• umbro

Vita tråden del 8

numberone: Åh så spännande nu, jag har blivit igångsatt 5 gånger . Mitt första barn födde jag 6 dar över tiden. Alla mina igångsättningar har gått fort, från att de startat min förlossning så har de gått så här fort

barn född 94 tog det 4 tim
    barn 02 tog det 1 tim och 38 min
    barn 04 tog 1 tim och 15 min
    barn 06 tog 1 tim och 15 min
    barn 07 tog oxå 1 tim och en kvart. Men föddes 24 min efter första värk. Hade första värken kl 16 och 16,24 är han född.

Jag blir igångsatt pgr av immunisering + stort barn i v 38. mina barn väger 5 kg vid beräknad förlossnings dag. 02 satt lite fast så de vill ej riskera så igen.

JAg tror nog att det blir bebis i kväll jag. Så spännande. Massor av lycka till

• umbro

numberone: Glömde skriva att de startat min förlossning med att spräcka vattnet, och sen fick jag dropp så för mig har det gått super fort. 07 gick jätte snabbt de börja med att spräcka vattnet kl 15,18 och sen fick jag dropp och fick min allra första värk 16 och 16,18 var jag öppen 6 cm och 16,24 är han född

• umbro

Läser tråden emellanåt men skriver inte alltid. Ni visar så mycket fint här.

Vaniljdrömmar och Juliah: Här har ni en till hemmaföräldrer, mina små barn är födda 02,04,06 och 07. Sen har jag två tonårskillar. Och jag kommer vara hemma minst 6 år till. Det är jätte kul att vi har ordnat så. Jag jobbar 2 tim per kväll ja 15 tim i veckan. Nu ska killen född 02 börja sexårsverksamheten efter sommaren. Kommer kännas konstigt när jag haft han hemma länge. Men det ska bli spännande för honom. mina två älsta barn gick på dagis första barnet börja vid 2 års åldern och mitt andra barn börja tidigt vid 1år 5 måm åldern det var tugnt. Jag var ensamstående och stod vid dagis tidigt varje morron. Så jag har provat båda delarna. Så det känns jätte skönt att jag kan va hemma med barnen nu.

• umbro

Hejsan

Nu har jag kommit en bit här hemma att jag har lite mer tid att skriva förut har jag mest läst. Om man får vara med i denna trevliga tråd? Jag är en 35 årig 6 barns mamma till söner, förutom familjen så gillar jag inredning. Nu har jag ett sovrum och vår hall kvar som skall målas från stockholmsvit till vit. Målade vardagsrummet i antikvit meen vill måla om det till vit men det får jag ta då jag skickat i väg sambon på en kryssning eller nåt hehe han kommer i och för sig inte se nån skillnad på väggarna. Men ändå hehehe Vi har precis blivit klara med vardagsrummet men nu ångra jag mig att jag inte tog vit istället för stockholmsvit. suck

Vaniljdrömmar: Jätte fina gungstolar.
    Magu: Vilka fina bilder du visa på hemmet, ramen blev jätte fin som vit.
    Juliah: Åh så kul att ni fick plats där ni önska. Jätte grattis.Min ena son skall börja sexårsverksamheten och där han var bas plaserad ville vi inte att han skulle gå, så vi fick plats på en privat skola. Vi sökte till 2 st privata skolar. Det brukar vara ganska svårt att få plats på så kort tid så vi vart super glada då vi fick en plats.

Bea: Åh så duktig du är som målat så mycket.

Numberone: Lycka till, förstår att ni längtar. Snart så har ni eran bebis i famnen. Åh så myspysigt, jag är bebis tokig, längtar och hoppas att vi får uppleva det ännu en gång hihihi. Har ni några namn färdiga?Saga har vi haft som tjej namn och Troja,och Freya Tycker även att Cornelia är ett fint namn oxå . Elliot är ett gulligt kill namn och Williot. åh det finns så mycket fina namn.

Nån här som kan rekommendera några bra och roliga inrednings affärer att besöka i stocholm ?

• umbro

MiaMariah :Hejsan, jo när jag stod och valde färg så prov målade jag lite här hemma. och det var inte lätt. hihihi men då valde vi stockholmsvit. och den är jätte fin tycker jag. Så jag har inte 100 % bestämt än om den ska målas om. Igentligen så är det ju ingen större skillnad på dom färgerna , men nu så har jag målat om köket till vitt från stockholmsvit och jag vet inte riktigt men jag upplevde den vitare liksom. Den andra går lite åt det gula .Fast jag har vita möbler här hemma så det blev ganska bra ändå, fint att bryta lite olika vita färger. hm jag får nog låta vardagsrumet vila lite - känna efter lite. Min mamma var här i helgen och hon såg ingen skillnad på kök och vardagsrum. Det gör i och för sig inte jag heller bara när jag ser de i hopp.

• umbro

livet från ljusa sidan: Stockholmsvit menas med bruten vit.

• umbro

Mia Mariah: Ja hihi jag är en typisk sådan som ångrar och har svårt att bestämma mig, just nu så när jag tittar på väggen i vardagsrummet så ser den vit ut en väldig behaglig vit färg. Så jag ska nog fundera och känna efter. Åh vilken härlig blombukett.

• umbro

Ang inredningsbutiker i stockholm som jag eftelyste så hitta jag att det fanns en tråd om det här. Oj vad det ska tittas i butiker.

• umbro

Numberone: Jätte grattis till Ellen, hoppas att hon har blivit bättre., och piggnat på sig. Tänker på er. Många kramar kramar till er.

Trevlig midsommar på er alla.

• umbro

Milda maränger: Jag kikade in en snabbis i din blogg , åh såå fint. Vilken tjusig barntavla får man fråga vart du har köpt den? Den skulle passa så bra till min lilla Vide.

• umbro

numberone: Jätte grattis till prinsessan Ellen, lycka till i veckan. Förstår att det ska bli skönt med hem gång i helgen. Vad var det som hände? Många kramar till er

• umbro

Milda maränger:Våran skrutt föddes på min mans födelsedag, fast genom igångsättning. hehe När är det beräknat? Så spännande.

• umbro

Mildamaräng: Grattis på födelsedagen. Hoppas att du fått en bra och härlig födelsedag.

Misak: Åh gamla folka- bubbla , tänkte köpa en vit i dag , har nyligen köpt en svart, eee mamma eee jag menar mitt barn hihih samlar på sånna.hihih Köpte dom på Torekällberget i en av deras butiker. Minns inte vad jag betala för den. Vill du så kanske jag kan hjälpa till med att köpa och skicka en? Kan lägga in en bild så får du se hur de ser ut som jag köpt .

Har lite nytt i min blogg Välkommna

ljuslyktanssken.blogspot.com/

• umbro

Misak: I min bildgalleria finns det bilder på folk bubblan.

• umbro

Misak: Åh såg nu att det fanns en nätbutik med folk bubbla. Lycka till med köpet av bilen. Här älskar barnen dessa bilar.

Svar på tråden Vita tråden del 8