Inlägg från: Lillsyrran |Visa alla inlägg
  • Lillsyrran

Vita tråden del 8

Letar efter kort med Elsa Beskows bilder av Blåsippan, Bä, bä vita lamm, Mors lilla Olle & Sov du lilla videung att rama in och ha i sonens rum. Har enbart sett dem som affischer hos www.barnbokhandeln.com men där är de 50 x 70 cm och det tycker jag blir för stort. Skulle vilja ha dem i A4 storlek eller nått sånt. Nån som vet var man kan köpa det nånstans???

• Lillsyrran
    mimmi006 skrev 2008-06-10 18:34:54 följande:
    Varning för känsliga tittare:*viskar* du kanske kan hitta böcker på antikvariat och slakta dem
    Ja det vore ju ett allternativ kanske.
  • Lillsyrran
    MildaMaränger skrev 2008-06-10 18:50:38 följande:
    jag har köpt en bok och gjort egna tavlor...ska jag fota?
    Jaaa!!! Vill du göra det??? Vore jättesnällt!!!!
  • Lillsyrran
    MildaMaränger skrev 2008-06-10 22:24:56 följande:
    mors lilla olle och andra visor heter den
    Vilken jättefin tavla det blev!!! Tack för att du visade bilden och gav mig inspiration.
    Vilka mått har den ungefär????
  • Lillsyrran

Gomorron tjejer!!!
    Vad har ni för roligt inplanerat för denna dag???

Nån som vet om Numberone har fått sin bebis ännu?

Har lite nytt att visa i min blogg.
    etthempalandet.blogspot.com

• Lillsyrran
    numberone skrev 2008-06-13 12:28:51 följande:
    hihi ne ingen bebis ännu tyvärr..... men imorn ska jag in för kontroll på förlossningen och kanske att vi får stanna kvar då annars blir det troligen igångsättning senast på måndag. Känns väldigt skönt att ha lite tider framför sig, lite lättare att slappna av...
    Jag som vaar så säker på att du satt med bebisen i din famn nu.
    Hoppas att den vill komma ut snart, du får väl berätta för den om vilket fint rum som väntar på den, samt att här ute finns en mamma och en pappa som längtar alldeles väldigt mycket efter att den ska komma ut. Kanske att den nappar på förslaget så och bestämer sig för att komma ut.
  • Lillsyrran
    misak skrev 2008-06-14 12:36:24 följande:
    Tack för plädtipsen!Ska höra mig för!Juliah: Hade jag kunnat så hade jag varit hemma alltid med mina barn. Det finns så mycket roligt att hitta på. Jag är själv förskollärare och arbetar med barn 1-5 år och barn behöver inte förskola anser jag. Det är föräldrarna som gälleri första hand. Sen måste de självklart få leka med andra barn, men det kan man ju göra på andra ställen. Förskolan är bra för barn vars föräldrar måste jobba och är en underbar lärmiljö, men inget som man inte kan vara förutan.Nu stickar jag ut hakan rejält, men jag har lång erfarenhet i denna branschen så jag vet vad jag pratar om!
    Håller med dig fullt och fast!!! Även jag är förskollärare, förskolan är (oftast) en bra miljö för barnen, men föräldrarna går i första hand, speciellt när det gäller de allra minsta barnen.

Juliah: Om jag vore som er, och ni känner att ni har ekonomisk möjlighet till det, så skulle jag stanna hemma med barnen ett år till. Då får ni för hoppningsvis plats på den förskolan ni önskar och du hinner känna efter mer vad det egentligen är du vill göra. Kanske dyker det upp någon unik möjlighet. Elle är ju fortfarande så liten också. Är du hemma ett år till så hinner hon utvecklas mera och bli en trygg liten individ som klarar det ibland tuffa klimatet, med många barn och få pedagoger.
    Själv ska jag börja jobba nu i höst men då enbart 50 %, sonen fyller 2 år nu i sommar. Jag känner att jag kommer ha tid och ork för både hemmet och familjen, samtidigt som jag tjänar pengar. Det blev en bra lösning för vår familj. Men helst av allt skulle jag velat vara henmma ytterligare ett år så att sonen hann bli 3 år.
  • Lillsyrran
    Kajsa 77 skrev 2008-06-14 12:53:41 följande:
    Säljarens bild.Har slipat ner den och ska måla den i FLuggers råvita. Tänkte sätta kromade skålhandtag på den. Vad tror ni?
    Vilken jättesöt byrå!!! Och vilken tur du hade att du hittade den så snabbt!!!
  • Lillsyrran
    misak skrev 2008-06-14 13:15:52 följande:
    Tack! Bra att det finns fler med samma åsikt Vet inte om felet är att vi i branschen marknadsfört oss alltför bra. Många i min omgivning "stressar" och menar att de ska minsann börja jobba när barnet är ett år, de ska inte vara hemma mer, även om de har möjlighet till det. Själv skulle jag kunna var hemma alltid!
    Ja håller med!!!!
Svar på tråden Vita tråden del 8