• juliah

Lillafruluvan, krya på dig, hoppas du blir bra snart!

Bea, jag har samma läge härhemma. Jag är väldigt less, minst sagt. Men fick sådan ny energi av resan tack och lov. Blev så inspirerad av sylt som slitit hårt under många månader med piff och målning.
    Köket lär dröja hundra år minst känns det som eftersom det blev vardagsrum först vilket inte var inplanerat. Så idag ska jag städa och piffa där. Jag kan ju inte bara låta det förfallas...

• juliah

Nu har jag gjort något alldeles onödigt i vårt kök som ändå ska rivas i framtiden. Målade de hemska ekhyllorna vita. Blev sisådär, och de borde ha slipats men nu känns det liiite bättre iallafall.

• juliah

Å tack söta ni, jag är så glad över att slippa ekhyllorna.
    Skålar och muggar är från Danmark, korgen från Coop.

Truffles, vi stötte på lite problem längs vägen och blev tvungna att ta vardagsrummet samtidigt. Och det tar ju så lång tid, vill ju piffa lite ändå.
    Ibland tror jag att vissa människor har svårt att se hur helheten blir. Min man är för det mesta ganska skeptisk till det jag släpar hem från loppisar. Men sen när penseln har gjort sitt och man placerat ut det på rätt ställe så brukar han erkänna att det ju blev toppen. Ibland får han det till och med till att det skulle ha varit hans idéSkrattande

Vita soffor är grymt bra tycker jag, alla fläckar går ju bort!

• juliah

Peak, ni har alltså bestämt er för ett grönt hus?

Jag tycker om faluröda, vita och gula hus men det är väl bara vitt som passar på ert kanske eftersom det är lite mordernare?

• juliah

Truffles, vi har en regel hemma hos oss. Utekläder/arbetskläder av i hallen. Inte en chans att man sitter inne med kläder som varit ute, på tunnelbanan osv. Jag tycker att det är rätt äckligt annars Skrattande *nojig*

frupuffen, låter som att ni haft det toppenmysigt!
    Du får se till att komma iväg en annan gång till Danmark och nu har du ju sthlm i sommar. Hmm, jag skulle nog måla de där hyllorna ändå, vilken skillnad det blir!

• juliah

Camilla, jag byter alltid om när jag kommer hem. Dels för att det är bekvämt och för att det känns fräschast.
    Så trist med fåtöljen, det är ett måste för mig också med avtagbar klädsel. Alla textilier ska kunna tvättas!

• juliah

malins, hihi ja kanske det. Men jag slänger alltid av mig kläderna och byter om. Nu vet ni det Skrattande

Busan, nej små små plantor. Men de kommer upp fint till sommaren.

Milda,svårt att svara på. Och sorter finns det ju mååånga att välja mellan. Vi har smått, runt ("mjukt") som är grått.

Svar på tråden Vita tråden del 8