Inlägg från: 13 år emellan |Visa alla inlägg
  • 13 år emellan

Vita tråden del 8

Oh, en ovärdelig sak som packades ner i min bb-väska var mineralvatten. Det var så gott! Vi köpte med oss 2 stora flaskor (jag drack nästa allt själv) men hade med en liten sportflaska att hälla över i...Perfekt när man inte "orkar" hålla själv!

• 13 år emellan
    kickan08 skrev 2008-06-09 22:04:32 följande:
    Gokväll på er!Är så trött och mår illa mest hela tiden just nu. Har egentligen ingen inspiration för vårt bygge, men känner ändå att jag måste när det ff är lite val kvar som ska göras. Det är iaf roligt att kika in här för att följa vad som händer hos er, alltid får man nåt bra tips!!Kajsa- Vad skönt att tösen återhämtar sig så snabbt!Videli- Er lägenhet ser jättefin ut, kommer säkert bli lättsåld!MM- Om du känner dig trött på dagarna så unna dig att sova och vila, man behöver det i slutet när man är stor och tung..Undrar om någon vill hjälpa till med råd ang format och storlek på väggkakel till vår gästtoa. Den är ej stor, 1.8x3m. Vi har äntligen bestämt oss för ett väldigt ljust ljusgrått klinkers 12.5x12.5cm på golvet. (Höganäs Urban signs heter det om nån vill kika på hemsidan, vet ej hur man länkar). Hade först tänkt ett 20x20 vanligt vitt kakel till väggarna men nu känner jag inte för det längre. Vitt ska det va,vill ha en vit, klassisk, neutral känsla. Vilken storlek skulle ni valt till det golvet?Vet att jag tjatat om kakel till leda men nu är jag så spyless på alla val så jag hoppas så att jag får hjälp av er denna gången med...
    Jag tycker det är svårt med kakel. Men jag gillar faktiskt inte de här gigantiska plattorna (okej 20*20 är inte gigantiskt). Om jag hade varit dig skulle jag valt en mindre platta...Tycker inte att det gör ngt om den är mindre än golvets klinker heller...
  • 13 år emellan
    Videli skrev 2008-06-09 21:40:26 följande:
     Gör så här får då gör jag ju inte reklam, hoppas jag w4.objektdata.se/pregen/667/OBJ24644_78711166...Säg gärna vad ni tycker om jag ska ringa och säga att mäklaren ska fota om, och klanten satte sig på sängen oxå så den bilden blev ju inte heller någon hit
    Det är så lätt att stirra sig blind på felen. Jag är lika dan. Tycker faktiskt att du kan prova fota om själv, och blir de bilderna bättre ge de till mäklaren. Så som det är just nu är de helt okej, men visst skulle det kunna bli bättre. Det är ingen inredningsfotograf som tagit bilderna ...
    Å andra sidan var miljöbilderna fina och det är kanske just den som säljer huset. Med tanke på var det ligger kommer ni ju att få en rimlig summa för det iaf...
  • 13 år emellan

Men, är det bara jag här nu?

• 13 år emellan
    kickan08 skrev 2008-06-10 12:43:01 följande:
    13år emellan- Jag blev så jätteglad att du såg mitt inlägg och att du orkade ge mig råd!! Nu är jag ju gravid och just nu väääldigt känslig, men kände mig rätt osynlig i går kväll.
    Åh, det är så lätt hänt! Vad tyckte du om förslagen då?
  • 13 år emellan
    MildaMaränger skrev 2008-06-10 12:41:19 följande:
    är förvärkar samma sak som sammandragning typ? jag har iaf ont, lite som mensvärk, känns i rygg och nedre magen. Eller är det att bebisen ligger och trycker på något?
    Nej, förvärkar VÄRKER!
  • 13 år emellan
    MildaMaränger skrev 2008-06-10 12:51:37 följande:
    nu säger ni olika.... hihi jag blev inte klokare
    Ja, jag märkte det också . Det är väl olika tänker jag... Hade mycket förvärkar och i flera veckor innan Björn valde att kika fram. Flera ggr trodde jag att det var på g så jag ringde förlossningen (jag har alltså ett barn sedan tidigare så jag trodde mig veta när det var dags). Men efter varenda gång jag ringt avtog värkarbetet och inget mer hände. JAG BLEV SÅ ARG! Efter 17 dagar obetald övertid blev jag igångsatt...
  • 13 år emellan

Kickan:

Jag hade satsat på 10*10...

• 13 år emellan

God morgon!

Jisses vad det blåser här idag! Men inget regn ännu ...mina plantor skulle behöva en rejäl rotblöta ju...

Satte igång med garage-rensing för några dagar sedan och är ännu inte klar. Jag fattar inte att man hinner samla på sig så mycket SKIT! David har köpt en ny arbetsbänk och lagerhylla som ska komma in där när vi är klara. Det ska bli så skönt att få ordning på alla verktyg och grejor!!! Så som det är nu ligger de utspridda i källaren och garaget utan ngn logisk ordning...David hinner alltid bli irriterad när han håller på med ngt för han hittar ju inte vad han ska ha. Det roliga är att jag försökt få honom att förstå hur viktigt det är jättelänge, men häromdagen kom han på det själv !

• 13 år emellan
    Vaniljdröm skrev 2008-06-11 09:23:40 följande:
    Här är en till med ett evigt garage-rensar-projekt!Jag har köpt fina hyllor, bra förvaringslådor och en massa bra hängförvaring.Men jag får inte till det ändå Jag går ut i garaget ibland. Stirrar på den röriga högen av grejer. Stänger porten och går in igen.Inspiration Tack!
    Så har jag hållit på ett år...tror dock att det blir bättre nu när det blir lika viktigt för oss båda *hoppas jag iaf*.

Anton:

Visst kan jag ta en bild...men det kanske dröjer (vi får se hur mycket eld David får i baken )
    Ang tapeter;
    Jag håller med om att vägghängda tv-apparater kan förstöra en vacker sekelskiftestapet. Tycker att det är helt rätt tänkt med vitmålad väv i v-rum och tapeter i de andra! Annars är det ju en idé att gömma tv:n i ett skåp...
Svar på tråden Vita tråden del 8