Inlägg från: MiaMariah |Visa alla inlägg
  • MiaMariah

Vita tråden del 8

Titta in i min blogg så får ni se nåt sött..

• MiaMariah
    knyttis skrev 2008-06-02 21:13:40 följande:
    Godkväll!Instämmer lugna gatan här inne!Vi har fått nycklarna idag till huset! Tjohoooo! Till helgen blir det flytt!Har även sökt akut igen till vårdcentralen för jag är fortfarande dålig, fick nu cortisonspray så nu hoppas jag verkligen jag blir bättre snart. Har ju inte tid att vara sjuk nu!Kramar till Kajsa och flickan din! Håller tummarna för er!Frupuffen - Till drabbning med stolarna!svemaria66- Målar med vattenbaserat och oftast matt-halvmatt, inte shabby hos mig.Bea- Stackars lillkillen, hoppas det ger med sig fort!
    Stort grattis till huset! Krya på dig.
    Tjock kulan skrev 2008-06-02 21:44:18 följande:
    Hej tjejerAlla har tagiot vara på solen idag ser jag  .Själv sitter jag och sörjer över en svart Septim lampa på Ikea. Har köpt en svart för ett tag sedan och sedan dess bearbetat maken om det utmärkta med att ha ännu en svart septim över köksbordet. Nu idag på Ikea ser han uppskyltat ett bord med två svart septim och säger, ja det var ju snyggt. Snabb som en kobra hugger jag till och säger då tar vi en till, men då är de slut. Blev sur som en trotsig 5 åring och meddelade maken att han inte är med på min tio i topp lista för tillfället, grrrr dessa karlar. Nu har jag kollat påm nätet och de finns ett fåtal kvar i Karlstad och Linköping. Men vad hjälper det jag bor ju i skåne malins: Vilken tjusig lampa det blev för 100 kr totalt det är ju ett riktigt fynd.sweemaria: Jag har målat med vattenbaserad råvit färg från flugger
    Be om att få köpa utställningsexemplaret, det har vi fått göra en gång till starkt reducerat pris!
    Videli skrev 2008-06-02 22:57:48 följande:
    Hej allihopa,Här var det verkligen lugna gatan här inne.Hur gick det idag för er Kajsa?Imorgon kl. 16.00 skriver vi kontrakt Tänkte att jag skulle bjuda på lite bilder innefrån huset, för den som är nyfiken gardochhagar.blogspot.com/
    Kanonfint hus verkligen!
    Kajsa 77 skrev 2008-06-03 15:02:16 följande:
    Uppdaterade bloggen med hur min tös har det idag! (ingen inredning så långt ögat når)
    Vilken pärs ni gått igenom, stackars liten! Men skönt att hon nu mår bättre igen!
  • MiaMariah
    http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpxyxr2x.jpg

Glömt att visa att vi köpte ett madrasskydd till sängen så slipper vi se den vitblårandiga madrassen.
  • MiaMariah

Fluffiga - gud så söt!

malins - ja, precis, praktiskt om inte annat. Undrar också var Juliah är nånstans.

Bea - Tack! *fniss* jag är mer eller mindre perfektionist så sängen bäddas de allra flesta dagar men visst, undantag sker ibland Skrattande Gud vad spännande med köket, hade jag varit du hade jag känt mig som ett barn på julafton

Videli - härligt!

