Inlägg från: Smultron och glass |Visa alla inlägg
  • Smultron och glass

Vita tråden del 8

malins79 skrev 2008-06-16 20:32:37 följande:
    Vad skönt att du kan vistas ute utan att vara rädd!
    Ja, jätteskönt!
  • Smultron och glass

God morgon!

Jag har varit dunderförkyld, mindre rolig midsommar i vår familj. Både jag och sambon sov bort precis hela dagen Men nu är jag dock på bättringsvägen, så om jag inte plötsligt blir sämre så ska det bli jättekul med träffen på lördag (jag vill ju inte komma om jag riskerar att smitta alla).

Min sambo blev precis beordrad ner till Malmö över helgen, så jag har tyvärr ingen bil. Är det någon som har en extra plats i bilen åt mig?

• Smultron och glass

LCroft: Vad tråkigt att du inte kan följa med, men jag förstår dig. Klart du ska vara med familjen!

Kajsa: Åh, vad roligt med Liseberg! Det var verkligen evigheter sedan jag var där, men då hade jag hur kul som helst. Numera åker jag nästan bara till Göteborg när det är bra konserter där.

13 år emellan: Fy vad tråkigt med såna kommentarer, och särskilt från sin egen syster! Varför kan vissa människor inte lära sig att bara hålla tyst?

Peak: Nämen,vad jobbigt! Jag kommer ihåg att du skrivit om jobbet tidigare, men jag hoppades att det skulle bli bättre. Det låter nästan som om det har blivit sämre!

• Smultron och glass

Peak: Är du anställd via ett bemanningsföretag, eller missförstod jag dig? Jag tycker du ska ta upp det med bemanningsföretaget i så fall, de kanske kan hjälpa till att hitta ett nytt jobb till dig?

• Smultron och glass

Videli: Jag tycker den var fin, och bra pris!

Mimma: Bra idé med mobilnummer!

• Smultron och glass

JeaJea skrev 2008-06-24 10:27:03 följande:

Nu ska jag vara jättekrass. (ser det ur arbetsgivarsynvinkel) Om du tyckte det var skönt i början och inte har sagt eller gjort något för att förändra så tror de nog inte du kan bättre och sätter dig på enklare uppgifter. Så gör jag med praktikanter eller personal som inte håller måttet. Man måste ta tag i saker annars tror folk att man inte kan. Om jag inte minns helt fel så var det väl likadant på din förra arbetsplats och du verkar vilja vara någon annanstans hela tiden, det kanske är önskan om att göra något eget som stör dina tankar. Hoppas du kommer på vad du vill och satsar på det helhjärtat oavsett om det är som anställd eller egen.Du får gärna fråga mig ang att driva eget messa isåfall.Om du tycker en arbetsuppgift är trist som t.ex. att vattna blommor så tänk istället att det är ju toppen att få betalt för en sån simpel sak som det.Kram & ha en bra dag på jobbet.
    Jag förstår hur du menar, men håller ändå inte riktigt med (ur arbetsgivarsynpunkt). Vi har haft en hel del otur med både praktikanter och nyanställda, men om jag inte tycker att en anställd håller måttet så är det faktiskt upp till mig att prata med den personen, inte förutsätta att det enda personen i fråga är att koka kaffe och vattna blommor. Jag måste ju tala om vilka förväntningar jag har på personen, och vad jag tycker att jag kan kräva, och personen får samtidigt tala om vad den har för förväntningar. Med kommunikation kan man lösa det mesta (det gäller förvisså åt båda håll, men det kan vara svårare för en ny medarbetare att ta upp en sån här sak)
  • Smultron och glass

Vilka underbara inglasade verandor som visades här uppe i tråden! Vi har en veranda med tak som såsmåningom ska bli inglasad så att man kan sitta där året runt. Vi kommer förmodligen inte vinterbona den delen, men däremot bygga en rörspis där så att det blir varmt och mysigt i alla fall.

Lillsyrran: Vilket härligt hus!

Vi har ett skåp där vi har TV, video, dvd m.m. Men det är för att jag absolut inte vill ha alla apparater synligt i vardagsrummet.

Fluffiga moln: Jag tror jag förstår hur du menar. Tyvärr har jag inget förslag på bäddsoffa, tycker bäddsoffor över lag är ganska svårt (jag jobbar ju inte på Ikea längre, på den tiden hade jag koll på hela marknaden), framför allt om om det ska på en divandel också. Jag tycker inte att det gör något om det är samma tv-bänk i allrummet som i vardagsrummet.

• Smultron och glass

Fluffiga: Ikeas bäddsoffor står sig faktiskt bra i konkurrens med andra soffor när det gäller kvaliteten. Men de flesta rekommenderar de inte att man sover i varje natt, då slits bäddmekanismen snabbare så klart. Bäddsoffor är ju tyvärr oftast mycket hårdare än vanliga soffor, framför allt såna med "riktig" bäddmekanism (alltså sån man bäddar ovanifrån, typ Ektorp).

Den du visar där tycker jag är fin!

Kaktus: Jag har tyvärr inte sett bordet på ritkigt.

Bea: Jag är precis som du, "omständig", och det trivs jag minsann med!

• Smultron och glass

L-Croft: Nämen, stackars liten! Hoppas hon blir bättre snart och att det här bara var en engångsgrej så att hon inte har ärvt det du har.

Bea: Vilket dilemma! Jag tycker du ska prata med mannen, för man kan ju trots allt inte bara ge bort någon annans saker. Men säg att du förstår att det är jobbigt för honom och att du inte vill påminna honom, och så kan du ju faktiskt själv föreslå att ni ger bort sakerna till Myrorna istället.

Malins: Vad roligt med intervjun! Grattis!

Svar på tråden Vita tråden del 8