Inlägg från: Tjock kulan |Visa alla inlägg
  • Tjock kulan

Godmorgon
    Ännu en tidig morgon á la Alice . Idag blir det en vända till Ikea ingen roklig shopping precis med nödvändig (dax att inhandla barnskydds prylar). Men det slinker nog med ett par virkade kuddfodral tror jag, någon som har dom? är det ok kvalité?.

Videli: Underbara förklädesklänningar för en billig slant.

Mimmi:Ja det ultimata hade varit om ruth hade funnits i rött , men det finns det ju inte den blå är oxå fin men jag är nog mer inne på rött i Alice blivande rum. Tycker Bea och Kajsa har så fina flickrum så Alice rum kommer bli inspirerade av dessa .

• Tjock kulan

Mimmi: Japp det får nog bli så, blir bara så frustrerad av att harva runt i alla dessa tapet kataloger .

Malins: Åh vad mysigt hoppas något fint slinker med hem.Själv har jag säkert inte varit på loppis på 3 v. Jag får passa på när maken jobbar helg. Då kan han inte opponera sig över mina gamla möbler som jag vill köpa för då står de redan i hallen när han kommer hem från jobbet , fult? jag vet

• Tjock kulan

Mimmi: Du är en riktig goding tack för titten på ditt fina flickrum, nu är jag ännu mer förvirrad . Snyggt med pärlspont o tapet, var hittade du den vita släta tapeten? letar som en galning efter vit tapet men tycker det alltid är något mönster i eller så ser den gul ut. Tyvärr kan vi inte måla ovanpå den gamla tapeten i barnrummet då flickan som bodde där innan haft dille på att riva bort tapetbitar vi sängen när hon skulle sova Förvånad.

Knytis: Ja den är fin....men inte röd Fundersam som jag egentligen vill ha.

134år: Åh grattis det måste ju underlätta massor att få så nära till jobbet. Antar att det känns som när man var liten och skulle  börja på en ny skola

• Tjock kulan

Mimmi. Ok tack för hjälpen, i höst vet vi inte riktigt hur det blir mitt 2 1/2 åriga vik som arbetsledare på avdelningen finns inte kvar till mig när jag kommer tillbaka utan är hänvisad att gå tillbaka till min ordinarie tjänst vilket jag inte är intresserad av. Har total ångest över min arb situation men söker nya jobb. Blir det så att jag får ett nytt job så kommer min man att vara hemma med Alice. Det var vår plan från början att vi skulle dela föräldraledigheten rätt av. Men pga min arb situation har det blivit att jag varit hemma. Maken resonerar bättre att du är hemma o mår bra än att jag e hemma med Alice o du mår kass på ditt jobb.

• Tjock kulan

Misak: Jag tyker nog nr 1 men nr 2 är mer praktisk om man vill flytta runt. Vad är det för outlet *nyfis* bor ju oxå i nv skåne

• Tjock kulan

Mimmi: Så kan det blir , chefen lovade mycket men höll lite, högsta chefen på stället lovade att ringa mig och skulle då ge mig en fast tjänst som arbetsledare efter 3 mån som mammaledig. Sen när det kom till kritan förnekade hon vårt samtal och facket kunde inget göra då jag inte haft något vittne med mig i samtalet med högste chefen. Så jag känner mig inte såååå lockad av att gå tillbaka efter den typen av behandling. Nog om det nu pratar vi inredning igen Skrattande

• Tjock kulan

Mimmi: Spacklade ni bara hålen i gipsskivan innan ni målade eller bredspacklade ni hela väggen?

• Tjock kulan

Hejsan
    Åter från Ikea, ingen shopping där. Det blev i stället en liten svart brio gåvagn till Alice. Hon fick prova den nu när vi kom hem och hon ser ut som en gammal tant med rollator, vagnen är en halv meter framför och rumpan rätt ut i vädret .

Mia: Hur gick det igår med nacken?

MM: Kan tyvärr inte hjälpa fick aldrig uppleva det då jag hade en envis ung dam i magen som inte ville komma ut på egen hand

• Tjock kulan

Magu: Ramen hade jag målat svart eftersom de små redan är det så det knyts ihop lite. Vid fönstert hade jag haft en liten fåtölj i hörnan bredvid skåpet och en korg med lite plädar eller tidningar i. Sen framför elementet hade jag nog letat efter ett litet smalt bord eller kanske ett Liatorp sidebord. Håller med Milda Maränger om växterna, hade satt dom i sdkarvarna på fönstert för att öka ljusinsläppet.

Svar på tråden Vita tråden del 8