Inlägg från: Camilla R |Visa alla inlägg
  • Camilla R

Vita tråden del 8

Ninizen skrev 2008-06-20 22:39:28 följande:
    Hej hopp!Hoppas alla haft en underbar dag, trots sjuka barn och "hemmafirande". Själv är jag och lilla T nyss hemkommen från firandet hos vänner. Sambon fick faktiskt stanna kvar och fortsätta festa. Snäll jag är va? Lite trött efter att ha jobbat halva dagen cokså idag, det slapp jag inte undan tyvärr.Nu ska jag ta och måla lite på leksakskistan. Har börjat måla med en ny färg. Nordjsövit heter den och är lite mjukare i tonen än Fluggers råvita. Känns bra faktiskt. Bilder kommer senare.Kram Nina
    Supersnäll!! Det händer faktiskt att jag själv är lika snäll iblasnd

Vi har haft grannen och svärföräldrarna på middag, barnen har nu somnat i soffan framför fotbollsmatchen och köket svämmar över av disk!
  • Camilla R
    MiaMariah skrev 2008-06-21 08:21:59 följande:
    Apropå brödburkar har vi den från Bruka.
    Ja, den är ju en av dem som jag sneglar på -har bara sån beslutsångest...
  • Camilla R
    Truffles skrev 2008-06-23 13:12:00 följande:
    Något att jämföra med priserna runt våra storstäder... www.blocket.se/vi/16882615.htm
    Jösses!! Helt otroligt vad billigt det känns när man jämför med priserna här. Vår grannTOMT såldes nyligen -den gick för 3.650.000:- Snudd på absurt faktiskt.
  • Camilla R
    mimmamum skrev 2008-06-24 07:05:09 följande:
    Godmorgon alla!Juliah, ha det toppen! Ska bli så kul att träffa er på lördag! Ska alla åka bil eller ska någon ta bussen ut till rosendahls? Vi tänker ställa bilen i Bromma och åka kollektiv därefter! Idag kommer min kära syster som är lika inrednings/loppistokig som jag. Vi ska ta en liten runda bland loppisarna, hoppas de har öppet trots trist väder.Hoppas alla får en fin dag!
    Jag kommer åka med kommunala färdmedel. Har dock inte riktig koll än på hur.. Räknar med att ta båten från Slussen till Djurgården och sen en buss eller promenad -har dålig koll på avståndet
  • Camilla R
    Peak skrev 2008-06-24 09:13:10 följande:
    nej jag tror jag säger upp mig på stående fot...fick två uppgifter nu - ena koka kaffe till 40 pers och ställa fram assietter och skedar i em. och rensa 3 st kylar och frysar och städa ur dem!Jag känner mig som en städerska här, om det var det de behövde varför anställde de inte en sådan? Andra uppgifter jag haft är att "gå runt och kolla om någon har skräp och/eller kartonger som ska kastas" (de kan tydligen inte gå med kartongerna några meter och slå isär dem utan jag ska plocka efter andra!)hämta pennor, block osv hos vaktmästaren till nya konsulter, hämta papperskorgar åt dem och en annan dag hämta skarvsladdar åt dem!Usch vad less jag är, sorry med mitt misspepp i all glädje över att träffas och shoppa!Inget fel med att vara städerska - OM man själv valt det och vet om det innan...jag känner mig som deras slasktratt!
    Usch så tråkigt det låter, vet själv hur deprimerande det är att hamna på fel plats. Hoppas du hittar något nytt snart! *kram*
  • Camilla R
    malins79 skrev 2008-06-24 11:38:03 följande:
    Å, där kanske de har de fina salt och pepparkvarnar som MM visar i sin blogg. Det är nog dags att skriva en lista med affäer som ska besökas på fredag!
    Ja och om man ändå är där, så ligger butiken Skönta ting precis brevid, där finns det lite smått och gott (Det var iofs ett tag sedan jag var där) men den är mysig www.skona-ting.se/
  • Camilla R
    Kaktus76 skrev 2008-06-24 15:09:11 följande:
    Tack för era tips ang tv-bänk.Tror det får bli en Liatorps eller en Hemnes. Kanske någon som har en sådan och vill visa??!!Hoppas nu bara att jag får min gamla såld. ska lgga ut den på blocket. Ni håller väl tummen?
    Har Hemnes en TV-bänk, det har jag helt missat!

Vi har idag en tråkig Leksvik, den var praktisk när barnen var små då man ju kunda låsa dörrarna och ändå använda fjärrkontrollerna genom glaset. Men nu vill jag ha en ny. Jag vill ha en Liatorp, men det vill inte sambon.
    Han vill ha raka former och högblankt... Vi kan nog max ha 170 cm långt, många bänkar är 180.
Svar på tråden Vita tråden del 8