Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita tråden del 8

Mia,

men lilla vän! Hur är det med er?

• Vaniljdröm

Mia, stor kram från mig med!
    Ni som skulle iväg och ha en mysig ledig dag tillsammans mitt i allt det som var jobbigt!
    Hoppas att nackvärken är tillfällig och att du inte skadat dig allvarligt.

• Vaniljdröm

Puffen,

Om du har tvättmaskin och värmeväxlare t ex som kan springa läck är fuktspärren superviktig.

• Vaniljdröm

Bea,

Gulp! Är folk inte kloka
    Fast den hade ju iaf benen i behåll

• Vaniljdröm

Vi har fått fakturan på ytterdörren men själva dörren har inte dykt upp ännu.
    Inte vill man väl betala innan man fått varan.

• Vaniljdröm

Byggkaos är hemskt. Men det är lättare att stå ut när man bygger upp igen. Nedrivningen är bara jobbig.
    Jag är så glad att jag har bloggen. Det är egentligen enda stället det går att pynta på !
    Vi har just nu ett halvfärdigt kök och vardagsrum. En långt ifrån färdig hall. En tvättstuga utan tak. Ett fuktskadat badrum som ska rivas ut och ett garage som det regnar in i.
    Tålamod.......

• Vaniljdröm

Anton,

Köp en färgspruta isf. Korg är hopplöst att penselmåla. Man måste liksom spruta från alla vinklar för att färgen ska täcka ordentligt. Men de är jättefina!

• Vaniljdröm

Har ni en kompressor?
    Isåfall kan kan köpa ett målarsprutset till den för ett par hundralappar. Sedan köper man vanlig färg som man får förtunna lite.
    Det är enkelt och blir proffsigt resultat.
    När man har sprutat hela möbeln ståendes t ex vänder man den uppochner och gör om proceduren. Då blir det heltäckt och man ser inget brunt. Det går åt en del färg mao. Men är riktigt roligt

• Vaniljdröm

Maria,
    Det låter skumt! Tycker absolut att du ska ringa dem.

Anton,

En sådan här! Det finns billigare men det var denna jag hittade just nu.
    www.haraldnyborg.se/merinfo.asp&Grp=&n=10&KundeID=

Svar på tråden Vita tråden del 8