Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

MM, om det är förvärkar så går de över om du tar 2 alvedon och lägger dig och vilar. Om det inte gör det är det riktiga värkar.

Mina värkar har inte gjort speciellt ont. Jag har inte fattat varför en del behöver så mycket bedövning innan själva krystvärkarna, men det är ju jag det.

• malins79

Jag beställde två förkläde igår på Balders Hage, ett ska jag ha själv ett ska jag ge bort. Jag betalade igår och idag fick jag avisering att dom ha skickat det. Så det var ju snabba ryck!

• malins79
    MiaMariah skrev 2008-06-13 19:36:02 följande:
    Hej tjejer.. Imorgon ska jag in och röntga min nacke efter krocken i förrgår. Ser inte fram emot att sitta och vänta på akutmottagningen Spännande MM - hoppas det är en bebbe p g nu då!numberone - och hoppas att du blir igångsatt nu i helgen, förstår att längtan måste vara jobbig.
    Trist att tillbringa en lördag på akuten men det är nog nödvändigt om du har ont i nacken. Ska man få någon ersättning från försäkringsbolag krävs röntgen ganska snabbt efter en olycka.
  • malins79
    Camilla R skrev 2008-06-13 20:36:59 följande:
    Vill egentligen inte vara "sån" Men jag hade såna värkar från nyårsafton 2001.. Dennis är född 3 januari. Så nära är du nog Hoppas bara du slipper min pina och mitt stora råd är, åk inte in för tidigt, gå där och vanka i korridoren är heltrist....
    Så tänkte jag också första gången. Jag hann vara inne 1h 50min innan Saga föddes. I bilen in könde jag att nästan behövde krysta. 10min efter vi skivits in jag var öppen 9cm gick vattnet. 
    Med Jacob hela 5min.

Ät något och försök sova. Och fortsätter det så åk in och kolla.
  • malins79
    Ninizen skrev 2008-06-13 20:56:57 följande:
    MiaMariah: Har du krockat?? Missat helt. Hur mår du?? Själv "krockade" jag för 3 veckor sedan. Blev påkörd bakifrån när jag stod stilla och skulle ut på en 90 väg. Hade inte ont första veckan men sen har smärtan kommit krypande i vänstra axeln, skuldran och vänstra delen av nacken. Satt och kollade åt kraftigt åt vänster för att vänta in bilarna som skulle förbi och hitta en lucka. En snorunge som körde på mig, typ 18 och precis fått körkort. "jag trodde du hade börjat köra " var hans svar. -Eh, va??  Stått still ett tag men ...ok!Varning för känsliga gravida!!! Hoppa över detta inlägg.Ni pratar fortfarande förlossningar....jag borde vara tyst men kan inte. I korta drag: Gick över 13 dgr. Första värken kom kl 21 på kvällen precis när jag skulle lägga mig. Jättetrött och inte ätit ordentligt på dagen. Haft influensa. 27 timmar på BB med kraftiga värkar. Låg ner alla timmarna. Kunde inte stå. Kraftigt värkarbete 2 minuter mellan värkarna men öppnade mig inte alls mellan 5:e och 15:e timmen.  Värkstimulerande dropp, sockerlösning, kateter, lustgas m.m , epidural i slutet. Blev lovad kejsarsnitt av barnmorsketeam nr 3 men beviljades inte av uppnosiga kvinnliga läkaren (Som jag i efterhand pratat med min psykolog om att vilja strypa.)  När han väl kommer ut med olika hjälpmedel så andas han inte och är helt blå. Larmet går. 10 pers i rummet.  Upplivningsförsök.Tar nog en kvart innan jag får okej fr. läkareteamet. Behöver jag säga att jag hade förlossningsdeppression på BB. Grät på nätterna så dem tillkallade psykolog. Sambon hade inga pappadgr då han var mitt upp i tentaperiod med uppsatsarbeten. Blev sen inlagda på sjukhuset några veckor senare för att han inte gick upp i vikt osv...Då hade jag fortfarande inte sovit mer än 2 timmar i sträck på en månad.Och så frågar folk när jag ska ha nästa barn??
    Oj, ingen kul upplevelse. Måste varit dom hemskaste 15min i ditt liv.

Tänk att det kan vara så olika för oss kvinnor att föda barn. Jag tillhör den kategorin som är "gjord" för att föda barn om man kan säga så. Visst gjorde mina värkar hemma när Saga skulle födas ont men inte mer ont än att jag klarde att vara utan smärtlindring.
  • malins79
    juliah skrev 2008-06-13 21:08:07 följande:
    Jo, det går segt fram. Tapeten är på plats, måste slipa en vända, bygga en fot som saknas (heter det fot?) och spackla. Sedan måla. Knopparna kom idag iallafall som jag beställt.Vet inte, antingen med maken eller mamma. Mia, det är ju toppen för er som bor nära.
    Det var mycket kvar med andra ord.

Marcus och barnen ska gå till Skansen när vi ska träffas på Rosendal. Sen vet jag inte hur vi ska lägga upp det.
  • malins79
    tjenixen skrev 2008-06-13 21:11:24 följande:
    Ni med inglasade uterum/verandor, vad har ni för möblemang? Vi kan inte bestämma oss om vi ska ha en matgrupp med bara stolar eller om vi ska ha soffa, bord och ett par stolar etc etc. Suck, vilka värdsliga problem man har ibland. Söker i alla fall så mycket tips och för-/nackdelar som jag kan få.
    Vilken typ av möbler ska ni ha? Typiska utemöbler eller i konstrotting.
Svar på tråden Vita tråden del 8