• Videli

Vita tråden del 8

Anton2005 skrev 2008-06-17 21:39:01 följande:
    Åh jag tycker huset är så underbart. När är det byggt?
    Man vet inte riktigt, för den har tillhört en Herrgård som ligger brevid.
    Men på 80-talet så såldes lillgården (våran gård). Men i papprerna står det 1909, men det finns timmerstockar i huset som är ifrån 1700-talet och stora herrgården, är från 1700-talet.

Hängde du med där, svammel svammel
  • Videli
    Vaniljdröm skrev 2008-06-17 21:41:05 följande:
    VideliVarför flyttar familjen från ett sådant underbart hus? Om de flyttar till mindre kanske de vill sälja sitt matbord. Det ser fint ut!
    Jaaa vi kan inte heller riktigt förstå varför man vill lämna ett sånt fint hus. Men både jobbar i Sthlm och pendlar varje dag, har två små barn så dom får inte ihop det. Men dom har köpt en underbar grosshandlarvilla inne i Strängnäs som är ännu större än "vårat" hus...
  • Videli

Jättefint knyttis... jag har oxå en hel del gardiner att sy till hösten... hua

• Videli
    knyttis,

Joo det är sådär, tycker han är en klippa han kämpar på trots sitt gips. Men han har ont så jag får säga till honom en och två gånger att sluta fixa och dona...

Mia,

Jättefina bilder du visar upp, igen!

Bea,

Vad blev det för kök? har inte riktigt hängt med i din planering...
  • Videli

Mia,

Jaaa självklart det första bordet med stolarna

• Videli
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-17 23:39:04 följande:
    www.blocket.se/vi/16825528.htm!
    Jaaa jättefint....
    livet från ljusa sidan skrev 2008-06-17 23:41:35 följande:
    nu bombarderar jag dig videli för det verkar bara var vi kvar men dessa med lite nytt tyg?www.blocket.se/vi/16830089.htm
    Nää dom gillade jag inte. Vill ha lite Gustavianskt, var inne på EL bordet först. Men tror 1700-tal blir bättre i de rummet...
  • Videli

Godmorgon,

Ang TV så har vi en 32 tum och jag tycker det räcker gott och väl. Barnen o mannen var inne på större med tack o lov fick jag min vilja igenom.

malin, Vad är en spruta? kan man hyra nått sånt?

• Videli
    Camilla R skrev 2008-06-18 09:53:12 följande:
    Vi har en 42 tums TV och jag tycker att det är kanon Sambon var först inne på en 50 tum, men det hade blivit tokstort.
    Jaaa det är nog så att man får nog utgår lite från rummet där den ska vara. Hade vi satt in en 42 tum i vårat lilla vardagsrum med snetak så hade det sett jättekonstigt ut.

Men har man ett större rum med många väggar så kan man nog gå upp i storlek.

Letar själv TV till sovrummet Förvånad Har sagt till mig själv att aldrig ha TV i sovrummet men nu har jag faktiskt ändrat mig.
    Våran TV kommer killarna ta över i sitt allrum, sen kommer vi ha en projektor i vardagsrummet. Så skönt att kunna gömma skräpet. Sen sattsar vi på en mindra TV i sovrummet. För det är ju sååå skönt att ligga och kolla på film ibland
Svar på tråden Vita tråden del 8