Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita tråden del 8

Julia - Helt sanslöst oseriöst att de ej hör av sig ens. Då får man ju en neg bild av jobbet på en gång. Har jag missat eller? men är det inte brist på utbildade lärare i grundkolan i Sverige? Bra att du har en positiv inställning,  de löser sig till slut!

Ja funderar på en härlig till sovrummet men den går endast i olika vita toner ett gammaldags mönster... Vi får se!

• knyttis
    juliah skrev 2008-06-14 07:49:01 följande:
    Jag är lite sugen på en beställning från Västergården, kanske någon är sugen på sambeställning före träffen?
    Sugen - Ja alltid men får nog hålla i pengarna så jag har en slant till träffen sen
  • knyttis

Godmorgon!

Pust! Gårdagens besök till Ikea i regnet var en pärs. Sonen ville inte riktigt sammarbeta, trots russin&äpplen&glass, regnet öste ner över släpvagnen och presenningen var aningen för liten, hela familjen blöta när vi kommer hem. Panikartat öppnande av kartonger så inget skulle bli förstört.

Nu är sonen och maken och storhandlar, när de kommer hem skall vi äta kunglig frukost med massa gott!

Mimmi - båda valen blir ju som du skrev fint, sätt dig på rumpan på golvet ta en kaffekopp i handen och "känn" in vad du blir lyckligast över

Nu ska jag ta en snabbdusch innan de kommer tillbaka så vi kan sätta igång med dagens bestyr. Är tyvärr fortfaranade hängig över förkylningen så jag tar det i egen tackt!

Tjock Kulan - Vackra tapeter! Större rutmönstret är spec härligt!

13år emellan - Lycka till på jobbet! Vad jobbar du med?

• knyttis

Godmorgon!

Är så lycklig nu har jag min Kitchen Aid hemma! De löste sig till slut, de var postens slarv som gjorde att den ej kom fram först. Vet ni nu omgång två hade avin slarvats bort av posten också så jag fick ringa upp och undersöka saken.... argh! Men nu är den ju hemma så jag kan andas ut!

Har lyckats sy nya gardiner till fönstret i vardagsrummet på första våningen så de ska jag ordna bilder från idag är det tänkt. Sedan har jag MVC tid och utv samtal på W:s dagis.

LoM - Lycka till hos Tandläkaren! Tips om hon tvekar när ni kommer in i rummet ta henne direkt i din famn i stolen så de inte blir så dramatiskt, trygg nära mamma. Och gapar hon inte idag så är det inte hela världen då har ni i alla fall varit dit och haft en första träff. Kram!

• knyttis

Tack för att ni är så gulliga och grattade till KA:n, de så skönt att de ordnade sig. Tänkte redan att de tusenlapparna var bortkastade....

Julia - Grattis till dagiset! Måste kännas skönt att veta hur de blir med det framöver. Elles skåp kommer att bli så härligt! Ser fram emot mer bilder sen! Taldrikshyllan sen...såå fin!

Numberone- Hur mår du? Haft ngr mer känningar?

HannaE- Fin gungstol, jag skulle måla, kanske med sprutmålning för att få det bra? Sängen passar perfekt som vit till Ikeamöblerna - kör på den!

Lillafruluva - Klä in skokartonger både in&utvändigt för fin förvaring hos barnen el dina sygrejjer o dyl!

Nej nu måste jag ta tag i dagen och sätta igång! Ha de bra!

• knyttis

Här kommer en bild på nya gardinen jag sytt till vardagsrummet på nedre våningen. Tyget är ljusgråblått rutigt enligt makens önskemål!

Allt ok på MVC idag! Fick dock hämta sonen från dagis direkt efteråt. Det går ngt konstigt virus med hög feber där som halva skaran drabbats av. Hann ha ett utv.samtal på dagis med och de kändes så skönt att höra att allt var bra! Stolt mamma!
  • knyttis
    MildaMaränger skrev 2008-06-17 13:09:49 följande:
    Hej hopp.. jag är här. Värkarna har stannat av och nu har jag bara lite mensvärk och svag ryggvärk. Jag ska pausa lite från FL, jag mår inte så bra i huvudet just nu. Jag tror att värkarna satte igång något i huvudet på mig. Jag känner mig ensam, trött, deppad över en massa saker, känner att sambon inte förstår och bara gör en massa skoj när jag sitter hemma och är uttråkad, har ont och inte orkar ta mig ut. Vädret är dåligt, dvd trasig, bara vissa tv-kanaler är paj, pengarna är slut... jag orkar inte vara trevlig längre.. jag återkommer när jag mår bättre. Kram på er...
    Stor värmande kram! Snart kommer han/hon och då glömmer du den här sista jobbiga perioden! Kräv att sambon finns där för dig, ger dig massage och passar upp dig nu när du har det jobbigt! Håller tummarna för dig!
  • knyttis

Videli - Tack, känner samma här i huset vill ha nytt i nästan alla fönster och de blir ju bäst då man syr själv men attans vilket jobb! Hur är det med maken?

Bea - Tackar tackar betyder mkt då det kommer från ett proffs !

LFLS- Han önskade inte modellen men tyget

• knyttis

Bea - Men det där lät ju inte ett dugg kul. Känner med dig! När står det bytet på tur då? Jisses vad du hade hunnit med mkt idag!

Niniz - Tack! Bra att du tar till strid så där får de ju inte göra!

Mia - Härliga bilder! Som tur hade jag just knaprat i mig lite sött annars hade jag&babyn blivit förtvivlade!

Svar på tråden Vita tråden del 8