Ninizen skrev 2008-05-28 10:40:28 följande:
God förmiddag!Här är ni flitiga som vanligt. Har precis lämnat lilleman på dagis och har en timme innan jag ska sticka och jobba. Vill inte alls i det här fina vädret Vanilj: Din balja är verkligen fiiiiin.*kär* Hade en fråga igår som jag fortsätter ställa och hoppas att ngn har lust att ge mig råd.Huset vi flyttar in i har snedtak i sovrummen däruppe. Bild finns i galleriet under huset. Ska man ha kvar fondväggar, fast i andra färger dock, typ ljusare grått i vårt sovrum och kanske ngn snygg fondtapet i lillemans rum. Eller ska man inte ha fondväggar alls och bara ha en färg i rummen. Skulle ni då ta vitt eller ljusgrått? Jag tänker så det knakar och kommer verkligen inte på hur det ska se ut. Kan man dessutom tapetsera skjutdörrar i ek eller eventuellt måla?Jag blir knäpp...snälla hjälp mig....Har ngn bilder så vill jag VÄLDIGT gärna se.Kram Nina
Jag har tyvärr inga idéer. Vi har själva snedtak i våra sovrum och jag vill nu göra om där. Visar inga bilder, för det ser inge vidare ut. Jag vill ha vitt, men gärna en fondvägg. Låta barnen bestämma (1 vägg) i sina rum och sedan en dov grå eller blå i vårt.
Är skjutdörrarna helt i ek, eller är det fanér, jag tror att det kan vara avgörande för hur ev tapeter fäster, fast jag är bara en lekman..