Inlägg från: Vaniljdröm |Visa alla inlägg
  • Vaniljdröm

Vita tråden del 8

Min lille var inte fixerad. Gjorde en vändning och efter det fixerade han sig inte.
    Jag fick stränga förhållningsregler om ifall vattnet gick skulle jag lägga mig på marken och inte flytta mig under några omständigheter. Det fanns risk för att navelsträngen skulle komma ut före barnet och bli klämd.
    Det var bara till att ligga där på köksgolvet och bli utburen på bår av ambulanskillarna. Knasigt!
    Väl på BB konstaterades att han fixerat sig när vattnet gick och jag kunde glatt ta en taxi hem igen.

• Vaniljdröm

L Croft

Låter betryggande!

luva,

Jag ska försöka ge mig på att bygga tvättlinan i tidningen. Tycker den är jättesöt

• Vaniljdröm

MM
    Vet inte hur många vaxdukar jag fått kasta pga vanlig ketchup.
    Klorin kan funka på vaxduken. Jag har lyckats med det men har du otur ta det färgen också.

• Vaniljdröm

Fredagväll! Myys! Mina killar har åkt för att hämta mat och jag dukar på verandan.
    Hoppas att alla får en riktigt härlig helg och att vita tråden-bebisarna behagar komma ut snart.
    En kram till Mia som måste sitta på sjukhuset imorgon.
    I helgen ska vi vara duktiga med renoveringen och nu har maken gått på semester så det kan hända att jag blir lite mindre synlig framöver.
    Men jag ska försöka hänga med så gott jag kan.

• Vaniljdröm

*Jag vill också åka på vita-hem-träff*

Varför är det så långt till Stockholm, så mycket att göra hemma och så skralt pysselbudgeten frågar jag mig.

• Vaniljdröm

Godmorgon allihop!

Här finns en mamma till som valt bort dagis för att vara hemma på heltid. Sonen fyller fyra år nu i Juli.
    Vi har det underbart och trivs hemma men jag har ändå planer på 15h förskola/vecka till hösten. Maken pendlar och ibland behöver man lite avlastning kan jag känna. Meningen var att sonen skulle vara lite hos mormor och farmor men det har ebbat ut eftersom mormor står inför en knäledsoperation och har svårt att gå och farmor har fått cancer.
    Men han är stor nu min gosse. Klarar bra att tala om vad han tycker och vill. Kan klä på sig själv, fixa toan och äta utan att sätta i halsen. Nu kanske vi vågar dagis
    Hönsmamma, jag? Näääää!

• Vaniljdröm

MM

Ring runt och fråga om priset!
    Jag har hittat en målare som är riktigt human fast även han har blivit dyrare.
    Nu senast gav jag 500 kr för två träskivor på ca 1*1 m. Lackade på både fram och baksida.
    Innan har jag betalat 300kr/soffbord, 300kr/skrivbord, 100kr/Ikeapall 350kr/sekretär 300kr/byrå 300kr/slagbord.
    Det blir riktigt hård yta. Ser precis ut som nytt från fabrik.

• Vaniljdröm

Juliah

Jo, visst får man blandade reaktioner från folk men övervägande positiva faktiskt.
    Men det är stor skillnad på var man bor tror jag. Tycker att det kändes annorlunda när vi bodde i Lund trots att sonen inte ens fyllt ett då. Det var mer kariärsinriktat där på något vis.
    Vi har bara en lön och vårdnadsbidrag finns inte här heller. Man får prioritera sina utgifter helt enkelt. Jag prioriterar t ex hemmet/inredning framför dagstidning/retaurangbesök/frisör.
    Dessutom kan ju maken jobba mer än vad han hade kunnat ocm jag också haft ett jobb.
    Jag tror det är olika från barn till barn men själv trivdes jag inte alls på dagis när jag var liten och tänkte att när jag blir stor och får barn ska de inte behöva vara där

• Vaniljdröm

Hejhopp!
    Maken renoverar i hallen och semestern har bara börjat!
    Bådar gott!
    Ville bara dela med mig av min glädje

Svar på tråden Vita tråden del 8