Inlägg från: Himmelbit |Visa alla inlägg
  • Himmelbit

Vita tråden del 8

Om man inte vill slakta en bok så kan man ju alltid kopiera i en bra färgkopiator (har man inte tillgång till en sådan så kan man betala hos ngn butik som t.ex. säljer kontorsvaror). Då kan man ju låna på biblioteket om man inte hittar på loppis.

Angående sjökort så kan de även säljas hos pappershandlare - så är det iallafall i min lilla stad.

• Himmelbit
    Syltan - Du är ju så hemlig så att jag trodde att du hade loggat ur. Skönt att höra att du mår bättre nu och hoppas lilleman snart blir bra!

Lina - Jag var inne på hemsidan och kollade rutten men då hade jag fått springa låååångt.... Dumt eftersom jag är ensam hemma med M. Han ligger visserligen och sover men det skulle kännas gaaaanska desperat

Malins - Jag säger som Lina. Min sambo har många bra sidor men just när det gäller att uppvakta eller vara romantisk - nänä, det går bort! Det finns inte ens på världskartan. Trisslotter brukar vara hans "grej" också.
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-06-10 20:39:21 följande:
    Ni ska väl inte alla gå och kolla på fotboll nu? Det är ju såååå trååååkigt
    Det skriver jag under på - är totalt ointresserad!!
    Daggdroppen skrev 2008-06-10 20:40:05 följande:
    Hej på er! Har inte hunnit läsa ikapp. Har haft möte på skolan idag *mutter mutter då det är sommarlov*.  Kommer att måste vara på jobb tre dagar nästa vecka, 2 dagar för möten och en dag för kurs. Blä åt alla som är SÅ avundsjuka på lärare som har sommarlov. Jag kommer att behöva göra ganska mycket jobb även nu under sommaren, men får ingenting för det Har också försäkt hinna planera och tänka lite på en möhippa som jag snart ska på. Blir skoj Läser alla gamla brev som bruden i fråga skrivit sedan 1993. Ska välja ut citat och kanske göra en tavla eller nåt av det, alltså av de citat som berör brudgummen och där hon skriver om hur kääär hon är Eller har ni någon annan idé vad man kan göra med citaten????
    Kan du inte kopiera några av breven och "klipp och klistra" ihop en tavla eller en bok? Roligt med den egna handstilen ju.
    LinaoMatilda skrev 2008-06-10 20:45:05 följande:
    Fluffiga: Vilken kul idé!Himmelbit: Men så dumt då. Du får kolla genom skåpen en gång till
    De är fullständigt genomgångna utan resultat... Hemlis
  • Himmelbit
    Sylt skrev 2008-06-10 20:58:04 följande:
    Jag har målat, burit, borrat och fyllt vårt skåp själv *själv är bäste dräng* Ett tips att att du lär upp barn. Sigge är ganska stark, så med honom o en filt kan vi möblera om hela nedanvåningen. Ger honom ett par år till, sen skall han få bära möbler i trappan
    *asg* Det är bra - drilla dem ordentligt!! Tack för tipset förresten! Jag är också den som "kan själv" och ger mig inte! Men fr o m nu ska jag ta hjälp av Melker!!
  • Himmelbit
    LinaoMatilda skrev 2008-06-10 21:05:51 följande:
    Ja de blir till mer nytta sen när de kan krypa, då kan de liksom putta fram möblerna
    *asg* En bra anledning till att skaffa fler barn kanske?! Tänk - om några år kanske man kan köpa in hur många skåp som helst och kanske t o m slipper måla dem själv! *drömmer*
  • Himmelbit
    Tjock kulan skrev 2008-06-10 21:33:35 följande:
    Himmelbit: *asg* underbar teori, tror jag måste fixa syskon till Alice omgående med tanke på alla loppisfynd som ska fixas till här hemma
    Blev ju så nyfiken på ditt skåp så jag var tvungen att bläddra tillbaka tusen sidor. Såååå fint!!! Det har du gjort bra!!
  • Himmelbit
    Videli skrev 2008-06-10 22:10:10 följande:
    Ååååå den där tavlan skulle jag dö för. ÅÅååå som jag har letat efter en sån. Är det din? Vart har du hittat den?
    Om du vill ha den större (50x70 cm) så finns den här:
    http://www.barnbokhandeln.com/produkt/browse/AFFI

Jag har köpt både den, bä bä vita lamm, mors lille Olle och Blåsippan bland annat därifrån. De är jättefina!!
  • Himmelbit
    mimmamum skrev 2008-06-12 19:24:10 följande:
    Jag tänkte måla lite möbler. Har nu köpt oljefärg istället för vattenbaserad, tycker inte det sistnämnda håller. Någon som målat med fluggers oljebaserade färg glans 20?
    Yes! Jag har målat mina senaste projekt med den oljebaserade istället. Blev jättebra!!

Hej på er förresten!!
  • Himmelbit
    Kajsa 77 skrev 2008-06-12 20:15:21 följande:
    En sak till! Jag BEUNDRAR er som orkar stå ut med att bo i renoveringskaos!!! Själv mår jag dåligt om det är dammråttor på golvet!
    Då är du INTE välkommen hem till oss nu... . Byggdamm ÖVERALLT och allmän oreda
Svar på tråden Vita tråden del 8