Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita tråden del 8

Vårt kök är ett Ikea-kök så specialluckor blir svårt.
    Den högre luckan får inte plats.
    Får väl klura vidare......

• Vaniljdröm

Videli,

Ja, balkongen är jätteviktig så här års.
    Kan du inte bara sätta dit ett sött litet bord och två stolar (låna?).
    Plantera en vacker kruka med sommarblommor. Den kan du ta med dig till huset sen.
    Piffa sedan med några ljuslyktor. Det gör stor skillnad.

• Vaniljdröm

Mimmi,

Ett trägaller är säkert hundramiljoner ggr finare än de vi hittat
    Luft blir det tillräckligt med lådorna för de går inte ända ner till kylen/frysen.
    Åh, varför är man sån? Jag är ju helt förälskad i lådorna och nu när jag övertalat maken blir jag själv tveksam.....

• Vaniljdröm

Kör lite skärgårdsstuk.
    Blått och vitt är snyggt till teak. Jag röstar för vita pelargoner eller magueriter (stavas det så, de där prästkragarna).

• Vaniljdröm

mimmi,

Gör inget! Jag är inte helt övertygad själv som du säkert märkt.
    Men når dem gör jag. Jag är 170 cm i strumplästen och lådorna hamnar på 175 ungefär.
    det som oroar mig mest är att det kanske är en lite udda placering där bara.....

Bea,
    kul! Vad har ni ovanför kylen undrar jag!

• Vaniljdröm

Godmorgon alla!

Nu ska ni få höra historien om plastgubben Walter som inte kunde simma!
    Jag har en liten favoritbutik som heter Landtlif. Dit åker jag och sonen gärna för att köpa små mysiga inredningsprylar och saft. Utanför på gården finns en djup fontän som jag förmanat sonen att inte gå nära. Förra våren råkade Walter komma lite för nära vattnet. Han skulle ju bara testa om han kunde simma.......och det kunde han inte!
    Walter har blivit ersatt av en annan Walter men är evigt saknad av treåringenändå.
    Idag när jag gick in på affärens blogg höll jag på att sätta frukostmackan i halsen.
    Det lär bli ett kärt återseénde redan i em

www.landtlif.blogspot.com/

• Vaniljdröm

MM
    Tunn eller tjock?
    Lättast är nog att köpa en madrass på Ikea eller Jysk och klippa till rätt mått själv.

• Vaniljdröm

Jag köte en madrass på jysk till sonens juniorsäng.
    Billig och bra.
    Man kan skära efter en bräda. Man trycker ner så att madrassen bli platt och skär med en mattkniv. Då blir det ett snyggt snitt.

Svar på tråden Vita tråden del 8