Inlägg från: malins79 |Visa alla inlägg
  • malins79

Vita tråden del 8

Kajsa 77 skrev 2008-06-17 20:53:46 följande:
    snabb fråga:Går det stryka en vaxduk om man har något annat tyg emellan?
    Är det vanlig vaxduk eller ltextilvaxduk?
    Är det vaxduk med tygkänsla så ska det gå med lägsta värmen.
  • malins79
    Kajsa 77 skrev 2008-06-17 20:58:52 följande:
    plast!
    Vet inte. Inget skoj om den smälter, har du ingen bit som du testa på? Stryk med en trasa mellan och på baksidan.
  • malins79
    Videli skrev 2008-06-17 21:04:05 följande:
    malin,Nu har vi äntligen fått en malsal som är stor, så jag skulle vilja ha ett riktigt stort bord med 8 eller 10 stolar för stora middagar.Dom som bor där nu har 8 stolar, försöker kolla blocket. Men inga är såå fina som kallholmen´s Här är vår matsal, bp2.blogger.com/_f83C-lLSijc/SERTAgb6QFI/AAAA... dom har beställt sina från www.stolen.nu hade tänkt att beställa därifrån oxå, dom är något billigare. Man behöver man ju faktiskt inte beställa ALLA på en gång, utan börja med 4 st kanske...
    Jag förstår att det behövs ett stort matbord i den vackra salen. Kan du inte försöka fynda ihop lite stolar som du sen måla vita?
  • malins79

Videli, tror den matsalsgruppen skulle bli fin i vitt. Skaffa en färgspruta och en kompressor så blir det lättare att måla.

Jag tror gustanvianskt eller bondrockoko, blir fint i matsalen. Slagbord är fina också.

Jag har ont i ryggen idag efter allt målande. Fick stå som en banan när jag målade i Sagas garderob. Jag hoppas färgen sitter kvar. Det flagnade lite i taket innen där man hänger kläderna, så jag ska sätta en bit tapet där istället.

Tänk att det snart är Midsommar, snart har halva året gått. Tycker inte det var längesen det var 1 januari.

Knyttis fin gardin. Jag har själv den modellen i sovrummet efter inspiration från Juliah. Är väldigt nöjde med det.

Svar på tråden Vita tråden del 8