misak skrev 2008-06-14 12:36:24 följande:
Tack för plädtipsen!Ska höra mig för!Juliah: Hade jag kunnat så hade jag varit hemma alltid med mina barn. Det finns så mycket roligt att hitta på. Jag är själv förskollärare och arbetar med barn 1-5 år och barn behöver inte förskola anser jag. Det är föräldrarna som gälleri första hand. Sen måste de självklart få leka med andra barn, men det kan man ju göra på andra ställen. Förskolan är bra för barn vars föräldrar måste jobba och är en underbar lärmiljö, men inget som man inte kan vara fö
rutan.Nu stickar jag ut hakan rejält, men jag har lång erfarenhet i denna branschen så jag vet vad jag pratar om!
Håller med dig fullt och fast!!! Även jag är förskollärare, förskolan är (oftast) en bra miljö för barnen, men föräldrarna går i första hand, speciellt när det gäller de allra minsta barnen.
Juliah: Om jag vore som er, och ni känner att ni har ekonomisk möjlighet till det, så skulle jag stanna hemma med barnen ett år till. Då får ni för hoppningsvis plats på den förskolan ni önskar och du hinner känna efter mer vad det egentligen är du vill göra. Kanske dyker det upp någon unik möjlighet. Elle är ju fortfarande så liten också. Är du hemma ett år till så hinner hon utvecklas mera och bli en trygg liten individ som klarar det ibland tuffa klimatet, med många barn och få pedagoger.
Själv ska jag börja jobba nu i höst men då enbart 50 %, sonen fyller 2 år nu i sommar. Jag känner att jag kommer ha tid och ork för både hemmet och familjen, samtidigt som jag tjänar pengar. Det blev en bra lösning för vår familj. Men helst av allt skulle jag velat vara henmma ytterligare ett år så att sonen hann bli 3 år.