• Videli

Vita tråden del 8

MildaMaränger skrev 2008-06-10 22:26:20 följande:
    www.tradera.com/__ALICE_TEGNÉR_ELSA_BESKOW_Mo...men jag fyndade min för 5 kr
    Ååååå TACK!!!!!!
  • Videli
    Kajsa 77 skrev 2008-06-10 22:27:33 följande:
    Åhhh där fanns ju jättefina gamla sjökort i nytryck! *vill ha*
    Jaaa dom är jättefina.... Dom amrikanska är jättefin, ser dock att dom inte syns på websidan. Men butiken ligger i gamla stan här i Sthlm.
  • Videli
    Kajsa 77 skrev 2008-06-10 22:42:13 följande:
    hahaha, där blev du plötsligt medlem på tradera ja!
    Hahahahaha jag har inte bjudit på Tradera på hundra år så jag var tvungen att regga nytt nic...

Hihihi nu har ju MM skyltat den för hela sverige så vi får väl se om jag får en
  • Videli
    MildaMaränger skrev 2008-06-10 22:43:09 följande:
    har du letat länge??? jag har ju haft min länge
    Jaaaa jag har letat jättelänge, mailat och ringt runt till massor av förtag för att få tag på det.
    Sååå tur att jag har dig
  • Videli
    Kajsa 77 skrev 2008-06-10 22:44:42 följande:
    Det får bli ett besök där då! Ska ju till stockholm i slutet av månaden. Finns de "nygamla" att köpa med sig direkt där eller är det beställningsvaror?
    Näää dom har hemma i butiken. Men en VARNING, stort ha begär i den butiken
  • Videli
    MildaMaränger skrev 2008-06-10 22:55:28 följande:
    men  det går ju att köpa den.... vanligt
    Menar du boken? Jaaa men jag gillar när den ser lite äldre ut. Nu la jag bud på en billigare oxå Nu förstår jag varför jag inte går in på Tradera, bjuder ju på allt
  • Videli

Himmelbit,

Kom inte in på din sida Så jag svara här, som jag skrev till MM så gillar jag när den ser lite äldre ut...

• Videli

Godkväll

Här hemma är det kaos just nu. Igår skar min man av sig nästan hela handen, då han slant med sågklingan och skar upp hela handryggen... Usch vad man får sig en tankeställare när något sånt händer.

Vi har i alla fall besiktat huset ikväll, utan några anmärkningar. Besiktningsmannen sa att det var ett kanonhus vi köpt, så det känns jätteskönt mitt i allt elände...

Men liten fråga i mitt ego inlägg. Vad heter sidan som säljer IKEA´s gamla 1800-tals serie?

• Videli
    Myriz skrev 2008-06-12 21:54:00 följande:
    Nämen hua, stackars din man. Du får pyssla om honom lite extra! Vad skönt att besiktningen gick bra! Då är det bara att vänta tills vi får flytta då!
    MiaMariah skrev 2008-06-12 21:59:20 följande:
    Tack, det tror jag inte men hoppas att det bara är tillfälligt. Jag har ju ont i nacken sedan tidigare så det här var liksom rätt onödigt om man uttrycker det lite lätt Jag har skrivit av mig i bloggen så kan ni läsa vad som eg hände om ni vill.
    Jaaa jag lovar att ta hand om honom.
    Jaaa det är såå himla synd om honom. Han ska opereras imorgon. Ett ben och två senor är av, och några nerver. Han hade tur, för det var ett djup jack, så en sekund senare hade han inte haft någon hand kvar... Gråter

Men det jobbigate av allt är att vi/han blev så otroligt dåligt bemötta av ambulansen som kom. Dom nonchalerade både min man o mig. Dom sa att vi fick ta oss in på egen hand för att det inte var någon fara, utan att dom blev mest smått irriterad över att vi ringt 112.

Jag var helt i chock, och visst inte vad jag skulle ta mig till. Men väl inne på akuten blev det prio 1. Personalen på akuten var helt chckade över hur ambulanspersonalen hade behandlat oss.
    Så till o med dom sa att vi skulle anmäla.
Svar på tråden Vita tråden del 8