Inlägg från: LinaoMatilda |Visa alla inlägg
  • LinaoMatilda
    Videli skrev 2008-06-06 19:07:54 följande:
    Tack, jaa vi är så otroligt lyckliga över att vi hittade det här huset. Men det var nog någon mening med all vår väntan.En annan fråga. Är det någon här inne som har skolskjuts för sina barn? Vi har försökt tyda Strängnäs kommuns hemsida och det verkar som killarna får TAXI till skolan varje dag, kan detta var möjligt???
    Här i Finland är det inte alls ovanligt med taxi om man bor långt från skolan. Om det inte går skolbuss.
  • LinaoMatilda
    Mufflon skrev 2008-06-07 09:41:53 följande:
    God morgon på er!!Nu var det ett tag sen jag skrev nått här men orken har inte funnits men idag är det äntligen lite mulet väder *skönt* (Trodde aldrig jag skulle kunna känna så!!)Idag bär det av till stan för att köpa lite examenskläder till barnen o klippning på sonen!!Hur går det för allla med Swap-presenterna?? Är det nån som fått sin??Nu ska jag läsa ikapp lite...
    Hej! Har det varit något speciellt eller "bara" allt det vanliga som ska göras, helt tillräckligt det också. Kul att du är här iaf. Jag har fått min present, och lagt upp bild i flickr. Har du fått din?
  • LinaoMatilda
    Nattönskan skrev 2008-06-07 11:20:08 följande:
    Åh den där känslan med barnens leksaker känner jag sååå väl igen. Jag känner precis likadant. och det enda jag egentligen tycker om är de som jag lagt ner lite extra på och som inte är av plast helst. Jag köper nästan aldrig leksaker, De leker ju så sällan med dem och så blir det bara stökigt. Då bollar jag vidare en fråga, vad ser ni helst att era barn leker med/ har för leksaker? Hoppas på många roliga och inspirerande svar
    Jag gillar när barnen leker med t.ex. klossar eller lego som gör att de får använda sin fantasi. Eller leksaker som har med verkligheten att göra, menar t.ex. små kastruller och andra köksleksaker eller dockor med vagn och docksäng. Barnen gillar också att t.ex. gå omkring med en väska som de fyller och tömmer med olika saker. En av Emils (2år) favorit är små bilar som han kan leka med länge, så ställer han dem oftast i en rad när han slutar. Ute har de hink och spade och så letar de mycket efter olika små myror eller andra kryp. Kurragömma är en favorit för dem, men det är ju utan leksaker.
Svar på tråden Vita tråden del 8