Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Camilla R skrev 2008-05-25 17:17:22 följande:
    Grattis alla mammor, hoppas ni haft en bra och fin dag. Själv har jag fått uppvaktning med rosor och nu skall vi iväg på restaurang Har planterat en del i växthuset idag, kanske får ta en bild senare, istället kan jag visa bild från köket där nya mattan Viggo syns www.familjeliv.se/hem/camilla_r/gallery/phpsi...
    Vad fint kök! Mattan var jättefin på köksgolvet.
    Låter mysigt med restaurangbesök.
  • malins79

Hej på er förresten!

Saga fyller år på torsdag så det kommer bli en hel del kalas nästa veckoslut.

Jag vill ha tips på någon god, lättbakad kaka. Den får inte innehålla nötter eller mandel.
    Jag funderar på att baka nån rulltårta med jordgubbsfyllning. Kladdkaka går alltid hem, men det skulle vara kul med något nytt, vet att jag sett massor med recept i tråden men har inte studerat dem eller sparat dem, så snälla tjejer, ge mig ditt bästa, enkla och godastte recept!!!

• malins79

God morgon!
    Kul att se dig igen Juliah.

Jah behöver med dammsuga lite.
    Den var vi och köpte några nya stolar igår så jag måste flytta ut de gamla till garaget.
    Jag måste börja planera alla Sagas kalas denna vecka, det blir tre stcken! Sen har vi våra kalas avklarade på ett tag.
    Dom visar fint väder denna vecka så det är ju roligt, blir så mycket lättare då att vara hemma med barnen.

Peak, vilken fin torkvinda.

Vanilj, krya på dig, gulligt av mannen att komma hem med tidningar.

• malins79
    lillafruluva skrev 2008-05-26 06:57:50 följande:
    God morgon!Här ska tvättas och plockas och sen jobbar jag kväll!Solen lyser så jag hoppas kunna sitta och njuta på balkongen en stund också
    har chocken lagt sig?

Har du beställt tid för VUL?
  • malins79

Jag är så glad!
    Vi har haft hantverkare hos oss till och från sen i mars, men nu är dom färdiga! Dom kommer tillbaka om två veckor och ska foga skifferplattor utanför ingången. Sen ska dom hjälpa oss att byta fönster på halva huset. Men det är ganska jobbigt att hålla på att bygga. Det har tagit en hel del på min energi, men så har jag varit hemma hela tiden.
    När de ska byta fönsterna i köket så ska dom mura upp lite och kakla då ena fönstret ska vara lite minder än det gamla, då ska jag inte vara hemma iallfall!

• malins79

Jag har fyra vita Leksandstolar som idag har vita volangdynor från Nyblom &Kollén. Dessa ska jag ha på de nya stolarna jag köpt plus att jag har köpt två nya som jag väntar på.

Ska jag ha nya volangdynor till Leksandstolarna eller ska jag klä om dynorna?
    En stol är på Sagas rum en ska vara på Jacobs och två i vårt sovrum.

• malins79
    MildaMaränger skrev 2008-05-26 08:00:03 följande:
    ingen aning, den verkar ju bra. Jag kör med Canon Ixus och jag tycker att det funkar kalas!
    Vilken av dem?
  • malins79
    MildaMaränger skrev 2008-05-26 08:15:42 följande:
    jag har en ixus 75 från i somras... antar att 80 är den nya Jag vet att Julia också kör med Ixus..
    Ok, tack!
    Behöver ju en kamera om jag ska kunna blogga och fota barnen bla.
    Tänkte ta en tur till Elgiganten, men får se om det blir idag. Jacob är förkyld och hade lite feber.
    Annars har jag tänkt att jag och barnen ska gå till elaffären och köpa en ny elvisp idag. Men dit kan vi gå så då kan J åka vagn och ev sova. Den elvispen vi har idag är helt kass, låter så att man knappt klara av att vispa utan hörselskydd.
Svar på tråden Vita tråden del 8