Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita tråden del 8

Ett dödsfall till. Två st på en vecka. Den här gången en äldre släkting till maken på 72 år men de behövs de med.
    Cancer här med. Jag hatar cancer
    Var hämtar ni energi när ni som bäst behöver den? Hur gör man för att hålla det på avstånd?

• Vaniljdröm

Godmorgon!
    Hu, så seg jag känner mig.
    Förlåt att jag är jättedålig på att kommentera både i tråden och i bloggarna just nu.
    Ni har så mycket fint ni visar och jag önskar att jag kunde få åtminstone en gnutta energi att göra något själv.
    Idag kommer iaf besiktningsmannen för att kolla vattenskadan. Jag har inga större förhoppningar egentligen angående den men det är skönt att det händer något.
    Igår jagade jag en kruka i affärerna som sonen och kusinerna lyckades välta kull när vi var på konfirmationsfirande i ett mycket perfekt hem. Man kan ju få panik för mindre. Samtidigt känner jag mig lite avundsjuk på människor som klarar att ha det sådär snyggt och städat alltid. Här råder det minst sagt kaos.
    Ser ut att bli en solig och skön dag iaf.
    Här ska städas, köras till tippen och förhoppningsvis hämtas garderobsdörrar som ff är kvar hos målaren.
    Ha en bra dag och tack för alla kramar och stöd. Ni betyder jättemycket allihop!

• Vaniljdröm

malin,

Åh, vad jag känner igen det där med en stund för sig själv. Jag skulle ge nästan vad som helst just nu för en liten, liten stund att samla tankarna på. Man kan verkligen påstå att det är intensivt att vara småbarnsförälder.
    Lycka till på Ikea. Hoppas att du hittar något fint också

• Vaniljdröm

Malin,
    Känner som du. Fast ibland inbillar jag mig (för att det ska kännas lite lättare) att hemmet i bloggen säkert är stökigt i något hörn och extrempiffat för bilden .
    För så gör jag
    Men hemmet vi besökte i söndags var helt perfekt överallt. Verkligen. Och tro mig, då menar jag verkligen överallt för jag letade efter sonen i såväl förråd som klädkammare. Lägg därtill en trädgård ansad med nagelsax.
    Där ligger jag i lä.

• Vaniljdröm

malin,

Att bryta ihop på textilavdelningen är mer regel än undantag! Men kan inte stora tjejen vara i lerummet och lillen mutas med något gott?

• Vaniljdröm

malin,

Min make får inte ens följa med till Ikea längre !

Jo, jag vet vem Angelica är men känner inte henne personligen. Men jag är jämnårig med hennes lillebror Joacim. Vi gick i skolan ihop men jag har inte sett honom sedan gymnasietiden.
    Världen är liten!

• Vaniljdröm

OT

Malin,
    Jag ramlade förresten över denna minnessidan över Angelicas pappa när jag googlade på något om båtar för ett tag sedan.
    Jättvacker sida, och tragisk. Men där var många fina blider på familjen och särskilt roligt var det att se att Joacim både gift sig och fått barn. Alltid roligt att veta vad som händer med gamla skolkamrater.
    www.jaxer.se

• Vaniljdröm

Meli,
    Fast flickan klagade över att hon var tvungen att dammtorka sitt rum 3ggr/veckan
    Usch nej, det är ett för högt pris för att få det perfekt.

• Vaniljdröm

Känner med dig Julia.
    Vi har det exakt likadant. Vardagsständning hade känts som semester nu
    Vi har varken trösklar, golvlister eller dörrkarmar heller. Detta gör det omöjligt att skura golven t ex. Måtte man vara tillbaka på en mer normal nivå snart!

Svar på tråden Vita tråden del 8