Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita tråden del 8

DLL - städa? Skrattande Det där får du utveckla lite mer!

• MiaMariah

DLL - jo, jättejobbigt att vänta.. Tack vännen
    Aha, du ska göra en god gärning m a o - eller nåt sånt Skrattande

juliah - tack, vem vet, vi kanske blir gravida samtidigt Flört
    Jösses vilken dyr Mårbacka men kan tänka mig att den är enormt vacker..

• MiaMariah

kickan08 skrev 2008-05-23 20:33:51 följande:

Gokväll på er! Sitter här småfebrig och med ont i halsen, såå tråkigt att vara hängig.. Vi var iaf i kakelbutik i dag för att bestämma kakel o klinkers till huset. Att nåt som borde vara så roligt är så svårt att bestämma!! Som vanligt vill jag väldigt gärna få era synpunkter.Groventre/tvättsuga (olika rum men ligger intill vaarndra så det blir samma golv). Vita väggar i pärlspont hela vägen upp. (Groventren är 2.5x3m stor och tvättstugan ungefär lika stor.)Svart golv (skifferliknande) i antingen 30x30cm el 30x60cm. Vilken storlek på klinkers hade ni valt?Är det opraktiskt med lite struktur i plattan? Mer svårstädat? Gästtoa: Vitt kakel (kanske 20x20) på väggar med en kaklad duchvägg. Toan är 1.60x 3.5m. Kan inte bestämma mig för om vi ska ha svart/vit rutigt, grå/vitrutigt, eller enfärgat svart/mörkgrått golv. Är toan för liten för att ha rutigt golv? Golvet vi tittade på i dag var 20x20, vad tror ni om den storleken?..Är risken stor att man tröttnar på rutigt?Återstår badrum uppe, där har jag tänkt mig vita matta stora plattor, ljust sandfärgade/beiga klinkers rätt stora plattor där med. Inkaklad dusch och badkar i antingen mosaik,el 5x5cm. Badrummet uppe är 2.5x3.5m och öppet till nock.Så, vad tror ni? Hur har ni tänkt när ni renoverat/byggt badrum? Vad skulle ni gjort annorlunda/valt om ni gjorde det i dag? Jag är jättetacksam för alla tips jag kan få!
    har aldrig renoverat badrum så jag överlåter den biten till mer kunniga. däremot tycker jag inte det skulle bli för mycket med rutigt golv på toaletten. krya på dig!
    kickan08 skrev 2008-05-23 20:37:55 följande:
    Grattis lilla fru luva, jätteskoj!Juliah-Vilken fin pelargon det måste varit om den var så fruktansvärt dyr!!Mia-Hoppas såå att ni får uppleva bebislyckan snart! Stor kram !!!
    Tack snälla! kram tbs!
    Kajsa 77 skrev 2008-05-23 20:57:17 följande:
    Hittade ett antikt franskt vitt skåp.www.blocket.se/vi/16451555.htm tycker ni om det?
    Jättefint men håller med om fötterna, gillar inte heller runda. Men det är så fint att jag kanske skulle kunna ignorera de runda fossingarna Skrattande
  • MiaMariah

Godmorgon!

malins - förstår dig, kan inte vara lätt i sådana hem där barnen inte kan röra sig.

Idag kommer mina föräldrar hit, ska fira mamma lite i förskott och ta en sväng till Botaniska eftersom hon aldrig varit där men alltid velat dit.

• MiaMariah

PD77 - Tack! Det hoppas jag också..

Bea - oj vad svårt.. Men jag tycker inte ni ska ha kakel under det vägghängda skåpet utan helst bara under fönstret. Tror det blir snyggast brytning så mellan kakel och "vanlig vägg".

Peak - Vi hade mina föräldrar här idag och jag bakade "saftig choklad- och hasselnötstårta". Mycket smarrig om man gillar choklad men mäktig! Har även gjort "äppeltantens jordgubbs- och rabarberpaj" vid ett annat tillfälle - gjorde succé. När det gäller kakor har jag testat Chocolate Chip cookies och White chocolate chip ginger cookies. Den sistnämnda är underbar. Ur Fikaboken har jag testat cappuccinodrink sorrento och den var läskande god.

• MiaMariah
    Peak - jag tror de ska finnas på recept.nu Har du inte boken och vill ha något av recepten som inte finns på nätet kan du få det av mig såklart.

Jo, det kanske jag har berättat, minns inte men vi gifte oss, påbörjade bebbeverkstan en tid, hände inget, jag blev varslad från mitt jobb och då la vi verkstan på hyllan. Sedan var jag a-lös och pluggade varför det vi ff inte försökte och sedan blev jag sjuk. Och på den vägen är det men hoppas att snart kunna bli mamma.

Bea - ja, det är inte lätt! Men jag tror övergången blir smidigare om man bara har kaklet under fönstret.. Tycker jag iaf men det finns säkert något annat sätt som säkert också funkar fint.

Men - får du äta rester medan maken äter ute med barnen!? Det lät inte rättvist Flört Hoppas du kan unna dig något gott till efterrätt då.
  • MiaMariah

Peak - Tack gumman, kram! Håller tummarna för cheesecaken, går säkert bra.

MM - Inga tips men väntar istället på betyg/kommentarer från dig. Också sugen på att åka till Rusta.

• MiaMariah

MM - lät intressant med gångskyffeln, var köpte du den?

• MiaMariah

Bea - ah, ja, då hade jag också föredragit pastan och vinet Skrattande

MM - tack för tipset, ska kolla in!

Svar på tråden Vita tråden del 8