Ninizen skrev 2008-06-13 20:56:57 följande:
MiaMariah: Har du krockat?? Missat helt. Hur mår du?? Själv "krockade" jag för 3 veckor sedan. Blev påkörd bakifrån när jag stod stilla och skulle ut på en 90 väg. Hade inte ont första veckan men sen har smärtan kommit krypande i vänstra axeln, skuldran och vänstra delen av nacken. Satt och kollade åt kraftigt åt vänster för att vänta in bilarna som skulle förbi och hitta en lucka. En snorunge som körde på mig, typ 18 och precis fått körkort. "jag trodde du hade börjat köra " var hans svar. -Eh, va?? Stått still ett tag men ...ok!Varning för känsliga gravida!!! Hoppa över detta inlä
gg.Ni pratar fortfarande förlossningar....jag borde vara tyst men kan inte. I korta drag: Gick över 13 dgr. Första värken kom kl 21 på kvällen precis när jag skulle lägga mig. Jättetrött och inte ätit ordentligt på dagen. Haft influensa. 27 timmar på BB med kraftiga värkar. Låg ner alla timmarna. Kunde inte stå. Kraftigt värkarbete 2 minuter mellan värkarna men öppnade mig inte alls mellan 5:e och 15:e timmen. Värkstimulerande dropp, sockerlösning, kateter, lustgas m.m , epidural i slutet. Blev lovad kejsarsnitt av barnmorsketeam nr 3 men beviljades inte av uppnosiga kvinnliga läkaren (Som jag i efterhand pratat med min psykolog om att vilja strypa.) När han väl kommer ut med olika hjälpmedel så andas han inte och är helt blå. Larmet går. 10 pers i rummet. Upplivningsförsök.Tar nog en kvart innan jag får okej fr. läkareteamet. Behöver jag säga att jag hade förlossningsdeppression på BB. Grät på nätterna så dem tillkallade psykolog. Sambon hade inga pappadgr då han var mitt upp i tentaperiod med uppsatsarbeten. Blev sen inlagda på sjukhuset några veckor senare för att han inte gick upp i vikt osv...Då hade jag fortfarande inte sovit mer än 2 timmar i sträck på en månad.Och så frågar folk när jag ska ha nästa barn??
Oj, ingen kul upplevelse. Måste varit dom hemskaste 15min i ditt liv.
Tänk att det kan vara så olika för oss kvinnor att föda barn. Jag tillhör den kategorin som är "gjord" för att föda barn om man kan säga så. Visst gjorde mina värkar hemma när Saga skulle födas ont men inte mer ont än att jag klarde att vara utan smärtlindring.