Inlägg från: Ninizen |Visa alla inlägg
  • Ninizen

Vita tråden del 8

mimmi006 skrev 2008-07-02 23:17:07 följande:
    Visst är det den som är bruten i många färger? Spännande! Kanske det kan vara nåt till barnrummet *smider planer*... Det är så kul att testa nya nyanser och färger i vitt och nu fick jag tillbaka suget att måla igen!
    Mmm, det är den! Jag funderar också på den i huset till lillemans nya rum. Annars kommer det blir en annan vit från Nordsjö som heter "morgonsdimmans vita" Vackert va?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Theo ♥¸.?°´¯) ♥
  • Ninizen

Bea: Nope, här slaggar man oftast inte in före midnatt. Varje morgon förbannar man sig över att man inte la sig tidigare kvällen innan. Samma procedur varje dag

• Ninizen
    mimmi006 skrev 2008-07-02 23:21:50 följande:
    Å det låter frestande! Nordsjö vinner på att ha så vackra och poetiska namn på sina färger, kan man få reda på färgkombon till deras färger eller är de hemliga?
    Haha, hemliga recept kan ju finnas i målarbranschen likväl som i matbranschen (stavar man det så förresten, jaja..) Absolut inte hemliga. Här delar vi med oss vettu. Nordsjövit är benämningen på färgen.  Den är en standardfärg. Den kan dem bland till både till väggar och möbler. Färgen jag valt till Theos säng blev snäppet över Nordsjövit. Typ lite åt äggskal. Det är också ur deras standardsortiment. Gå in i en Nordsjö affär och be om en karta över deras vita färger också. Finns huuuuur många som helst. Jag gillar mjöl och orchidé.
    Videli skrev 2008-07-02 23:22:53 följande:
    Fiiint men inte för 8000 kr www.blocket.se/vi/17009804.htm
    Nä 8000 kr var lite väl dyrt. Prutbart kanske?? Till 1000?

Bea: Lite extra rouge, haha, vilken rolig beskrivning
  • Ninizen
    Beatrize74 skrev 2008-07-02 23:24:37 följande:
    Mimmi - på vår färghandel kan de trixa fram de flesta färgnummer genom en liten "scanner"...till och med från pappersprover...typ färger man fäst sig vid i inredningstidningar. Inte tokigt alls.
    Det där har jag nyss fått reda på - det är  HELT KANON!!!
  • Ninizen
    Videli skrev 2008-07-02 23:31:17 följande:
    Ååååå en sån svärfar skulle jag vilja ha Min svärfar kan bara jaga bovar *hihihi
    Är han polis polis potatisgris?
  • Ninizen
    Videli skrev 2008-07-02 23:36:46 följande:
    Ser ni något lustigt med dom här 2 annonserna? www.blocket.se/vi/16923862.htm?ca=11_swww.blocket.se/vi/16923689.htm
    Allstå nu ger jag mig på en vild gissning. På första annonsen så låter det som där dem bor nu är för stort för skåpet??!!

På den andra är dörren öppen Näää, jag vet inte....

Bea: Kan vara så, men det var en rolig beskrivning som fick mig till att fnittra lite...
    Precis dem 2 broschyrerna är det jag har här hemma. Hoppas du får dem snabbt så får jag ha dig som smakråd, hihi.
  • Ninizen

Videli: Den är ju tagen från mäklarbilderna, det syns ju.

Bea: Åhhh dumma min dator, jag kan inte färglägga längre. Den vill inte ta emot det programmet som man behöver för att kunna göra det *arg*

• Ninizen

Bea: Filmjölk såldes mest sa dem i affären. Jag gillar mjöl och orchidé. Det är sååå svårt att välja till huset!
    *aahh*

• Ninizen
    Beatrize74 skrev 2008-07-02 23:49:44 följande:
    :-PJag vet inte om jag har någon Nordsjöåterförsäljare närmare än Västerås...vår färghandel säljer bara Beckers tror jag. Tänk vad enkelt när man trodde att en vit färg, var en vit färg, var en vit färg liksom.
    Ja eller hur!!??  Du menar för typ bara 2 år sedan... Nu har det plötsligt exploderat i olika nyanser.
    swemaria66 skrev 2008-07-02 23:47:47 följande:
    Hmmm.....vad konstigt, måsta vara nått lurt...kanske något för poliskommissarienSamma lägenhet men på olika plats.Hej förresten brukar kolla in eran tråd och era bloggar, man får mycke insperation av er
    Välkommen in till nattsuddarna!
  • Ninizen
    Beatrize74 skrev 2008-07-02 23:51:15 följande:
    Morgondimmans vita var faktiskt riktigt fin den med...*retas med Ninizen*Jag tror att du kanske saknar nu version av Shockwave, för det var den som drog igång när jag startade programmet och det brukar man behöva uppdatera i parti och minut
    Din busa där

Videli: Säg att jag hade lite rätt annars faller hela min teori att jag är rätt bra på att leka kommissarie
Svar på tråden Vita tråden del 8