Inlägg från: MildaMaränger |Visa alla inlägg
  • MildaMaränger
    Vaniljdröm skrev 2008-06-08 15:08:01 följande:
    MMTunn eller tjock?Lättast är nog att köpa en madrass på Ikea eller Jysk och klippa till rätt mått själv.
    till spjälsäng... jysk hade bara mindre storlekar... du menar färdig madrass eller?
  • MildaMaränger
    LinaoMatilda skrev 2008-06-08 16:37:48 följande:
    Ja alltså det förra inlägget var till MM
    hihi... tack.. jag ska kolla men det är ju inte helt lätt att hitta en vanlig tygaffär numer
  • MildaMaränger

Idag har vi slipat junon och tvättat med målartvätt, det är så skönt att få det gjort. Sen så tänkte vi spraya många tunna lager vid spjälorna, det måste ju vara lättare än att det rinner. Någon som vet bra märke på spray och kan man hitta det överallt? Jag är i valet och kvalet om jag ska ha antik eller kritvit... hmmm...

Och så har vi vart och kollat efter madrass, alla verkar ha måttet 60x120 men vi behöver en som är 70 bred. Det lutar åt att få köpa och klippa till själv.

• MildaMaränger
    Vaniljdröm skrev 2008-06-08 16:47:27 följande:
    Jag köte en madrass på jysk till sonens juniorsäng.Billig och bra.Man kan skära efter en bräda. Man trycker ner så att madrassen bli platt och skär med en mattkniv. Då blir det ett snyggt snitt.
    jag hittade på jysk men ikea var 100kr billigare
  • MildaMaränger
    misak skrev 2008-06-08 21:45:06 följande:
    Hej!Det tog ett tag att läsa ikapp Ni har varit flitiga! Själv har jag varit ute mest hela helgen! Min fina uteplats är klar! Vi har invigt den idag! Jag lovar att visa bilder på den i bloggen i veckan! MM: Jag vet hur det känns med sådana fötter. Fy vad det sticker. Jag hade det också så när jag väntade mitt första barn. Han är född 27 juli och det var en varm sommar. Gick med stödstrumpor.Trodde jag skulle kunna åka på träffen, men det blir nog inte så, typiskt!!!Ha en fortsatt trevlig kväll!
    nu vill jag bara dö.... aj så ont det gör
Svar på tråden Vita tråden del 8