Inlägg från: knyttis |Visa alla inlägg
  • knyttis

Vita tråden del 8

Tillbaka efter dagislämnandet.  Tack för era mysiga "krya på dig hälsningar" värmer massor!

Ska bädda ner mig omedelbart bums. Som tur tyckte han det var roligt att lämna på dagis och jobba idag så överlämningen gick fint. Har fortfarande lite ångest när jag skall lämna honom fastän de vekligen är toppen personal och barn där. Mammas hjärta blöder...

Malins -- Grattis till nya stolar! Elvisp..kamera mkt kul nytt på gång!
    Lillafruluva - Grattis igen!

MM- Vilken härlig profil du har! Snert är jag där också om ej redan

• knyttis
    FruPuffen skrev 2008-05-26 09:13:44 följande:
    Tack! Sänder en till dig med. Känner igen det där med att känna sig mycket större med andra barnet .
    Javisst är det skillnad, då kände jag mig stor bara de sista veckorna. Jag är rätt lång så de finns ju rum redan från början tänker jag. Känner igen mig i din beskrivning i övrigt med, ibland får allt det där världlsliga vänta och man får gå back to basics och göra de mest nödvändiga. Får han vara ledig längre sedan då el är det en vanlig helg emellan?
  • knyttis
    FruPuffen skrev 2008-05-26 09:34:18 följande:
    Ja fast back to basics är ju sååå tråkigt. Torka golv o skura barnstolar o laga mat o det där... När han blir ledig nu till helgen är det 3 dagar. Då ska båten fixas o sjösättas. Sen vill man ju också ha tvättstugan klar. Sen går han på och jobbar 7 dagar till... Men det är underbart att han äntligen har fast jobb som han trivs kanonbra med och dessutom i vår hemstad. Så jag klagar inte *bara lite *Apropå tvättstuga: Jättefin i senaste "Allt i hemmet"!
    Jo visst är det tråkigt när man inte hinner med ngt eget och förverkliga sina inredningsdrömmar och sånt... men ibland får man vara glad och nöjd över det lilla... Du förstår nog... Klaga måste man få bland vänner, de känns ju lite bättre efteråt...
    Kram! Se till att du får en stund för dig sjävl under de 3 dagarna!
  • knyttis

Godförmiddag

JÄSP! Tidig väckning 12:30 sonen ropar maaamma och drömmar ngt otäckt, hinner knappt somna om, katterna har raser&mjautävling på nederplan, dåsar nästan till då vaknar babyn och börjar sin gymnastik och sedna sonen strax efter 4.... DVS ca 2h sömn på hela natten. Förkylningen är inte ett dugg bättre...suck.

Nu är sonen på dagis och jag har förklarat för personalen att det är stopp med middagsvilan, hoppas på förbättring. Maken skickade just mail, han har de bra jobbar hårt, de 35 grader i Vietnam...

Ha en bra dag med promenader och trädgårdspyssel!

• knyttis
    Hej svejs!

Överlevt dagen. Hade läkartid på MVC på em och blev sjuksriven 50% fram till HP börjar, känns så skönt då jag gått och pinats och haft ont..  Förkylningen är den samma, hoppas på att vakna frisk imorn, är less på det här nu. Till helgen är det ju tänkt att vi ska storpacka ALLT och flytta helgen därpå. Pratade med maken i Vietnam idag, kändes så skönt att höra hans röst. Längtar mer än vad jag trodde var möjligt. På fredag kommer han hem. Vet ni han oroade sig för att han inte hittat ngt han vet jag skulle gilla (lite kräsen) så han tyckte jag skulle beställa en stor grej på nätet han vet jag vill ha. Oj oj vad jag älskar honom, han känner mig så väl!
  • knyttis
    Himmelbit skrev 2008-05-27 20:04:51 följande:
    Man kan väl inte annat än hålla med rubriken va?! www.blocket.se/vi/16567353.htm Jag såg ditt tips igår och blev nyfiken. Men jag hade gärna velat ha servisen i blått t.ex.

Sanslöst vad folk har hemma...

Sylt - Vad spännande med en till fotografering, förstår även jag varför, ert hem är underbart!

Malins - Härliga bilder! Sötisar!

Gullfina - Roligt att se att du är med!

Lite allmänt: Jag tror vi är flere som inte hinner med riktigt i trådens ofta "hektiska" takt, de har ju diskuterats så många gånger, känn ingen åsidosatthet utan fråga el uppmana på nytt om det är ngt ni vill få fram. Jag övertygad om att vi som umgås här har goda intentioner och stora hjärtan!

Svar på tråden Vita tråden del 8