Inlägg från: Anton2005 |Visa alla inlägg
  • Anton2005

Vita tråden del 8

Eftersom jag är för lat för att läsa tillbaks så många sidor så måste jag fråga

Ska vita hem tråden tas bort, ska det öppnas ett nytt forum....?

• Anton2005
    Sylt skrev 2008-05-09 10:03:00 följande:
    Uj är klart bättre om du ska ha ståbräda. Buggan m bräda gjorde mig vansinnig! BB är mindre i måtten uppfälld, men jobbig att fälla ihop + blir två delar. Den tar upp hela mitt bagage o jag har stor bil. Uj kan man t om köra i gjup sand, BB´s hjul fladdrar redan i stan.Men att sittdelen är vändbar var viktigt för mig, har även haft bilstolsadapter till BB o DET var guld!
    tack för tipsen. Det där med att man måste ta isär BB har vi oxå funderat över. Lite omständigt
  • Anton2005
    Sylt skrev 2008-05-09 10:10:49 följande:
    Jäpp, och när man lägger in den i bilen vill man ju ha hjuldelen underst (för att sittdelen inte skall bli smutsig) och det är trixigt när man lägger in. Därför har jag delarna bredvid varandra = tar upp hela bagaget. Har jag delarna ovanpå varandra så kan jag inte dra för skyddet. Uj kan jag ställa på högkant = massor av ledig plats.Nuuu är jag klar med mitt barnvagnssnack
    Hi hi ja men man skulle ju kunna fylla sida upp och sida ner om barnvagnar är ju en djungel juh. Den vi hade till Anton förstår jag inte varför vi köpte. Jag tog bara en jag tyckte va snygg, inte alls smidig.
    Nu är jag oxå klar :)

Måste ta tag i städningen här hemma nu. Vi får gäster i morgon och det ser ut som en bomb slagit ner hemma hos oss.

Ha en bra dag alla!
  • Anton2005

Köpte du din Bugaboo från Holland? En tvåfärgad i USA kostar runt 5700:- och sen vill vi ha en sån där resväska till. Hur fick ni hem eran, köpte ni till väskan? Jag får ångest måste bestämma vilken färg jag vill ha tills i kväll

• Anton2005
    Peak skrev 2008-05-09 10:42:13 följande:
    åh mitt favotitämne - vagnar! Jag funderar på om jag kan ta hem en UJ från USA, ska se om en kan hjälpa mig att få den skickad från USA och hit, då blir den billig iaf!
    Vi pratade med flera affärer igår kväll som kunde skicka bugaboo till sverige och då borde det ju gå bra med UJ oxå
  • Anton2005
    Vaniljdröm skrev 2008-05-09 15:18:46 följande:
    Ja, maken kommer hem ikväll. Bävar för att behöva tala om det för honom. Mina svärföräldrar var här i fm och talade om för mig. Det är så fina och försiktiga människor. Svärfar tog hand om sonen medan svärmor berättade.Tyvärr kändes det som en dålig repris. Vi har många cancersjuka just nu. Två av dem allvarligt. Svärmor har precis fått veta att hon har bröstcancer.Vet inte hur man ska räcka till och glädjas mitt i allt för egen del. För min familj som är frisk och mår bra.Familjen som förlorade dottern har även mist ett annat barn och haft ytterliggare ett cancersjukt barn som tack och lov är friskt idag.
    Fy så tragiskt och orättvist. Tänker på er. Massa kramar
  • Anton2005
    Nattönskan skrev 2008-05-09 18:32:51 följande:
    Vaniljdröm: Gud så hemskt *stor kram till dig* Finner inte heller några ord när så unga människor går bort. För att bryta lite så måste jag säga vilka fina gardiner! Är det många som pendlar till sina jobb? vi har hittat ett riktigt dröm hus, men vi kommer behöva pendla 4 mil enkel resväg in till stan vilket är en otrolig nackdel, så nu tänkte jag höra om lite erfarenheter? Sen skulle jag även vilja be om lite tips och ideer om present till en blivande 3 åring?
    Jag jobbar i samma stad som vi bor men sambon pedlar 5 mil enkel resa. Det fungerar bra även om det är tråkigt att det försvinner tid till att sitta i bilen om dagarna. Jag tror inte det hade fungerat om jag oxå skulle pendla, men det beror ju lite på vad man har för arbetstider
  • Anton2005
    Kaktus76 skrev 2008-05-09 21:17:01 följande:
    Go´kväll i tråden!!!Hoppas att alla har haft en bra dag!!Är det någon här inne som har denna? Eller som vet någon som har en? Skulle vilja ha den i bebisens rum,men vet inte om den känns liten?!  Ryms det mycket i den?www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00091463
    Vi har en sån. Först stod den i Antons rum och nu i hans lekrum. Gillar den och tycker inte den är för liten.
  • Anton2005
    Tjock kulan skrev 2008-05-09 21:57:32 följande:
    Hejsan tjejerHar nu återhämtat mig efter en heldag på Gekås och en hel natt av arbete på ett äldreboende, att jag var trött igår är nog att ta i i underkant .Vamilj: Livet är en gåta, ibland förstår man inte meningen med vissa händelser, stackars familj som varit så drabbad hoppas att de även denna gång har styrkan att gå vidare och känna lycka åter igen i sina liv.Nattönskan: Både jag o min man pendlar 12 mil t o r till jobb, som tur är så arbear vi i samma stad och kan åka ihop vissa dagar. Annars blir det till att köra med två bilar då kollektivtrafiken inte funkar med våra arbetstider. Det negativ med att pendla är att det är dyrt, det positiva tycker jag är att jag hinner förbereda mig mentalt på min arbetsdag och göra en planering över hur jag ska lägga upp mina arbetsuppgifter under dagen.När jag åker hem så brukar jag summera min dag på jobb och reflekera lite över olika situationer/händelser som uppstått på jobbet med personalen eller med pojkarna på avd. Eftersom jag gör detta så har vi aldrig något jobb prat hemma vid köksbordet utan jag kan fokusera på min familj till 100% vilket är skönt
    Förstår att du är trött men vad skoj med Gekås. Vad shoppade du?
Svar på tråden Vita tråden del 8