tillbaks!
    Min gammelmorfar hette Algot och vi (jag) hade det faktiskt som förslag till Jacob men Jacob var ingen "Algot"
  • malins79

God morgon!

Ny vecka och det ser ut att bli fint väder idag igen.
    Hoppas inte detta är sommaren nu så juni-juli blir helt kass!

Idag står inte så mycket på programmet, jag måste tvätta efter att ha varit borta över helgen. Jag fattar inte hur mycket tid man tillbringar med att tvätta/sortera/stryka tvätt sen man fick barn och framföralllt två barn! Det tar aldrig slut.

Imorgon kommer våra nya fönster till vår ombyggnad, ska bli kul, hantverkarna ska bara måla väggar och tak en gång till och det tror jag dom gör idag så imorgon eller på onsdag är ombyggnaden klar! Sen ska det bara köpas ny tvättmaskin och torktumlare och inredning till tvättstugan, ska bli så roligt att kunna tvätta i en fin tvättstuga.

Det blir så fint med vitmålad pärlspont.

I den andra delen av rummet som vi delat av har vi liggande råspont och det blir med snyggt! Vi hade tänkt att ha bibliotek där men det ser ut att bli så fint så jag kommer nog vilja ha Tv-rum där istället. Så det blir nog till att möblera om!

• malins79

Det var längesedan Mia skrev något här och jag såg att hon inte varit inloggad sen i tisdags, är hon bortrest?

• malins79
    LinaoMatilda skrev 2008-05-05 06:37:13 följande:
    Jag tänkte också på det igår. Hon har gjort blogginlägg iaf och kommenterat i min blogg. Hoppas hon tittar in här snart igen.

Ok, man blir ju lite "orolig" när dom som skriver här ofta inte är inloggade och skriver i tråden, hoppas hon mår bra.

Ja det känns jättebra med råspont och pärlspont, var lite orolig när dom fått upp det omålat på väggen. Kändes som en bastu men med vit färg är det helt annolunda. Jag har ju bara sett vitmålad råspont i tidningar och på olika bloggar aldrig i verkligheten.

Svar på tråden Vita tråden del 8