Inlägg från: MildaMaränger |Visa alla inlägg
  • MildaMaränger

Vita tråden del 8

Hej hopp

det är en trött kvinna som skriver detta.. av dessa två dagar hemma hos Julia har jag insett att hon är superkvinnan! Två otroligt väluppfostrade barn är artiga och lydiga så jag har aldrig sett på maken. Kanske borde hon ha kurser i hur man gör istället för att gå tillbaka till livet som lärare? Och vilken ork hon har och inget gnäll.... och ett superfint hem trots det! Jag är mållös...

Shopping.. hihi även jag har vart nyttig än så länge på min minisemester. Maison Belle produkter, söta nappflaskor, en mössa och strumpor från POP och så ett par mjukisbyxor att sunka i ett år fram över haha

• MildaMaränger
    LinaoMatilda skrev 2008-05-16 21:29:27 följande:
    MM: Jag har hittat något som gjorde att jag genast tänkte på dig Rosa toa papper hihi skulle passa perfekt i ert badrum. Väldigt diskret rosa, Lambi.
    haha... så skoj.. jag har shoppat fint tvättmedel i alla fall
  • MildaMaränger

Å nu är jag lite trött på att befinna mig i Västmanland ( Västerås)... sååå jäkla kallt och trist väder. Iof så har jag gjort bra shopping... hållt mig till vad jag har råd med och fått saker jag har nytta av. Kläder, inredning och bebisprylar... 43 dagar kvar till födsel nu... creeeeepy

• MildaMaränger

God morgon!

Här har det tagits en låååång sovmorgon (är hemma hos mamma och pappa). Idag ska jag hälsa på hemma hos en gammal bekant och så ska jag ta mig till plantskolan som ligger här i närheten. Där har de massor av BRUKA... mumma! Måste bara klara upp i min hjärna vad jag behöver innan jag går dit... för när jag är där behöver jag konstigt nog allting.

• MildaMaränger

Någon som vet vart man hittar billiga lammskinn/fårskinn till barnvagn?

• MildaMaränger

okej! ja just ja... ikea har ju...men är inte de för stora?

• MildaMaränger

okej.... kanske är bäst att testa med vagnen sen.. det är ju ingen kris direkt

• MildaMaränger
    FruPuffen skrev 2008-05-19 12:39:33 följande:
    Om det är grått krulligt gotlandsfårskinn du är ute efter så är de billigaste jag sett 1000 kr på "Uthuset" (gårdsbutik i Gävle www.uthuset.com). Annars brukar de ju ligga upp mot minst 1200. Hon kan säkert skicka om man mailar eller ringer o frågar.
    nja.. jag tänkte mig billigare än babylands som ligger på 699... så det blir väl ikea eller lammskinn.se
  • MildaMaränger
    Videli skrev 2008-05-19 12:42:44 följande:
    MMJag köpte UJ egna fäll dock inte så billig, men superbra kvalité om babyvänliga. Nått jag hört att IKEAs INTE är att man absolut inte ska ha dom till barn/bebisar.Våran fäll var det bästa köpte jag gjort till Vide, han låg hela sin fösta tid på sin fäll sen han kom hem från BB.Men det finns även fina på den där ekologiska nätbutiken, åååå vad är det den heter nu igen nått på M. Fråga Julia hon vet!!!
    jag hittade en butik som heter lammskinnsgalleriet... det ligger i min stad också så då kan jag klämma och känna.. väntar på prisuppgifter..

tack för tipset, jag ska höra med henne
  • MildaMaränger

numberone.. jag tycker att du ska hänga upp gardinerna, lägga ut en vit matta, slänga en pläd och en kudde i gungstolen, ställa barnsängen bredvid gungstolen, hänga upp abc tavlan över den... lite vimplar i taket

Svar på tråden Vita tråden del 8