• MiaMariah
    Det ljuva livet skrev 2008-06-03 23:01:53 följande:
    Hej vännerna!Grattis Videli till husköpet, och bea till att köket kommer. (Minns hur galet matt jag blev när vi fick 634kg kök inburet i vardagsrummet)Jag har fått världens finaset kristalllampa idag. Med superfina kristaller och silverfärgad metall. *såå glad*
    Fått!? Det där får du utveckla och visa!
    Tjock kulan skrev 2008-06-03 23:38:18 följande:
    Bea; Ja det är ett av mina favvo uttryck lampan gick ej att köpa on line men jag fick ju charmat och pappa snackat sig till ett skyltex i stället . Jättegrattis till köket, nu börjar det röra på sig på allvar.Mia: Vilken fiiin säng ni har tycker det var super frächa färger ni har i sovrummet, men jag får precis som Bea lite "ångest" med tanke på vår egen säng som inte alla dagar ens får på sig ett sängöverkast . Gjorde som du tipsade och fick med mig ett skylt ex, prutade dock inte eftersom personalen var så hyggliga o supertrevliga och då jag var så desperat på lampan .Videli: vilket underbart skrivbord det hade jag lagt rabarberna på om jag bott i trakterna, grattis till husköpet i natt kan du drömma om inredning istället för kontraktsskrivning .Kajsa: Skönt att höra att lillan mår bättreVanilj: Grattis till badrummet skönt att kunna lägga pengarna på annat än våtrumstapet
    Tack! Äsch, vi slarvar väl alla lite till mans.
    Kul att du fick ett skyltex!
    Peak skrev 2008-06-04 08:47:59 följande:
    Videli - Grattis! Miamariah - fint bäddat och allt därtill! Väldigt fin pläd måste jag säga Kajsa - hoppas det går bra med dottern, har ni fått någon tid än? (kommer inte in i bloggar)Har läst tillbaka lite men har missat en hel del dagar så det är mycket att ta igen!Vi har just bestämt oss för att åka till Thailand i jan eller feb nästa år. Vi har varit där 4 ggr men på ungefär samma ställen, Phuket, AoNang och Reiley och så på öar runtomkring. Nu funderar vi på KhaoLak/ohLanta om omgivningarna eller KohSamui med omgivningar. Nån som har några tips?Det kommer nog hända roliga saker där också *hemlighetsfull*
    Tack! Ja, gåvan kom från en tjej med bra smak Skrattande
    FruPuffen skrev 2008-06-04 10:22:06 följande:
    Min shabbystol blev klar på pysselkvällen igår! Välkomna in i bloggen. Nu är jag på jakt efter ett litet nätt bord som passar till som ska stå bredvid stolen under fönstret. www.etthusivitt.blogspot.com
    Underbar stol, verkligen!
    13 år emellan skrev 2008-06-04 10:13:17 följande:
    Vågar vi ens prata om det här då?Vi reser till Island i slutet på augusti för att bestämma kyrka och hotell etc inför bröllop nästa sommar.
    Vad härligt! Det var supernära att vi faktiskt gifte oss just på Island, hade till och med pratat med präst men det slutade med att vi gjorde det här hemma i alla fall iom att maken ville ha med några nära och kära. Men det fick vi ångra bittert sedan eftersom några i vår närhet betedde sig som svin rent ut sagt.
    MariaV skrev 2008-06-04 12:47:21 följande:
    Hej tjejer!Kommer någon ihåg mig? Det har blivit en lååång fl-paus för mig. Nu har jag smygit runt lite i tråden och undrar om man är välkommen tillbaka. Ska ju vara hemma hela sommaren nu efter en intensiv studietid så då får jag nog lite tid över till fl och bloggläsning.
    Vad roligt att se dig, klart vi minns dig! Välkommen tillbaka.
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-06-04 14:05:12 följande:
    MiaM: Vad har du fått för gåva? Jag har missat det inlägget.MariaV: Kul att du är tillbaka!Juleja: Fint hus! Dll: Bild bild bild!
    Jag och Peak menar pläden jag fick i julswapen som ligger på min säng.
  • MiaMariah
    LinaoMatilda skrev 2008-06-04 14:41:27 följande:
    ok, ja den är fin! Har du fått din vita gåva redan?
    Nope, ingen vit gåva här ännu. Väntar otåligt Skrattande Blev du nöjd med din?
    Smultron och glass skrev 2008-06-04 14:41:35 följande:
    Hallå tjejer!Hoppas alla mår bra i solskenet! Kaktus: Jobbigt med illamående! Hoppas det går över snart! Juleja: Vilket mysigt hus! Håller med om köket, men det går ju att fixa till med ganska små medel (om man vill).Vad ska ni göra på nationaldagen?Vi tänkte åka till torpet över helgen och påta i trädgården och bara ta det lugnt. Nu har jag äntligen köpt en kamera också, så den här gången kanske det blir lite bilder i bloggen. Jag lånade en kamera av pappa sist jag åkte till torpet, men så glömde jag batteriladdaren och alla andra kablar där så jag kunde ändå inte föra över några bilder till datorn - klantigt!
    Här har de marknad på nationaldagen så om vi inte drar oss iväg till nåt firande så tar vi nog en sväng ned till torget och kikar lite.
    Tjock kulan skrev 2008-06-04 15:13:44 följande:
    Hej hejHar varit en sväng om morfar som hamnat på sjukhuset igen, börjar bli van nu Undrar om någon har tips på en snygg fläkt som man har ståendes på golvet maken hotar med att shoppa med sig en på eget bevåg efter jobbet, Hjälp  
    Nä, fy vad tråkigt. Vad är det med honom?
    Jag tror vi köpte vår fläkt på Clas Ohlson, inte säker, det var några år sedan nu. Ska jag fota den?
    malins79 skrev 2008-06-04 15:18:07 följande:
    Även Jacob gillar att läsa Lantliv
    Guud så söööött!
  • MiaMariah

Tjock kulan - usch, stackarn! hoppas att han snart blir bättre.
    bild kommer inom kort!

• MiaMariah
    Tjock kulan skrev 2008-06-04 16:02:01 följande:
    Mia: Försent, maken kom in genom dörren med en silvergrå historia med fjärrkontroll....får bedömma hur snygg den är när han monterat den
    Ajajdå, här kommer vår iaf, tycker den är rätt snygg och enkel.

http://www.familjeliv.se/hem/miamariah/gallery/phpdnswl7.jpg
Svar på tråden Vita tråden del 8