• Peak

Vita tråden del 8

LinaoMatilda skrev 2008-06-23 15:35:07 följande:
    Hej på er!Hinner inte läsa ikapp, men vill bara berätta för er att jag ska öppna en nätbutik. Jippi! Va glad jag är Jag gör det i samarbete med en lokal butik, så eg är den ju inte bara min. Men det blir jag som sköter den. Kul kul. Nåja, den finns inte än så jag hoppas inte detta ses som reklam.
    åh vad kul, vad avundsjuk jag blir nu Du kanske kan betätta mer för mig sen
  • Peak

nej jag tror jag säger upp mig på stående fot...

fick två uppgifter nu - ena koka kaffe till 40 pers och ställa fram assietter och skedar i em. och rensa 3 st kylar och frysar och städa ur dem!
    Jag känner mig som en städerska här, om det var det de behövde varför anställde de inte en sådan?
    Andra uppgifter jag haft är att "gå runt och kolla om någon har skräp och/eller kartonger som ska kastas" (de kan tydligen inte gå med kartongerna några meter och slå isär dem utan jag ska plocka efter andra!)hämta pennor, block osv hos vaktmästaren till nya konsulter, hämta papperskorgar åt dem och en annan dag hämta skarvsladdar åt dem!

Usch vad less jag är, sorry med mitt misspepp i all glädje över att träffas och shoppa!

Inget fel med att vara städerska - OM man själv valt det och vet om det innan...jag känner mig som deras slasktratt!

• Peak
    MariaV skrev 2008-06-24 09:28:34 följande:
    Mimma, jag har den där gardinstången. Jag tog helt enkelt bort knopparna. Fast den är väldigt tunn men det passar där jag har den.Peak, låter ju jättejobbigt! Vad är det du arbetar med egentligen?
    nej det känns inget vidare faktiskt! Har hela tiden trott att det ska bli bättre så jag har legat lågt...
    men ena "knäppuppgifter" efter den andra...så less! Ska som sagt vattna 2 st blommor ett par tr upp, de som sitter i det rummet kan inte göra det själva av någon anledning!? Men så kommer hon som sagt att jag ska göra det igår och frågar "glömde du vattna blommorna förra veckan?" Ja det gjorde jag ju, har påminnelse i datorn på fredagar, och i fredags var vu ju lediga...då säger hon "ja de såg torra ut så de behöver vatten nu" så hon har alltså varit där och kollat, men inte vattnat utan säger hellre till mig då Borde säga till de på bemanningsföretaget, men vill eg hitta annat jobb så jag har inte gjort det heller utan bara nickat och sett glad ut när de frågar om det går bra...
  • Peak
    Ankmor skrev 2008-06-24 09:44:40 följande:
    Peak, vad står det i ditt kontrakt att du ska göra då? Det låter knasigt att du ska vara en praktikant om du är anställd att göra annat enligt kontraktet...
    ja tjänsten heter ju "administrativs chefsstöd" så jag skulle hjälpa till med saker de inte riktigt hinner med (administrativt) som att följa upp i ett system där de redovisar sin tid, att varenda timme redovisas, påminna de som missar osv, skriva avtal till nyanställda, föra protokoll vid möten, ja sådant och sedan sa de att det även kunde behövas hjälp med handling av fikabröd och kaffekokning till möten etc så det är jag ju med på, men jag gör mest sådant som andra inte vill/orkar göra själva.
  • Peak
    Videli skrev 2008-06-24 09:49:31 följande:
    Godmorgon,Behöver smakråd, har tjingat den här fåtöljen för att ha som läsfåtölj i biblioteket... Men börjar vela nu. Är den fin? Vill ju helst ha en howard, men den här var juu liiite billigare just nu www.blocket.se/vi/16893594.htm
    jag tyckte den var jättefin, ser verkligen ut som en läsfåtölj!

Smultron och glas, 13 år emellan, Ankmor - jo jag måste nog säga till dem nu, känner att jag inte vill gå hit ens! Men känns också som att det är lite mitt eget fel när jag inte sagt till här att de borde ge mig mer uppgifter och att jag inte sagt till bemanningsföretaget att jag haft för lite att göra...(tyckte det var lite skönt i början).
    Känner en på ett annat bemanningsföretag som jag pratat lite om annat jobb med, ska ringa henne idag tror jag!! Tack för stödet!
  • Peak
    JeaJea skrev 2008-06-24 10:27:03 följande:
    Nu ska jag vara jättekrass. (ser det ur arbetsgivarsynvinkel) Om du tyckte det var skönt i början och inte har sagt eller gjort något för att förändra så tror de nog inte du kan bättre och sätter dig på enklare uppgifter. Så gör jag med praktikanter eller personal som inte håller måttet. Man måste ta tag i saker annars tror folk att man inte kan. Om jag inte minns helt fel så var det väl likadant på din förra arbetsplats och du verkar vilja vara någon annanstans hela tiden, det kanske är önskan om att göra något eget som stör dina tankar. Hoppas du kommer på vad du vill och satsar på det helhjärtat oavsett om det är som anställd eller egen.Du får gärna fråga mig ang att driva eget messa isåfall.Om du tycker en arbetsuppgift är trist som t.ex. att vattna blommor så tänk istället att det är ju toppen att få betalt för en sån simpel sak som det.Kram & ha en bra dag på jobbet.
    oj vad det här kändes dubbelt...både trycka ner mig i skorna och peppa lite.
    Känns lite som "sluta klaga - vi orkar inte höra..."
    Bara det att det känns som att man kan prata om det mesta även om det inte gäller inredning här och få både råd och stöd...
    Svårt att förklara här också hur det går till, men det verkar vara dels dålig kommunikation mellan cheferna, den ena kanske tror att de andra ger mig uppgifter osv. Och om jag är så usel att jag bara klarar av att vattna blommor och koka kaffe borde de väl istället avskeda mig. Kändes lite hårt..
    Men jag ska vara tacksam att jag har ett jobb och rycka upp mig och inte gnälla här hos er längre.
    På min förra arbetsplats fick jag sparken för att min chef försökte skydda sig själv och slippa bli avskedad själv, vilket han sedan blev p.g.a mig och mina kollegor som talade om för ledningen hur han höll på, tyvärr för sent för min del...

Måste t.o.m gå och torka en tår nu...over and out!
  • Peak

vad "morgonpigga" ni är Höll inte på att komma upp imorse och Lowe upprepade "Sova" som ett mantra när jag klädde på honom! Han är en riktig sömntuta! (men det kanske man inte får säga högt här )

• Peak

INOX - håller med de andra, det är ju antagligen någon som inte har mycket bättre för sig och som är avundsjuk! Titta på alla andra FINA kommentarer du fått istället och tänk bort den dumma!
    Den som inte tyckte du uppdaterat osv ville kanske väl, menade att den tyckte om din blogg och därför vill se mer!

Svar på tråden Vita tråden del 8