Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita tråden del 8

snigelfart!
    Vad har känt? Varför vantrivs du? Låter jättetråkigt

• Vaniljdröm

Kajsa,

Vi har marinblå markiser och jag är mer än nöjd med färgen. Passar till det mesta även inomhus och ger bra skugga.

• Vaniljdröm

Åhhh, fina syrener. Älskar dem och de luktar ju så gott!

• Vaniljdröm

Godmorgon alla!

Angående rosenhillhuset så hade det verkligen platsat i ett inredningsreporatge. Men att sälja huset på de bilderna måste vara svårt för man såg ju inget av själva huset. Fast det kan man ju gå dit och kolla förstås.
    För mycket tycker jag också. Det gäller att stoppa i tid.

Härligt väder här idag. Dörrarna som målaren fixat blev jättefina. Och besiktningsmannen som var här förklarade att själva huset inte alls tagit sklada av vattenläckan. Så skönt. Badrummet måste ff rivas ut men han gav en försiktig antydan om någon ersättning iaf.

• Vaniljdröm

Snigelfart,

Då förstår jag att det känns trist. Det viktiga med ens hem är faktiskt att det är ens eget och inte någon annans.
    Men finns det inget du kan göra för att få det mer som ditt. Så att känslan av kvinnan som bott där innan försvinner?
    Usch, svårt! Kram!
    Och jag tyckte faktiskt att din kommentar var bra. Och ja, den tog udden av mitt klagande men det behövdes.
    För i grunden har jag ett hem som jag älskar. Du fick mig att inse att det bara är tid, pengar och byggdamm som skiljer mig från mitt drömboende just nu. Precis vad jag behövde höra just nu. Tack!

• Vaniljdröm

Niniz,

Fint!

Hihi, min blogg är värd 1519 kr. Den kan man köpa kontant

• Vaniljdröm

umbro,

Jag är ingen expert men vet att olika väderstreck i olika rum gör skillnad på samma färg.
    Äggskal är det lite gult i. Du kan se det på färgkoden. Y på slutet står för yellow.

• Vaniljdröm

Jag måste faktiskt slå ett slag för antikvitt känner jag. Jag har målat nästan alla möbler i antikvitt och de är då rakt inte gula. Bara lite varmare i tonen och inte sådär kylskåpsvita.
    Räds inte antikvitt säger jag! Och välj vattenbaserat så gulnar det inte med tiden.

• Vaniljdröm

Kulan

Vad sött! De är så söta när den kryper de små liven.

Svar på tråden Vita tråden del 8